Vásárlói roham várható idén az elektromos járművek piacán?

Küszöbön a villanyautók térhódítása egy nemzetközi kutatás szerint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az angliai székhelyű Ernst & Young Global Limited 13 országban összesen több mint 9000 fogyasztó bevonásával készített kutatást: a töltőhálózat bővülése és az adókedvezmények idén már átbillenthetik a hezitáló vásárlókat, villanyautó-bumm jöhet.

Az Ernst & Young Global Limited kutatás globális eredményei szerint a potenciális autóvásárlók 41 százaléka venne elektromos autót idén, közülük 78% leginkább környezetvédelmi okokból döntene így. Felárat a megkérdezettek közel kétharmada fizetne egy elektromos járműért. Továbbra is a kezdetleges infrastruktúra a legnagyobb visszatartó erő, a hagyományos járművekre voksolók 34 százaléka emiatt nem váltana villanyautóra.

Ez közel sem meglepő, hiszen a már villanyautó tulajdonosoknak is elsősorban a töltőpontok hiánya (84%) és az alacsony töltési sebesség (78%) jelenti a legnagyobb problémát.

Fontos viszont megjegyezni, hogy a kutatásban Ausztrália, Kanada, Kína, Németország, India, Olaszország, Japán, Új-Zéland, Szingapúr, Dél-Korea, Svédország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok lakosai vettek részt, így a válaszok eltérhetnek a hazai helyzettől. Ezzel kapcsolatban pozitívan látja a helyzetet Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője, aki a kutatással kapcsolatban elmondta: „Az igény az elektromos mobilitásra egyértelmű. A jelenleg elérhető adókedvezményeknek köszönhetően most úgy válhatnak úttörővé a hazai cégek fenntartható megoldások alkalmazásában, hogy közben kézzelfogható költségmegtakarítást érnek el” Hozzátette: „Környezetbarát beruházásokhoz hazánkban számos kedvező adózási lehetőség érhető el, amit érdemes a területet jól ismerő adótanácsadóval egyeztetni. Ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy vállalat töltőállomások, elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítaná munkavállalói részére” – tette hozzá.
Hirdetés
Érdemes megjegyezni, hogy bár a kezdetleges töltőhálózat Magyarországon még több vevőt tántorít el, az alapvető értékei egy személyautónak hasonlóak, legalábbis ha összevetjük az EY adatait a Bosch nemrég nyilvánosságra hozott hazai eredményeivel. Az EY által megkérdezett vásárlók többségének is a saját gépkocsi nyújtja például a legnagyobb biztonságot és kényelmet, illetve fontos az is, hogy a jármű mindig kéznél legyen, akárcsak itthon.

Nem szabad viszont elfelejteni azt sem, hogy az EY kutatásának végeredménye több, nagyon különböző jellegű minta összevonásából adódik össze.

Lényegében a zöldprogramjairól híres Svédország és Németország számait a hazánknál is autóbarátabb Ausztrália és Egyesült Államok adataival együtt kezelve kapták ezt az eredményt. Mindenhol egységesen megjelent viszont, hogy a home office elterjedésének hatására az autóval munkába járás visszaesése várható, míg a magáncélú utazás hamarosan újra elérheti a járvány előtti szintet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?