Új dízel kombik 6 millióig: Megane, cee’d, 308, Astra
Árharc: Megane, cee'd, Astra, 308. Ki a legjobb dízel kombiként?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nemrég tesztelt Renault Megane 1.5 dCi Grandtour láttán felmerült a kérdés: van kedvezőbb ajánlat a piacon? Megnéztük és meglepődtünk: van.
Az egyik legnépesebb piac a kompaktoké, így meglehetősen sok vetélytárs közé érkezett a Renault Megane új kombija, még akkor is, ha csak a 100 lóerő alatti dízelmotoros modelleket nézzük
A Kia cee'd kombi a négyes legkönnyebbje, gazdag alapfelszereltséggel, de a Komfort csomagot azért meg kell venni hozzá 220 ezerért, ahhoz, hogy tempomat, változó rásegítésű szervokormány és kihangosító is legyen benne, mint a Megane-ban. Így viszont már fűthető első ülésekkel és kormánnyal, ködfényszóróval és bőrbevonatú kormánnyal többet is ad, mint a Megane - kedvezőbb áron - de LED nappali menetfény így sem kerül bele
E négy kombi közül a leggyengébb és legszerényebb nyomatékú Megane-dízel is meggyőzött már arról, hogy nem feltétlenül kell több 90 lóerőnél és 220 newtonméternél egy 1400 kilós autóba. A vetélytársak néhány alapfelszereltségű tétele - a klimatizált kesztyűtartó, a tetősín és a vészfékező asszisztens - felárért sem érhetők el a Life alapkivitelhez
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Kia cee'd kombi | 4505 | 1780 | 1485 | 2650 | 528-1318 |
Opel Astra Sports Tourer | 4702 | 1809 | 1510 | 2662 | 540-1630 |
Peugeot 308 SW | 4585 | 1863 | 1471 | 2730 | 610-1660 |
Renault Megane Grandtour | 4626 | 1814 | 1449 | 2712 | 521-1504 |
Kifejezetten egyszerű a Renault Megane Grandtour alapváltozatának koncepciója, hiszen szinte semmilyen extra nem rendelhető hozzá, vagyis, akinek tetszik az alapfelszereltség és megfelel az ár, az viheti úgy, ahogy van. Mintha csak a flottásokra szabták volna a Life felszereltséget, nincs vele sok tennivaló, csak az a kérdés, hogy belefér a keretbe, vagy sem. Egyik másik konkurens sem tud most ilyet, vagyis a vetélytársak alapfelszereltsége a szokott módon bővíthető, bár természetesen mindegyiknél akad több olyan tétel is, ami csak az erősebb, drágább modellek kiváltsága. A Renault alapváltozatánál alkalmazott nemes egyszerűség éppen a dúsan felszerelt csúcskivitelek jellemzője, amihez már semmi egyéb nem rendelhető, hiszen minden benne van, csak az árat kell „megemészteni”. Hasonló filozófiával, esetleg a Renault szerint a Life felszereltségben is minden benne van, ami alapszinten kell? Elképzelhető, táblázatunk mindenesetre csak a különbségeket mutatja a négy típus alapfelszereltsége között.
A legtöbb extra az Opel Astra alapváltozatához rendelhető, illetve általában is a legdrágább Astra adhatja a legtöbb kiegészítőt. LED nappali menetfény, emelkedőn indulást segítő rendszer és vészfékező asszisztens így sem rendelhető az alapváltozathoz, míg fedélzeti számítógép 35 ezerért, tempomat és hifi-távirányító együttesen 40 ezer forintért rendelhető hozzá
Kia cee'd kombi 1.4 CRDi LX | Opel Astra ST 1.6 CDTI Selection | Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Access | Renault Megane Grandtour 1.5 dCi Life | |
Emelkedőn indulást segítő rendszer | s | s | más kivitelhez | s |
Sebességszabályzó/-korlátozó | csomagban: 220 000 Ft | 40 000 Ft/- | s/s | s/s |
LED nappali menetfény | más motorral | más kivitelhez | s | s |
Vészfékező asszisztens | s | más kivitelhez | más kivitelhez | más kivitelhez |
Változó rásegítésű szervokormány | csomagban: lásd fent | - | s | s |
Fedélzeti számítógép | s | 35 000 Ft | s | s |
Klimatizált kesztyűtartó | s | - | s | - |
Kormányról vezérelhető audiorendszer | s | tempomattal | más kivitelhez | s |
Tetősín | s | s | más kivitelhez | más kivitelhez |
Rádió USB- és jack csatlakozóval | s | s | kihangosítóval | s |
Bluetooth kihangosító | csomagban: lásd fent | s | 110 000 Ft | s |
Alapár [Ft] | 5 454 000 | 5 870 000 | 5 790 000 | 5 499 000 |
Extrákkal növelt ár [Ft] | 5 674 000 | 5 945 000 | 5 900 000 | 5 499 000 |
Kedvezményes ár [Ft] | 5 174 000 | 5 945 000 | 5 100 000 | 5 499 000 |
