Továbbra is tarol a Ford a haszonjárművek piacán

Új üzletággal erősíti jelenlétét a Ford a haszonjárművek piacán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amellett, hogy a Ford haszongépjármű eladásai nagyon szépen alakulnak, a márka nem feledkezett meg arról, hogy van még tér a fejlődésre. Például a szolgáltatások terén. Ebben is segít a külön üzletág, a Ford Pro.

A Ford Pro egy globális járműszolgáltatási és kereskedelmi üzletág a Ford szervezetén belül a vállalati és kormányzati ügyfelek kiszolgálására, Ted Cannis vezetésével, akit már kineveztek vezérigazgatónak. Cannis eddig a Ford észak-amerikai haszongépjármű üzletágát irányította, korábban pedig a Team Edison elektromosautó-fejlesztő csoport igazgatója volt. Ebből már sejthető, hogy ebben az üzletágban is nagy szerepet kapnak majd a villanyhajtású járművek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások. Persze nem csak a villanyhajtású autókhoz kínálják ezeket a digitális és fizikai szolgáltatásokat, amelyek segítenek az ügyfelek flottáinak optimális üzemeltetésében. A Ford Pro bizonyos elemei már jelenleg is léteznek, és most kezdenek elterjedni Európában. Ilyen például a nemrégiben bevezetett Ford Fleet Management és a Ford Pro Live. Utóbbi egy hálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer, ami a Ford számításai szerint akár 60 százalékkal is csökkentheti a járművek állás idejét. Ám a jövő zenéje mellett érdemes a jelenre is hangolódni egy kicsit. Hiszen itthon a haszonjárművek piacán továbbra is verhetetlennek tűnik a Ford. Egészen pontosan a közepes haszonjárművek között, ahol a Transit Custom és a Transit a legkelendőbb, a pickupok térfelén pedig a Ranger viszi a prímet. Transit Customből idén eddig 792 darab fogyott, Transitból 1058 darab, míg Rangerből 1252 darab. Utóbbiból ráadásul érkeznek az olyan egyedi szériák, mint a Wolftrak és a Stormtrak, amelyek tovább növelhetik az érdeklődést a kékoválos pickupok iránt.
Hirdetés
A sikerhez persze elengedhetetlen, hogy a gyártási nehézségek dacára (gondolunk itt a chiphiányra) 3-4 havi készlet mindig volt, és a tervek szerint lesz is, hogy az ügyfelek minél gyorsabban autóhoz jussanak. És itt meg kell említeni egy érdekességet, amit Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű üzletágának vezetője büszkén hangoztatott: mégpedig azt, hogy bár a Ford haszonjárművei kicsit drágábbak a konkurenciánál, jól látszik, hogy a kis és középvállalkozások hajlandók ezt a felárat megfizetni azért, hogy a kékoválos márka haszongépjárműveire is jellemző – a személyautóktól örökölt - vezetési élményt megkapják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?