Újra lesz Toyota MR2?!
A GT86 és a Supra mellé nemsokára megkapjuk az MR2 utódját is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota friss sportrészlegének vezetője árult el néhány részletet az új tervekről, miszerint az MR2 utódján is dolgoznak; minél hamarabb szeretnék egymás mellett látni a GT86-tal és a Suprával.
1984-ben érkezett az első MR2, abban az évben élből Év Autójának választották japánban. Duplavezérműtengelyes 1,5, vagy 1,6-os motorokkal szerelték, targa és kupé tetővel is készült
Mi lelte a Toyotát? Hathengeres Supra utód és kompresszoros Yaris GRMN után újabb sportkocsin törik a fejüket. A Gazoo Racing vezetője, Tetsuya Tada az Evo magazinnak árulta el legújabb fejlesztésük célját. A következő sportos Toyota modell, természetesen a Supra után egy, a Toyota MR2 utódjának betudható kétüléses, vélhetően középmotoros roadster lesz. A ’80-as, ’90-es évek sztárjának 2007 óta nincs folytatása, Tada-San azt mondja, minél hamarabb szeretetnék egymás mellett látni a megújult GT86-ot, az új Suprát és az MR2 utódot.
'89-től '99-ig készült a második generáció, minden tekintetben nagyobb volt elődjénél, nehezebb is, így erősebb, méretesebb motorok kellettek bele. 2,0 és 2,2 literes négyhengereseket kapott keresztben az ülések mögé, Európába csak szürkeimport útján érkezett a 220 lóerős turbósból
Tekintve, hogy a GT86-ra mennyit kellett várnunk, valószínűleg beletelik még néhány évbe, míg megkapjuk a mellé érkező roadstert. Méreteiben hasonlót ígérnek, így valószínűleg a híresztelt GT86 kabrióból nem lesz végleges verzió. Ugyanakkor felgyorsulónak látszanak az események a sportos Toyoták körül. Megalakult a Gazoo Racing, indítottak raliautót a WRC-ben és kidobtak egy tetőig felperzselt Yarist. Őszintén örülünk, hogy a Toyota kezd magához térni!
2007-ig készült az utolsó generáció, először tűnt el teljesen a hátsó oszlop, egyféle 1,8-as, 140 lóerős motorral készült. Az utódról egyelőre semmit nem tudni, de Tada-San elárulta, hogy számíthatunk rá