Vulcan – 800 lóerős szörnypofa az Aston Martintól

Bemutatkozott az Aston Martin Vulcan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig 24 példány fog belőle készülni és egy 810 lóerős, feltöltés nélküli, 7 literes V12-es a motor viszi. Jön a Vulcan, de csakis pályára.


Az Aston Martin hivatalosan is leleplezte Vulcan nevű új szersportkocsiját az internet népe előtt. A brit sportkocsigyár ma készített legérdekesebb, legerősebb és legkülöncebb terméke egy pályahasználatra fejlesztett kőekemény célgép. A megjelenésével is erre utal, kevés hozzá hasonlóan agresszív kocsi van ma. Az orra hatalmas hűtőmaszkban kezdődik, ami egységet alkot a hatalmas első légterelővel.
Hirdetés


A külseje nem biztos, hogy mindenkinek rögtön tetszeni fog, de az biztos, hogy nem egy szürke, feltűnésmentes darab. A kocsi orrától hátrafelé haladva azért több astonos részlet akad. A megosztó külső alatt az utcai autóinkhoz képest igazi űrtechnika van: mindent az optimális tömeghez fejlesztettek. Az alapját egy karbonszálas műanyag önhordó felépítmény adja és természetesen önzáró differenciálmű is jutott bele. Ezeknél is érdekesebb technikai részlet, a magnéziumötvözet torque tube. Ez a csőszerkezet szilárdan összeköti a hajtáslánc elemeit, benne fut a szintén karbonszálas kardán.

A kocsi fékezéséről Brembo nyergek gondoskodnak, a tárcsák elöl 380, hátul 360 milliméteresek, a tárcsák karbon-kerámia anyagúak - kifejezetten versenycélra. Hogy a motorja mennyire lesz erős, még pontosan nem tudni, csak annyit tettek közzé, hogy a 7,0 literes, szívó V12-es legalább 596 kilowattot tud, ami barátok közt is 810,5 lóerő. Szép. A váltómű hatfokozatú szekvenciális és mindezzel együtt a tömeg/erő aránya jobb, mint a Le Mans-i 24 órás versney GTE kategóriás versenyautóié.

A motor erején felül olyan nyalánkságok is bekerülnek a Vulcanbe, mint az állítható keménységű futómű, amiben még a stabilizátor karakterisztikája is változtatható. Ehhez kapcsolódóan a blokkolásgátló és a menetstabilizáló segítségének mértéke is paraméterezhető. A 24 darabos Vulcan széria minden tulajdonosának jár majd egy kiterjedt vezetéstechnikai tanfolyam is az autó mellé - ez azért érthető. A vásárlókat az Aston Martin Racing színeiben Darren Turner okítja ki és szépen fokozatosan végigjárják a sportautó-skálát. A sorrend V12 Vantage S, One-77 és Vantage GT4, ami után jöhet a Vulcan. Mindezt azért, mert az Aston Martin új csodaautóját nem csak eladni szeretné, hanem megtartani is a gazdag vevőit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?