Új stratégiával megy az emisszió ellen a Toyota

Fizetett hirdetés

Beyond Zero – Túl a zéró emisszión - ismerd meg a Toyota új vállalati stratégiáját

A zéró emisszió célkitűzésen is tovább mutató Beyond Zero kifejezés nem csak egy hangzatos kifejezés, egy átfogó vállalati stratégia is a Toyotánál, amihez új modellek is társulnak.

A világ legnagyobb és legzöldebb autógyártója a Toyota - darabszámai kapcsán és a hibridek toronymagas vezetőjeként tekinthető az előbbieknek. Európában már 80%-ban részben vagy teljesen elektromos autókat (azaz öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelleket) értékesít, és ezen technológiák fejlesztésében globálisan vezető szerepet tölt be. Beyond Zero foglalja össze vállalati stratégiáját, amely az elektrifikáció és a mobilitás területén betöltött vezető szerep mellett a legmagasabb szintű ügyfélélmény és a társadalmi felelősségvállalás pilléreire támaszkodik.
Hirdetés
A világszintű, és immáron a magyarországi újautó-értékesítések tekintetében is első helyen álló Toyota évekkel ezelőtt megfogalmazta, hogy a jövőben nem a világ legnagyobb autógyártója, hanem a világ elsőszámú mobilitási szolgáltatója kíván lenni, a most ” Beyond Zero – Túl a zéró emisszión” néven meghirdetett, négy fő pillérre támaszkodó vállalati stratégia azonban ennél is átfogóbb jövőképet fogalmaz meg a vállalat számára. Úttörő, vezető szerep az elektrifikációban
A Toyota negyed évszázaddal ezelőtt, a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával indította útjára a mára az egész autóipart átformáló elektromos forradalmat, és azóta is vezető szerepet tölt be a részben vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztése területén. Tudását ugyanakkor nem zárja el, nem titkolja konkurenseitől, sőt! A városi forgalomban akár 50-80%-ban emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos hajtással kapcsolatos mintegy 24.000 szabadalmát három éve ingyenesen megosztotta a Toyota, saját legújabb modelljeiben pedig már a világ legfejlettebb, ötödik generációs hibrid hajtása működik (az első ezek közül a most ősszel érkező Corolla Cross közepes méretű SUV, de hamarosan a Corollák is ötödik generációs hibriddel érkeznek), miközben a harmadik generációs plug-in hibrid elektromos technológia révén a konnektoros hibridek területén is élen jár a vállalat.

Az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésében ugyancsak első helyen álló Toyota tavaly bejelentette, hogy 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj tisztán elektromos Toyota és Lexus modellt mutat be világszerte.

Már idén rendelhető a dedikáltan akkumulátorosnak fejlesztett bZ (beyond Zero) sorozat első tagja, a Toyota bZ4X nagyméretű SUV, és az első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus, az RZ nagyméretű SUV is. Emellett nem csupán az elektromos hajtást alapjaiban megújító szilárdtest-akkumulátorok érkeznek hamarosan, de 2030-ra a ma Európában 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában 100%-ban akkumulátoros elektromos modelleket értékesít majd. Miközben a Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem szerepel majd, amely ne lenne elérhető valamilyen részben- vagy teljesen elektromos hajtással, a vállalat 2030-ra minimum évi 1 millió zéró emissziós autót értékesít majd. Ez utóbbiba az akkumulátoros elektromos modellek mellett beleszámítanak a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók is (ilyen a már második generációjánál járó Mirai), amelyek kapcsán korábban a Toyota 5700 szabadalmat tett ingyenesen elérhetővé versenytársai számára. Ígéretes fejlesztéseket folytat emellett a japán autógyártó a közel zéró emissziós hidrogén belsőégésű technológia kapcsán is, amely hatalmas lendületet adhat a hidrogén infrastruktúra kiépítésének. A vállalat célja, hogy a környezetbarát technológiák széles tárháza révén minden ügyfele számára a felhasználási körülményeknek a lehető leginkább megfelelő zöld alternatívát kínálja.
Hirdetés
Élenjáró szerep a mobilitás területén
Az autonóm autózás, a mesterséges intelligencia és a robotikai fejlesztések területén is élenjáró Toyota nem csupán különböző mobilitási és autómegosztó szolgáltatókban bír részesedéssel, Kinto néven hamarosan Európában is bemutatkozó saját mobilitási szolgáltatását is elindította, és különböző startup inkubátor programokat is útjára indított. Fontos fejlesztési terület emellett a Toyota számára a mozgáskorlátozottak és idősek közlekedését segítő eszközök, az embereket támogató robotok, vagy épp a zéró emissziós, autonóm tömegközlekedés fejlesztése. Kimagasló ügyfélélmény
A Toyota és Lexus márkákra jellemző legendás megbízhatóságon túl, a japán hagyományokra alapozva a Toyota a márkakereskedésekben megtapasztalt ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás tekintetében is vezető szerepere törekszik. A Beyond Zero stratégia emellett az ügyfélélmények közé sorolja a Toyota és Lexus modellekben sztenderdizált aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát, amelyek révén nem csupán a Toyota és Lexus modellek tulajdonosai és használói, de a közlekedés többi szereplője is sokkal nagyobb biztonságban érezheti magát.
Hirdetés
Túl az autók világán, azaz társadalmi felelősségvállalás
A Toyota célul tűzte ki, hogy hozzájáruljon egy jobb, élhetőbb, fenntarthatóbb társadalom kialakításához, amelyben szerepet kap nem csupán az idősekről való gondolkodás, hanem saját korlátaink legyőzésére inspiráló olimpiai, paralimpiai és speciális olimpiai mozgalom támogatása, vagy épp a fenntartható, zöld, mindenki számára egészséges életteret biztosító jövőhöz való hozzájárulás. Ezt segítik elő a Toyota zéró emissziós technológiákat célzó, a közúti közlekedésen túl a vasúti, vízi és légi közlekedésre egyaránt kiterjedő és a fenntartható épületenergetikát is lefedő fejlesztései is. Mindezek kvintesszenciája, a jövő fenntartható városának prototípusa, a Fuji hegy lábánál felépülő Woven City is, amely a világ vezető tudósai által benépesített mintegy élő laborként szolgál majd ezen célkitűzések gyakorlatba ültetéséhez.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.11.15. at 04:24
    Permalink

    Ha a Toyota azt állítja, hogy negatív káros-anyag kibocsátása lesz, az autóikon mégis megmarad a kipufogó akkor nem zéró-emissziós járműveket gyártanak, hanem könyvelési csalást.

Vélemény, hozzászólás?