Hirdetés

Történelmi darab: egy meseszép W8-as Passat

Egyedi B5 Passat eladó, W8-as motorral

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy 2002-es Volkswagen Passat önmagában nem lenne érdekes, de ez a konkrét példány megérdemel néhány mondatot. Mind hajtása, mind állapota miatt.

Ritkaságnak számító W8-as és 4,0 literes motorja figyelemre méltó, főleg egy használtautós oldalon. 270 lóerejéhez összkerékhajtás is jár

Egy érdekesebb Volkswagen Passat került fel a mobile.de használtautó oldalra. Dögivel vannak persze ott (is) Passatok, de ez a modell más, mint a többi. A B5 Passatban ugyanis egy 4,0 literes W8 motor dübörög, ebből a változatból összesen csupán 10 000 darabot gyártottak 2001 és 2004 között. A hengerek W alakú elrendezése miatt egy V6-os motor helyén is elfért. Az erőgép egy 6 sebességes manuális váltóhoz csatlakozik, és 270 lóerőre valamint 370 Nm leadására képes. Ha ez nem lenne elég, megvadították a dolgot egy 4MOTION összkerékhajtással.

Elrejtett W8, valamint 4MOTION feliratok jelzik, hogy ez a Passat nem hétköznapi

Hirdetés

A plusz súly ellenére is gyors tudott maradni, még mai szemmel is, hiszen 6,4 másodpercet vesz igénybe a 0-100-as sprint – persze szomjas is. Ez a konkrét példány 94 000 kilométert futott, és az eladó elmondása szerint az egyetlen modell, aminek arany festése és bézs beltere van. A látszólag tip-top állapotban lévő autó, xenon fényszórókat, elektromosan fűthető bőrüléseket, valamint bőrkárpitot és navigációt is kapott. Külön kiemelendő, hogy a teljes szervizkönyvét és minden dokumentumát hiány nélkül kézhez kapjuk a kulcsokhoz, szóval nem sok ilyen szép állapotú modellt találhatunk azok közül, amik 13 éve hagyták el a gyártósort. Megkérik az árát, hirdetésében 16 800 euró, azaz kb. 5,3 millió forint olvasható, ami nem tartalmazza még a regisztrációs adó, meg persze a honosítás egyéb költségeit, például az erre a motorra nem szerény vagyonszerzési illetéket – ha valaki rákívánt volna.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:38
    Permalink

    [i]“Az a baj, hogy az átlag magyar csak a behozott szarokból tudott kiindulni, mert nem engedhette meg magának, 15 évvel ezelőtt se, a 6 milliótól induló belépő modellt..” [/i]

    Ez a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy ki is indul és (helyesírási hibáktól hemzsegően) le is írja.

  • 2017.10.28. at 09:38
    Permalink

    Érdekelne, hogy mit mond a tulaj, miért nincs az autóban multifunkciós bőrkormány, amikor láthatóan, minden más lehetséges extra van az autóban?
    “Egy 2002-es Volkswagen Passat önmagában nem lenne érdekes” Na csak óvatosan! A behozott autók listájának elején van.
    Amúgy a B5.5-ös Passat a VW első autója, ami prémium kategóriába lépett akár tetszik ez egyeseknek akár nem, az alap modellt az A4-es Audit felülmúlta. A formája időt álló, elegáns, nagyon jó alaktényezővel. Hihetetlen jó utazó autó. Mind a sokat szidott 1,6 és 2.0 benzines és az 1.9 pdtdi nagyon megbízható és tartós konstrukció. Az érzékeny futóműről szóló legendák is marhaságok.
    Az a baj, hogy az átlag magyar csak a behozott szarokból tudott kiindulni, mert nem engedhette meg magának, 15 évvel ezelőtt se, a 6 milliótól induló belépő modellt..

Vélemény, hozzászólás?