Villanyosítják a klasszikus Defendert

Egy brit vállakozás építi át villanymotorosra a terepjárót

Twisted Automotive néven fut a manufaktúra, ahol az új idők szelét figyelembe véve alakítják át a Land Rover legendás típusát

Korábban is foglalkozott már a Defenderekkel a brit vállalat, ám eddig a Chevy V8-as motorját építették a terepjáróba. Ez sejteti, hogy az USA fontos piacuknak számít, a villanyhajtású változatokat is főleg oda szánják. A névadással is erre utalnak, hiszen a NAS-E a North American Specification rövidítése, tehát Észak-Amerika a fő célpont. Az E-betű viszont nem szorul magyarázatra.
Hirdetés
Az autó mozgatásáról a Borg-Warner villanymotorja gondoskodik. Az alapváltozatban 214 lóerőt ad 380 Nm forgatónyomaték kíséretében, míg az erősebb, Plus modellben már 320 lóerő szunnyad és 419 Nm forgatónyomaték. Az energiát 60 kWh-s akkupakk tárolja, amellyel mindkét modell hatótávolsága eléri a 320 kilométert. A Twisted Automotive a futóművet sem hagyja érintetlenül, habár a merevtengelyek maradnak. A terepjáróképesség semmi esetre sem romlik az átépítés után.
Hirdetés
Az utasteret is csinosítják picit, az üléseket krémszínű bőr és Alcantara keverékére cserélik, illetve modern infotainmnet-rendszert is kap. A Plus modell még gazdagabban felszerelt, külső stílusjegyekben is többet nyújt. Szerelnek rá például fellépőket, extra fényszórókat és védőrácsokat is. Az alapváltozatért 185 000 dollárt kérnek, a Plus pedig 210 000 dollárba kerül, ami körülbelül 55,3 millió és 62,8 millió forintnak felel meg. Az előzetes tervek alapján csupán 30 darabot szeretnének gyártani, mindent a rövid tengelytávú változatból, sárga, zöld és kék színekkel. Az ügyfeleknek pedig 9 hónapot kell várniuk, amíg elkészül a villanyhajtású terepjárójuk.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?