Újabb fordulat: 2040 után is maradhatnak a belső égésű motorok az EU-ban!

Úgy tűnik, az EU végleg feladja a 2035-ös céldátumot

Bár hivatalos bejelentés még mindig nincs, a legnagyobb európai parlamenti pártcsalád vezetője arról beszélt, jelen állás szerint még 2035 után is sokáig maradhatnak a belső égésű motorok.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az EU hamarosan bejelentheti, hogy mégsem tiltja be a belső égésű motorral ellátott új autók forgalomba helyezését 2035-től. Egyes feltételezések szerint 5 évvel tovább maradhatnak a kereskedésekben a konnektoros hibrid és az EREV hajtáslánccal ellátott modellek. Manfred Weber, az Európai Néppárt vezetője viszont arról beszélt a német Bildnek, hogy még ennél is kedvezőbb feltételeket kapnak az autógyártók a céldátum utáni időszakra. Weber elmondása szerint 2035-től az adott vállalat flottájának 90 százalékkal kell csökkenteni a CO2 kibocsátást, szemben a korábbi 100 százalékos célkitűzéssel. Talán ennél is meglepőbb az a kijelentése, amit ezt követően mondott. "Nem lesz 100 százalékos terv 2040 után sem. Ez azt jelenti, hogy a technológiai tiltás a belső égésű motorokra vonatkozóan lekerült az asztalról. Minden Németországban jelenleg gyártott erőforrást továbbra is lehet majd gyártani és értékesíteni" - nyilatkozta az Európai Néppárt vezetője. Amennyiben az EU december 16-án valóban hivatalosan is bejelenti mindazt, amiről Weber beszélt, úgy a módosítást még meg kell szavaznia az Európai Parlamentnek, illetve a tagállamok különböző kormányzatainak is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?