Hirdetés

Újratervezés: a Focus Budapest előtt Kolínba megy

Fizetett hirdetés

Adódott egy kis probléma az eTouron, de a tegnapi cél teljesítve

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet, hogy villanyautónál sem mindegy, hogy milyen árammal töltjük? Netán túl meleg lenne az idő? Nem tudjuk, a Focus mindenesetre nem tölt.

Drezdában még azt hittük, akár jól is zárhatjuk a csütörtöki napot, ám végül az autó töltőrendszere mondott csütörtököt

Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa

Bekövetkezett az egyik legrosszabb lehetőség, ami benne van minden autósportban. Szerencsére nem baleset, technikai hiba azonban adódott. Nagyon úgy néz ki, hogy a Focus Electric épp az eTour hazai helyszínére, a Hősök terére nem fog időben eljutni. Ugyanis nem tudjuk tölteni. Van még benne 40 kilométer hatótáv, de ennek több mint a tízszeresére lenne szükség. Mondhatni, hogy eltömődött az üzemanyagszűrű, a javítás pedig vélhetően nem megy majd rutinból, ugyanis a Focus Electric Csehországban még nincs piacon, de azért megpróbáljuk orvosoltatni.

A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?

Hogy mi lehet a hiba, mi okozta azt, egyelőre nem tudjuk. Egy biztos, az eTouron össze-vissza töltöttünk mindenféle töltővel. Találkoztunk olyannal is, amit már vandálok rongáltak meg. Igaz, azt meg se próbáltuk bedugni az autóba. A tegnapi első töltésünk a Volkswagen drezdai üveggyáránál volt, ott a töltő hibájának tudtuk be, hogy nem sikerült teljesen feltölteni az autót. Onnan azonban nem egész 60 százalékos töltéssel is el tudtunk jönni az első csehországi töltőig. Út közben azonban, már az autópályán kaptunk egy hibaüzenetet az autótól, egy szervizkulcs kíséretében arra kért, hogy csatlakoztassuk le a töltőt. Végül hibaüzenettel futottunk a Trmice szénerőműve mellé kihelyezett kétszer hármas (két darab, egyenként is három, CHAdeMO, CCS és Type2 csatlakozós) töltőhöz. Először egyáltalán nem vett fel töltést, se CCS-ről, se Type2-ről. Aztán elkezdte fel-felvenni, de 2 percenként abbahagyta. Meleg volt, de nem vészesen 28-29 Celsisus fok, mégis kaptunk egy hibaüzenetet, hogy túl magas a külső hőmérséklet, csatlakoztassuk töltőre az autót. Megtettük, de nem segített. A hűtésért tettem néhány kört az autóval, aztán újra nekifutottam a projektnek.

Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment

A legtöbb jel szerint egy hőmérséklet-jeladó blokkolhatja a töltést

Előfordult többször is, hogy akár 1 kWh is belement az akkuba, ami egyébként folyadékhűtésű. Minden egyes leállás után jöttek a hibaüzenetek, de a gyújtás ráadása után kialudtak. Végül sikerült 90 százalék körülire tölteni az akkut, de ismét hibaüzenettel állt meg, és a hibajelzések már nem aludtak ki. Következett egy újabb, nagyobb hűtőkör, visszamentünk még a töltőhöz, de már esélytelen volt a sikeres töltés, hiszen a hibaüzenet nem aludt ki. Volt 165 kilométer hatótávunk a 154 kilométernyire lévő célig. Meg kellett próbálni. Az akku hűtése érdekében a korábban nem használt légkondicionálóval gurultunk Kutná Horába, a napi célig. Végül – az eco vezetést csúcsra járatva – 42 kilométernyi maradék hatótávval, kényelmesen futottunk be. A hibajelzések azonban továbbra sem aludtak ki, a tölthetőség továbbra sem állt helyre, a MyFordMobile applikáció töltési hibát (Charge Fault) jelez, a töltőcsatlakozónál az összes LED folyamatosan villog.

Ma nem tudtunk elstartolni a mezőnnyel, ugyanakkor bízunk abban, hogy a hibakódok törlésével utána eredhetünk. Az éjszakai töltési időt azonban mindenképpen buktuk

Most megnézzük, mit tud kezdeni a legközelebbi Ford márkaszerviz a problémával, talán a hibakódok OBD-s törlése segíthet. Villámtöltő nincs a közelben, egy Type2 csatlakozós viszont van, amiről mintegy 5 óra alatt tudom majd feltölteni az autót, ha egyáltalán lesz rá mód. A mai futam már mindenképpen elúszottnak tűnik, ahogyan a töltési hibák miatt tegnap is utolsóként sikerült végezni – több mint 10 órás teljes menetidővel, de az előttünk végzőhöz képest csupán 4 perc hátránnyal. Összesítettben azonban még mindig harmadikok vagyunk. A kérdés, hogy meddig.

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.
[hirdetescimke]
Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya[/url].

Fizetett hirdetés
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:23
    Permalink

    Elég gagyi megoldás a júzert ezzel a hibaüzenettel az utcán hagyni, talán várja meg a telet?
    Arról nem is beszélve, hogy egy folyadékhűtésű rendszer betápra kötve, tehát nem az akkut szívva, nem képes lehűteni amit kell. Ez ultragáz egy 13 milliós autónál. Érdnél csináltak utoljára ilyet Skodák ezer éve az út szélén.

  • 2017.10.27. at 17:23
    Permalink

    Visszajutunk a lovasszekerek idejébe mikor is egy Pécs- Budapest-Pécs útvonal 1 hétbe telt letudni … 😀 . Még jó hogy a villanyautósok nem sietnek sehová … elvégre minek kellene nekik 3 másodperces 100-as sprint amivel reklámozzák az elektromos gokartokat … Azt nem írják oda hogy 150km es túrához vigyél magaddal sátrat mert jobb esetben csak másnap tudsz hazajönni vele ha az időjárás úgy gondolja és nem lesz túl meleg hozzá …:D 😀 😀

  • 2017.10.27. at 17:23
    Permalink

    Sajnálom…
    Ha nagyon nem tudnak vele mit kezdeni, és már minden mindegy, akkor egy ötlet:
    esetleg egy hűvös mélygarázsban pihentetni 6-8 órát?

    De remélem megoldják a problémát…

Vélemény, hozzászólás?