Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az EU hamarosan bejelentheti, hogy mégsem tiltja be a belső égésű motorral ellátott új autók forgalomba helyezését 2035-től. Egyes feltételezések szerint 5 évvel tovább maradhatnak a kereskedésekben a konnektoros hibrid és az EREV hajtáslánccal ellátott modellek.
Manfred Weber, az Európai Néppárt vezetője viszont arról beszélt a német Bildnek, hogy még ennél is kedvezőbb feltételeket kapnak az autógyártók a céldátum utáni időszakra. Weber elmondása szerint 2035-től az adott vállalat flottájának 90 százalékkal kell csökkenteni a CO2 kibocsátást, szemben a korábbi 100 százalékos célkitűzéssel.
Talán ennél is meglepőbb az a kijelentése, amit ezt követően mondott.
"Nem lesz 100 százalékos terv 2040 után sem. Ez azt jelenti, hogy a technológiai tiltás a belső égésű motorokra vonatkozóan lekerült az asztalról. Minden Németországban jelenleg gyártott erőforrást továbbra is lehet majd gyártani és értékesíteni" - nyilatkozta az Európai Néppárt vezetője.
Amennyiben az EU december 16-án valóban hivatalosan is bejelenti mindazt, amiről Weber beszélt, úgy a módosítást még meg kell szavaznia az Európai Parlamentnek, illetve a tagállamok különböző kormányzatainak is.