Vajon a németek vagy a japánok adják a jobb árat a szedánoknál?

Árharc: Ford Focus vs. Toyota Corolla - melyik az olcsóbb?

Tipikus céges és családi autó a Ford Focus és a Toyota Corolla. Utóbbi nemrég új motort kapott, most megnéztük, miként áll árban a Ford Focushoz mérten.

Nemrégiben új, háromhengeres alapmotort a kapott az immár ötvenmilliomodik példányával is elkelt Toyota Corollla. Nemrégiben teszteltük (lásd itt), s akkor úgy tűnt, kifejezetten jó árat is kapott, ha első blikkre nem is szerényet. De vajon miként mutat, ha mellé teszünk egy másik népszerű kompakt szedánt, például a Ford Focust? Megnéztük!
Ford Focus Sedan és Toyota Corolla Sedan - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Ford Focus Sedan4647182514832700539
Toyota Corolla4630178014352700471
Hirdetés
Az áron túl persze fontos az is, hogy mit ad az autó, méretben, motorban, felszereltségben. Nos, méreteik alapján a vizsgált autók nagyon hasonlók, mindketten több mint 4,6 méter hosszúak, tengelytávjuk egységesen 2,7 méter. A gyári adatok szerint a Focus csomagtere a nagyobb, de a Corolláé se kicsi. Fontos különbség, hogy a Focus közel 5 centivel magasabb, s a Corolla esetén valóban feltűnő, hogy mélyre kell ülni, ugyanakkor a szerényebb magasság a szerényebb légellenállás és fogyasztás záloga is lehet.
Ford Focus Sedan és Toyota Corolla - az alapváltozatok adatai
Ford Focus 1.0 EcoBoost (125 LE)Toyota Corolla 1.5 TNGA (125 LE)
Emissziós normaEuro6.2Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3]9991490
Hengerek/szelepek száma3/12
Teljesítmény [LE]125 (6000)125 (6600)
Nyomaték [Nm]170 (1400-4500))153 (4800-5000)
Váltófajta/-fokozatkézi/6
Gyorsulás 0-100 km/h [s10,012,1
Végsebesség [km/h]200190
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,35,7-6,1
CO2-kibocsátás [g/km]120139
Saját tömeg [kg]13311390
Alapár [Ft]7 585 000 (Active)6 430 000 (Active)
A legjobb vétel ára [Ft]7 350 000 (Business)6 480 000 (Comfort)
Hirdetés
Motor terén is érdekes a meccs, hiszen mindkét alapmotor háromhengeres, 125 lóerős és 6 fokozatú kézi váltós. A Fordtól kifutott már a nem is olyan régen próbált feltöltő nélküli PFI motor, így a Focus alapból EcoBoost turbómotoros. Utóbbi a Corolla 1,5 literes szívójánál alig nagyobb, 170 newtonméteres nyomatékot ad, de jóval alacsonyabb fordulatról. Fontos különbség, hogy a Ford alapáron adja a Stop/Start rendszert, míg a Corolla 1.5 TNGA motorjából az kimaradt. Menetdinamikában jobb a Focus, sőt, a katalógusértékek szerint fogyasztásból is. Egy biztos, ha kihasználjuk a jobb menetdinamikát, akkor torkosabb lesz, mint a Corolla, ami a teszttapasztalatok szerint normál üzemben is meglehetősen aszkéta. Ezért én a motor kérdésre inkább csak döntetlent adnék. Vezethetőség szempontjából a Focus németesebb, feszesebb, míg a Corolla lágyabb, ízlés kérdése, hogy melyik a szimpatikusabb. Ami viszont egyértelmű vízválasztó lehet, az a vételár, amiben egyrészt nagy különbségek adódnak, másrészt viszont ritkán alapul vehető az árlista szerinti. Ha viszont az árlistát nézzük, a Ford Focus Sedan esetén (az ötajtóshoz hasonlóan) 7 585 000 forintos belépőt láthatunk. Ebből nagyjából 600 ezer forintnyi ügyfélkedvezmény vonható le. Ugyanakkor az alap Trendnél sokkal jobb bolt a már SYNC3 rendszeres, érintőképernyős, első-hátsó parkolóradaros és tolatókamerás, 16 colos alufelnis és sötétített hátsó ablakos Connected. És innen már csak további 100 ezer forint a kedvezménnyel 7 350 000 forintért hazavihető Business, ami már kétzónás automata klímás, kulcs nélküli nyitású és indítású, elektromosan behajtható és fűthető külső tükrös, esőszenzoros, elektrokróm belső visszapillantós. Nem meglepő módon a Focus eladások zömét ez a verzió adja. Az árat pedig még tovább csökkentheti a Ford saját finanszírozásának választása.
Hirdetés
Mit és mennyiért ad a Toyota? Az alapverzió ott is felejtős, hiszen ahhoz mérten mindössze 50 ezer forintos felárral kapható jelenleg a jobb felszereltségű (listaáron 600 ezer forintos felárral adott) Comfort szint, aminél azonban nincs tovább, legfeljebb csak egy-egy extracsomag és metálfény kérhető hozzá. Itt is megkapjuk a kétzónás automata klímát, a 16 colos alufelniket és a 8 colos, Apple CarPlay-t is tudó kijelzőhöz a tolatókamerát is. Első-hátsó parkolóradart, esőszenzort, elektrokróm tükröt viszont csak a további 420 ezer forintos Tech csomaggal kapunk. Viszont a Corolla még így, sőt akár még a további 510 ezer forintért kérhető, 17 colos alufelniket és Bi-LED fényszórókat és azokhoz mosót, sötétített hátsó üvegeket, behajtható külső tükröket és csomagtértálcát adó (420 ezer forintos) Tech csomaggal is olcsóbb a Focusnál. És még ülésfűtést is ad, ami a Focus Businesshez még 150 ezer forint, de a szélvédő és a kormánykerék fűtőszálaival együtt - utóbbiak a benzines Corollához ugyanúgy nem érhetőek el, mint a Focus Businesshez járó okoskulcs. A Focushoz ráadásul még több extra, egyesével is rendelhető. Igaz, valamivel drágább, mint a nála nagyobb Corolla, de az árharc nagyjából kiegyenlített. Még egy döntetlennel marad tehát az 1:0 a Corolla javára, legalábbis a jelenlegi matek szerint. Megfelelő ajánlattal és főként azok számára, akik többre értékelik a közvetlen vezetési élményt, mint a szívómotor által ígért jobb tartósságot, a Focus is lehet persze nyerő. Garanciából a Ford 2+3 évet (2 év teljes körű, majd 150 ezer kilométerig élő), a Toyota alapból 3 év/100 000 kilométert ad, amit a márka finanszírozását választva 5 év/200 ezer kilométerre told. Ezek is hasonlóak, mint az árak, amelyekről ismét kiderült, nem csak mi figyeljük őket, a márkák is, így a Corolla és a Focus nagyjából azonos áron vihető haza. Te melyiket választanád?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.08.31. at 10:02
    Permalink

    Kedves Katona Mátyás!

    A Ford Focus Sedan méretek helytelenek, valószínűleg az MK3 adatai. Például a tengelytáv 2700mm és a csoamtér mérete 539 liter az én ismereteim szerint. Kérem, hogy javítsa az adatokat.

Vélemény, hozzászólás?