Újabb részletek derültek ki a Mercedes leghatékonyabb autójáról

A Mercedes-Benz VISION EQXX tanulmányautó tervezéséről és problémáiról számolt be a márka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Láthatjuk a Mercedes-Benz valaha készült leghatékonyabb autójának elejét, és érdekes információt is megtudhatunk a hátsó traktus aerodinamikai megoldásáról.

Új videóval jelentkezett a Mercedes-Benz a hamarosan bemutatkozó koncepcióautójáról. Állításuk szerint ez lesz a valaha általuk készített leghatékonyabb modell, tanulmány formájában a VISION EQXX nevet kapja. Természetesen elektromos meghajtású lesz, a cél pedig nem kisebb, mint az 1000 km-es hatótáv elérése. Ehhez viszont számos akadályt kell leküzdeniük, és persze ott van az is, hogy jól kell kinéznie.
Hirdetés
Ez utóbbiról egyébként a külső dizájnért felelős tervező, Steffen Köhl nyersebben fogalmazott: "Nem akarjuk, hogy szarul nézzen ki." Ezzel az aerodinamikai specialistákkal való konfliktusaikra utalt, ha ugyanis csak az utóbbiakon múlna, sokkal könnyebben el lehetne érni az 1000 km-es célértéket, akkor viszont az autó... nos, "szarul" nézne ki. Ezért fontos nem csak a számok és tesztértékek szempontjából megítélni az autót, Köhl szerint szükség van az emberi aspektusra. Fontosak a tökéletes arányok, ezzel kezdik a tervezést. A megálmodott külsőt aztán az aerodinamikai mérnökök módosítgatják, hogy a levegő minél kisebb akadályt jelentsen. Ez pedig kritikus fontosságú, elmondásuk szerint ugyanis az átlagos utazósebességnél fellépő veszteségek 60%-a a légellenálláson múlik.
Hirdetés

Az aerodinamikai optimalizáláshoz a természetből nyertek inspirációt, mint az autótervezők olyan gyakran szokták. A cápák, bálnák, madarak teste mind jó példát szolgáltat a közegellenállás minimalizálására, vagy ott van a dizájnerek által kedvelt forma, a vízcsepp. A korábban bemutatott ízelítőből láthattuk is, ahogy ez a csepp alak ihletül szolgált a VISION EQXX tervezésekor, főleg ami a hátsó traktust illeti. Ez a részlet különösen problémásnak bizonyult, mert az aerodinamikai specialisták hátul minél keskenyebb kialakítást szeretnének, ez viszont nem szavatol jó vezethetőséget, és nem is feltétlenül a leginkább esztétikus. A fennálló konfliktust két megoldással oldották fel: az egyik az elnyújtott, mélyre ereszkedő karosszéria, a másik pedig az aktív diffúzor, ami sebességtől függően mozog függőleges és vízszintes irányban is - ilyen aerodinamikai elemet még nem igazán láthattunk más autón. A koncepción szintén most először fedik fel a frontrészt is, még ha csak részben is, de legalább már megismerkedhetünk a fényszórókkal és a márkánál most divatos, teljes szélességben futó fénycsíkkal. A tanulmány leleplezésére nem sokáig, csupán január 3-ig kell várni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?