A Peugeot 308 SW a használt autójukat becserélni vágyók választása, mert úgy jelentős kedvezményt ad. Viszont emelkedőn indulást segítő rendszert, vészfékező asszisztenst, hifi-távirányítót és tetősínt csak a gazdagabban felszerelt modellek kaphatnak, az USB-csatlakozó és a kihangosító pedig együttesen 110 ezer forintba kerül a Peugeot-hoz
Kia cee'd kombi 1.4 CRDi | Opel Astra ST 1.6 CDTI | Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi | Renault Megane Grandtour 1.5 dCi | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1396 | 1598 | 1560 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/5 | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90 (4000) | 95 (3500) | 100 (3750) | 90 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 240 (1500-2500) | 280 (1500-1750) | 254 (1750) | 220 (1750) |
Gyorsulás - 0-100 km/h | 13,5 | 12,9 | 13,5 | 14,1 |
Végsebesség [km/h] | 172 | 185 | 187 | 174 |
Fogyasztás (vegyes) [l/100 km] | 4,2 | 3,8 | 3,5 | 3,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 109 | 99 | 92 | 95 |
Saját tömeg [kg] | 1308 | 1345 | 1460 | 1400 |
2 évig mindegyik márkánál kilométer-korlátozás nélkül értendő a garanciális időszak, a Renault-nál viszont csak 100 ezres futásteljesítményig érvényes az 5 éves garancia, a Kiánál pedig 150 ezerig a 7 éves
Nagyon egyet tudok érteni azzal, amit írsz. Mi tavaly vettünk egy új Cliot, egy 1.2 16V-t 73 LE-s motorral. Volt tapasztalatunk, mert a korábbi II-es Cliot is ugyanezzel a motorral használtuk 10 évig nagy megelégedéssel. Sajnos a két motor korántsem ugyanaz, mert erősen belenyúltak, lebutították, hogy megfeleljen az Euro 6 előírásnak, míg a korábbi Euro 2 volt. Nem lehet összehasonlítani, míg a régi egy fickós, pörgős kis gép volt, addig ez az új lassan reagál a gázra, nem gyorsul, inkább hangja van, mint ereje. Az a baj, hogy az EU által vállalt káros anyag kibocsátási normák miatt az autógyártók sajnos rá vannak kényszerítve erre az útra. Így is nehezen tudják produkálni a jó értékeket (lásd VW). Egyébként épp tegnap olvastam utána a kettős tömegű lendkerék kérdésnek, és valahol azt írták, hogy az 1.6 Hdi motoroknál (ez van a Fordokban is TDCI néven) a 90 LE-s motorban nincs kettős tömegű, csak a 110 LE-sben. A Renault féle 1.5 dCi-nél pedig nincs a 75 és a 90 LE-sben, csak a 110 LE-sben van.
Ezeknek az alulmotorizált szutykoknak betiltanám a gyártását, én egy céges 1.6tdci 95LE III-as Focussal járok, de életveszélyesek az előzési szituációk, ráadásul majdnem 1literrel többet eszik mint az erősebb kivitele mert azzal is jártám egy ideig! Milliós különbségekről beszélünk egy erősebb verzióhoz képest, holott tunning műhelyek ezeket a vezérlőszoftvereket 80-100ezer forintért töltik fel garanciával! Miért jó ez az autógyártóknak??? Szerintem a gyengébb kiviteleket hamarabb kinyírja az ember, hiszen én is állandóan rommá pörgetem hogy menjen… Bár így sem akar 🙂 Gyorsabb kettőstömegű és kuplung elhasználódás,stb…Egyébként azok az emberek az agyhalottak akik megveszik… Ha nem lenne kereslet iránta akkor nem lenne kínálat sem belőle!!!
Ezek közül én egyértelműen az Astrat választanám. A cik szerint az a legdrágább, bár éppen most olvasom, hogy van 500 ezer Ft kedvezmény, úgy már egész baráti.
A Megane-t is láttam élőben, igaz nem a kombit, hanem az 5 ajtóst, nagyon tetszett. A Renault az 1.6 dCi 130 LE motorral lenne jó, de annak majdnem 7 millió az alapára, igaz az már az Intens felszereltség.
Annyit segítek, hogy az összes Astra K-nál szériafelszereltség a LED-es nappali menetfény, alapból jár 500.000 Ft kedvezmény mindenkinek a listaárból, a garancia pedig 4 év vagy 120.000 km futás.
Ezek az utolsó középkategoriás dízelek. Jövő évtől jönnek az RDE mérések, 3 év mulva az Euro 7-es norma.
Az új modeleknél ki kell várni a jó árakat. Ha nem mennek az eladások, jönnek a limited, style bőségesen felszerelt modellek. Viszont szokni kell, hogy még a légkondi is érintőképernyőről irányítható.
Egyébként be kell ülni mindegyikbe, belül a férjnek, kivül a feleségnek kell tetszedjen. Aki villantani akar, ezekre rá se néz.