Visszahívnak egy rakás új Alfát

Történt egy kis baki a gyártásnál, a Stelviót és a Giuliát is érinti

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Alfa visszahívja a tavalyi év utolsó pár hónapjában gyártott autóit. Az akció egyelőre csak az amerikai piacra készülteket érinti, de ilyen gonddal akár az európai autók is kigurulhattak.


Kisebb galibába keverték magukat az Alfánál, visszahívnak több mint egy hónapnyi legyártott autót, pontosabban azokat, amik tavaly november 13-a után készültek. Érintett a Giulia és a Stelvio is, ám egyelőre csak az amerikai piacra készült modellekkel lehet gond. Ez így is 307 autót jelent a hírek szerint, már amennyiben az európai autóknál nem jön elő a probléma.
Hirdetés

A hibajelenség először akkor tűnt fel, amikor két autó megbukott az utolsó körös teszteken, épp mielőtt a vásárlókhoz kerültek volna. Csökkent a nyomás a (hidraulikus) kuplung- és a fékrendszerben, ami előbbinél csak zavaróan máshogy működő pedált okozott, utóbbinál viszont fékerő csökkenést, ami veszélyes. Visszakövették a problémát és a két folyadékban más, oda nem tartozó olajszármazékokat találtak, amiből arra következtettek, hogy a gyártás utolsó fázisaiban valahogy rossz folyadék is került az autók rendszereibe. A problémát könnyen orvosolják a márkaszervizekben. Az európai modellek érintettségéről egyelőre nincs szó, de ilyen eset megtörténhetett akár minden legyártott autóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.01.02. at 14:22
    Permalink

    Ennek a Hamvas Tamásnak olasz autó fóbiája lehet!
    “Visszahívnak egy rakás új Alfát ” 307 db-ról van szó!!!!!!
    A BMW egyszerre 1 milliót hívott vissza! Akkor az mekkora rakás????

  • 2018.01.02. at 16:34
    Permalink

    Ilyennek nem kéne túl gyakran történnie, mert az amerikaiak amúgy is kétkedve méregetik az Alfákat, nem tudják, mire számíthatnak, ha olasz prémiumkocsit vesznek. A “terjeszkedés” amúgy is nagyon döcögősen megy – ahogy azt én is megjósoltam -, nem lesznek a Giuliák és a Stelviók az ottani utcakép részei, de ha egyre-másra jönnek a visszahívások, a “gyenge kezdés után erős visszaesés” esete állhat fenn. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy Európát is érintheti a dolog, ami szintén nagy érvágás egy jelenleg – finoman szólva – nem túl jó bőrben lévő márkának.

  • 2018.01.02. at 23:38
    Permalink

    ez a Giulia forma nem tetszik magasítva/ csapotthátúzva, sztem a szedán harmónikus.
    a rakás új alfa meg azért elég relatív, 300 mondjuk lehet rakás is, de nem is 😀 illetve, az, hogy valamiért rossz folyadék került a rendszerbe, valaki felelős…..tehát, emberi mulasztás történt, nem konstrukciós hiba, ami azért ég és föld.

  • 2018.01.04. at 13:15
    Permalink

    Nekem OLASZ autóm van. Új. Teljesen jó. Rendben minden. Szerelőm véleménye: Mai autók, mind egyformák minőségileg. Mert így lehet piacon maradni. ! SZNOBOKNAK: meg ott a MERCI,BMW,AUDI,VOLVO,,,,PASSAT. Biztos NEM fizetnék ki ennyi pénzt,hogy rázzam a RONGYOT.
    IDŐ-vel, 5-6 éves korában, féláron lehet a Luxust is értékesiteni……………………..

Vélemény, hozzászólás?