CITROEN

CITROEN AX

CITROEN
AX

bővebben ›

CITROEN BERLINGO

CITROEN
BERLINGO

2 generáció

tovább »

CITROEN BX

CITROEN
BX

bővebben ›

CITROEN C-CROSSER

CITROEN
C-CROSSER

bővebben ›

CITROEN C-ELYSEE

CITROEN
C-ELYSEE

bővebben ›

CITROEN C-ZERO

CITROEN
C-ZERO

bővebben ›

CITROEN C1

CITROEN
C1

bővebben ›

CITROEN C2

CITROEN
C2

bővebben ›

CITROEN C3

CITROEN
C3

2 generáció

tovább »

CITROEN C3 PICASSO

CITROEN
C3 PICASSO

bővebben ›

CITROEN C4 CACTUS

CITROEN
C4 CACTUS

bővebben ›

CITROEN C4 PICASSO

CITROEN
C4 PICASSO

2 generáció

tovább »

CITROEN C4

CITROEN
C4

2 generáció

tovább »

CITROEN C5

CITROEN
C5

2 generáció

tovább »

CITROEN C6

CITROEN
C6

bővebben ›

CITROEN C8

CITROEN
C8

bővebben ›

CITROEN DS3

CITROEN
DS3

bővebben ›

CITROEN DS5

CITROEN
DS5

bővebben ›

CITROEN EVASION

CITROEN
EVASION

bővebben ›

CITROEN NEMO

CITROEN
NEMO

bővebben ›

CITROEN SAXO

CITROEN
SAXO

bővebben ›

CITROEN XANTIA

CITROEN
XANTIA

bővebben ›

CITROEN XM

CITROEN
XM

bővebben ›

CITROEN XSARA

CITROEN
XSARA

bővebben ›

CITROEN XSARA PICASSO

CITROEN
XSARA PICASSO

bővebben ›

CITROEN ZX

CITROEN
ZX

bővebben ›

CITROEN márka rövid története

André Citroën fejében mindig kattogtak a gondolatok, így talán nem véletlen, hogy a kereskedelemhez kitűnően értő férfi fogaskerékgyártó üzemet alapított az első világháború előtt. Első autós próbálkozása nem a saját nevét viselő Citroën volt, hanem egy csődből feltámasztott kis vállalat (Mors), amely bátorságot adott a továbblépéshez. A nyílfogazású fogaskerék embléma 1919 tavaszán került fel először Citroën márkájú autóra, ez volt a Type A, amely a korszak bevett gyakorlatával ellentétben nem a jómódú arisztokratának, hanem a szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők középosztály tagjainak kínált elegáns közlekedési formát. Az Type A-t sorban követte a Type B és a Type C, az 1920-as évek sztárja pedig egyértelműen az 5CV modell volt, valamint az 1925-33 között Citroën felirattal kivilágított Eiffel-torony, amely André Citroën zseniális reklámhúzásai közé tartozott. A következő évtizedben a technikai újításoké lett a főszerep, gyakorlatilag ekkor alapozódott meg a Citroën műszaki különcsége, ami 1955-ben teljesedett ki a DS-szel. Az 1934-ben bemutatott, sajtolt karosszériaelemekkel rendelkező, önhordó felépítményű Traction Avant (TA) fronthajtással kápráztatta el a világot, és később ezzel a típussal kezdődtek a hidropneumatikus rugózással kapcsolatos kísérletek – 1957-ig 700 ezer darabnál több TA gördült ki az üzemből. A költséges fejlesztésbe a Citroën anyagilag kis híján belerokkant, ráadásul André Citroën 1935-ben elhunyt. A céget a Michelin mentette meg, a vezetést Pierre Boulanger vette kézbe, aki újra a kisemberek felé fordult, és népautót akart, ám a második világháború miatt a TPV terv nem bontakozhatott ki. A TPV-leszármazott 2CV bemutatására csak 1948-ban, Párizsban került sor, a konstrukciót korszerűsítették az 1939-es állapotokhoz képest, és a Kacsa becenevű népautó hatalmas világsiker lett – a gyártás csak 1990-ben állt le Portugáliában. A négykerekű űrhajó, a Citroën DS 1955-ben debütált Párizsban, és a siker bombasztikus volt: már az első napon 12 ezer megrendelést adtak le a kocsira. Az 1960-as évekre a Citroën gondokkal küszködött, bár a DS mindent vitt, a 2CV hamar puritán lett, és hiányoztak a köztes modellek. Partnerkereső vargabetűk után végül a Peugeot lett a mai napig hűséges társ (PSA), az üzleti folyamatok 1976-ban zárultak le. Az utolsó igazi fogaskerék-emblémás luxusautó az 1970-ben bemutatott, Maserati V6-os motorral szerelt SM kupé, amelyből néhány speciális változat is készült, például négyajtós presztízs limuzin. Az 1980-90-es években sok kritika érte a márkát, döntően a minőséggel kapcsolatban, de a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, a Citroën ismét jó irányban fejlődik, autói megbízhatóbbak. A PSA-csoport szereplése az autósportban jelentős, a Citroën az utóbbi évek legyőzhetetlen rali bajnoka, míg a Peugeot 2009-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot. A Citroën márka 90 éves születésnapja teljes átalakulást hozott a cég életében, megváltozott az embléma, új dizájnt kaptak a bemutatótermek, és a modellpaletta gerincét alkotó C-sorozat mellett létrejött a hajdani DS-re utaló, de valójában a Different Spirit szavak rövidítéséből született prémium DS-széria, amelynek első képviselője a C3-alapú DS3.

Név:Citroën
Csoport:PSA Peugeot Citroën S.A.
Alapítás éve:1919
Cégnév:Citroën
Székhely:Saint-Ouen, Seine-Saint-Denis, France
Első autó:Citroen A 8CV
Jelmondat:Kretaív technológia - a Traction Avant és a DS örökre rányomta avantgárd bélyegét a márkára.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Megrendezték a világ első autós curling mérkőzését

Autókkal curlingeztek. Hát persze, hogy oroszok! Videó

6 órája – Autósvilág hírei

Jégen mókázni szinte bármilyen autóval nagy buli, de így még nem csinálta senki sem, mint ez a maroknyi orosz. Ez lehet a világ első autós curling mérkőzése?


Sörből a Soproni, autóból a Toyota a legjobb vétel - állítólag

Ami csokiból a Tibi, sörből a Soproni, az autóból a Toyota

8 órája – Autósvilág hírei

A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban elvégzett online közvéleménykutatásból.


Különleges S 63 AMG kabriót mutatott be a Brabus

850 lóerős kabrió a Brabustól

11 órája – Autósvilág hírei

A német tuningcégnek a világ egyik leggyorsabb kabriója sem kellően erős. Az S 63 AMG Mercit még tovább erősítették, továbbá látványos színvilágot is kapott.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ E 270 CDI Avantgarde magyar. szervízkönyves 14 éve

MERCEDES-BENZ E 270 CD...

Ár: 2.690.000 Ft

Évjárat: 2002 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

RENAULT THALIA 1.4 Comfort

RENAULT THALIA 1.4 Com...

Ár: 600.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 1.4 Sport 1 év GARANCIÁVAL!

HONDA CIVIC 1.4 Sport...

Ár: 2.780.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 320d Touring

BMW 320d Touring

Ár: 579.999 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

LANCIA VOYAGER 2.8 DS Gold (Automata) (7 személyes ) MAGYAR.1. TUL. SZ.KÖNYV !

LANCIA VOYAGER 2.8 DS...

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész