Új logóval leplezte le a Škoda a Vision 7S koncepcióautót

A cseh márka hosszas titkolózás után leplezte le a formabontó újdonságát

Közel háromnegyed órás sajtóesemény keretein belül mutatkozott be a Skoda Vision 7S villanyautó, de mielőtt a csehek lerántották volna a leplet a lényegről, hosszasan ecsetelték, mire is számíthatunk tőlük a közeljövőben.

Az elmúlt hetekben több teaser fotót is mutatott a Škoda a Vision 7S Concept névre keresztelt autóról, azonban a leleplezésre egészen augusztus utolsó előtti napjáig várni kellett. A médiafigyelmet megragadva a Škoda nem csak a formabontó újdonságot mutatta meg a publikumnak. Ismertették ugyanis a Next level-Škoda Strategy 2030 névre keresztelt kampányuknak a részleteit is. Mondani sem kell már, hogy - ahogyan a legtöbb autógyár, úgy - a Škoda is az elektromos mobilitást tűzte ki célul, 2026-ig pedig három villanyhajtású modell már biztosan érkezik. Ezek közül az egyik egy kis méretű városi autó lesz, de várható még egy kompakt SUV és egy hétüléses családi autó is (a 7S mintájára). A márka a hatékonyabb átállás érdekében 5.6 milliárd eurót fektet a villanyprojektbe és további 700 millió eurót a digitalizációra a következő öt évben. A vállalat igencsak nagy célokat tűzött ki az elmondottak alapján, ugyanis a terveik között szerepel, hogy több mint 50 százalékkal csökkentsék a szén-dioxid kibocsátásukat 2030-ra a 2020-as évhez képest, illetve a Škoda tervei között szerepel, hogy 2030-ra a teljes európai piac villanyautóinak a 70 százalékát ők értékesítsék.
Hirdetés
A nagy tervek mellé természetesen új koncepciók is társulnak. Egyértelműen a leglátványosabb az új Škoda logó, mely tulajdonképpen nem is igazán nevezhető logónak, hiszen a márkanév lesz ezentúl az autókra biggyesztve, igaz stílusos formában. Kiemelték azt is, hogy ezentúl nem 3D-ben fognak megjelenni az emblémák, hanem matricaként, természetesen a fenntarthatóság okán. Ugyanezért a nyomtatott marketinganyagok visszaszorítására is törekszenek, az online térre helyezik át a hangsúlyt. Emellett a csehek a jövőben a smaragd és az Electric zöld árnyalatokat fogják előnyben részesíteni, ezzel is utalva egy zöldebb jövőre. Persze a Škoda nem csak beszél a fenntarthatóságról, igyekszik tenni is érte. Az ígéretek szerint 2030-tól a cseh és az indiai gyárak sem bocsátanak ki többé szén-dioxidot, a Vrchlabí gyár pedig már 2020 óta így működik. Az autók terén is tetten érhetőek a Škoda törekvései, hiszen például az Enyaq iV gyártásakor is részben már újrahasznosított anyagokkal dolgoznak a szakemberek. Az esemény fénypontja kétségkívül a Škoda Vision 7S bemutatkozása volt, mely közvetlenül az új logó bemutatása után következett. Ahogyan az várható volt, az autó megjelenése rendkívül formabontóra sikerült, de ez jól áll neki. A Škoda találóan a szolid modern nevet adta az új dizájnfelfogásnak, ennél pontosabban aligha lehetne meghatározni a Vision 7S-t. A sajtótájékoztatón az illetékesek nem dobálóztak a technikai adatokkal, mindössze annyit árultak el, hogy az autó akár 600 kilométeres hatótávra is képes lehet és akár 200 kW-tal is tölthető a 89 kWh kapacitású akkumulátor. A 7S természetesen a Volkswagen konszernhez tartozó MEB platformra építkezik, de fölösleges is lenne összehasonlítani a "testvérekkel", aligha találunk hasonlóságot. A küllem ugyan formabontó, de az igazi különlegességek a beltérben keresendők. Mint ismert, a Škoda már korábban mutatott egy fotót az enteriőrről, ebből kiderült, hogy a középkonzolba egy gyerekülést integráltak, illetve egy másik teaser fotón egy nem éppen szabványos műszerfalat is villantottak nekünk. Utóbbi némiképp módosult, de a hatása ugyanolyan futurisztikus mint a skicceken szereplő variánsnak. Amellett, hogy jól néz ki, ennek az autónak is nagyrészt újrahasznosított anyagokból áll a beltere, példának okáért a padló újrahasznosított gumikból készült. Villanyautóként előkerült a töltési idő átvészelésének kérdésköre is, ám erre a Škoda szintén kreatív válasszal szolgált: a Vision 7S belterének van egy olyan beállítása, amit utazás közben használ a rendszer, és egy olyan, amit töltés közben. Utóbbi esetben az érintőképernyő eltűnik a műszerfalban, valamint az ülések átrendeződnek, így töltés közben egy sokkal komfortosabb közeg várja az utasokat.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?