Törődik hagyatékával a Fiat-Chrysler-csoport

Gyári restaurátor leányvállalatot hozott létre a Fiat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jó példa ragadós. A Fiat is megalkotta saját leányvállalatát, ahol a márka legendává érett típusait restaurálják, hogy az utókor számára is elérhetőek maradjanak.

Pininfarina Spidereuropa 1981-ből. Ez a konkrét példány mindig is az FCA tulajdonában állt, csupán tízezer kilométert futott

Amellett, hogy nemes célt is szolgálnak a restaurátor műhelyek, nem elhanyagolható tényező a jövedelmezőség szempontjából sem egy ilyen divízió működtetése. A kevés példányban fennmaradt veterán autók iránt élénk az érdeklődés, ráadásul drágán lehet értékesíteni a helyreállított járműveket. Erre a piaci résre természetesen már több gyártó is rátenyerelt. Említhetjük a Porsche Classicot, de a nemrég a D-Type versenyautót felélesztő Jaguar Classic is komolyan veszi a feladatát. A napokban a Fiat is bejelentette, hogy Reloaded by Creators néven belevág a saját hagyatékának megőrzésébe.

Hirdetés

A Reloaded by Creator név a legjobban talán úgy fordítható, hogy az „eredeti gyártótól származó”

Az új vállalat az Abarth, Alfa Romeo, Fiat és Lancia márkák típusaival foglalkozik. A Retromobile kiállításon már el is árulták, mely modellekkel kezdődött a munka. A lassan teljesen kihaló Lancia palettájáról két típusra esett a választása a gyáriaknak. Az 1973-as évjáratú Fulvia Coupé Montecarlo a márka 1972-es ralisikerének állított emléket anno. Mellette egy 1959-es évjáratú Appia Coupé is újjászülethetett.

A Fulvia gyártása 1976-ban szűnt meg

Alfa Romeo vonalon egy 1991-es Spider, mellette pedig a Zagato rajzolta, műanyag karosszériás SZ típus adott munkát a Reloaded by Creators szakembereinek. A Fiatok közül a 124 Sport Spider egyik változatát, a Pininfarina Spidereuropát választották ki felújításra, amellyel talán még kicsit az új típusra is fel tudják hívni a figyelmet. A Sport Spidert 1975 és 1983 között kizárólag az USA-ban forgalmazták. Európában 1982-től Pininfarina Spidereuropa néven vált elérhetővé, kissé módosított formában.

Az Alfa Romeo SZ típusból két évnyi gyártás során körülbelül 1000 darab készült.

A Fiat-Chyrsler csoport eredetiségigazolást és garanciát is biztosít a felújított autókhoz. Az eladásokból befolyt összeget pedig további régiségek felkutatására és felújítására fordítja. Kíváncsian várjuk, hogy milyen típusok akadnak horogra a jövőben!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.02.17. at 00:04
    Permalink

    Mondjuk elég sokáig félre kellett nézniük, hogy ne veygék észre a piaci lehetőséget. Nagyon erős az olasz autók felhozatala a komolyabb oldtimerrendezvényeken, komoly gyűjtői réteg állt rá és nem csak a high end 100.000 euro feletti darabokra.

    Három nagy történelmi márka van amelyik nagyon komolyan veszi ezt (Porsche, Jag és Mercedes), de lassan mindenki belevágot (pl nemrég a Lamborghini a saját Polo Storico részleggel), és az FCA részlege már évek óta komoly standdal vesz részt a neves oldtimer-rendezvényeken (legalábbis a két nagy rendezvényen, Párizsban és Essenben).

    az FCA Storico

Vélemény, hozzászólás?