CITROEN

CITROEN AX

CITROEN
AX

bővebben ›

CITROEN BERLINGO

CITROEN
BERLINGO

2 generáció

tovább »

CITROEN BX

CITROEN
BX

bővebben ›

CITROEN C-CROSSER

CITROEN
C-CROSSER

bővebben ›

CITROEN C-ELYSEE

CITROEN
C-ELYSEE

bővebben ›

CITROEN C-ZERO

CITROEN
C-ZERO

bővebben ›

CITROEN C1

CITROEN
C1

bővebben ›

CITROEN C2

CITROEN
C2

bővebben ›

CITROEN C3

CITROEN
C3

2 generáció

tovább »

CITROEN C3 PICASSO

CITROEN
C3 PICASSO

bővebben ›

CITROEN C4 CACTUS

CITROEN
C4 CACTUS

bővebben ›

CITROEN C4 PICASSO

CITROEN
C4 PICASSO

2 generáció

tovább »

CITROEN C4

CITROEN
C4

2 generáció

tovább »

CITROEN C5

CITROEN
C5

2 generáció

tovább »

CITROEN C6

CITROEN
C6

bővebben ›

CITROEN C8

CITROEN
C8

bővebben ›

CITROEN DS3

CITROEN
DS3

bővebben ›

CITROEN DS5

CITROEN
DS5

bővebben ›

CITROEN EVASION

CITROEN
EVASION

bővebben ›

CITROEN NEMO

CITROEN
NEMO

bővebben ›

CITROEN SAXO

CITROEN
SAXO

bővebben ›

CITROEN XANTIA

CITROEN
XANTIA

bővebben ›

CITROEN XM

CITROEN
XM

bővebben ›

CITROEN XSARA

CITROEN
XSARA

bővebben ›

CITROEN XSARA PICASSO

CITROEN
XSARA PICASSO

bővebben ›

CITROEN ZX

CITROEN
ZX

bővebben ›

CITROEN márka rövid története

André Citroën fejében mindig kattogtak a gondolatok, így talán nem véletlen, hogy a kereskedelemhez kitűnően értő férfi fogaskerékgyártó üzemet alapított az első világháború előtt. Első autós próbálkozása nem a saját nevét viselő Citroën volt, hanem egy csődből feltámasztott kis vállalat (Mors), amely bátorságot adott a továbblépéshez. A nyílfogazású fogaskerék embléma 1919 tavaszán került fel először Citroën márkájú autóra, ez volt a Type A, amely a korszak bevett gyakorlatával ellentétben nem a jómódú arisztokratának, hanem a szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők középosztály tagjainak kínált elegáns közlekedési formát. Az Type A-t sorban követte a Type B és a Type C, az 1920-as évek sztárja pedig egyértelműen az 5CV modell volt, valamint az 1925-33 között Citroën felirattal kivilágított Eiffel-torony, amely André Citroën zseniális reklámhúzásai közé tartozott. A következő évtizedben a technikai újításoké lett a főszerep, gyakorlatilag ekkor alapozódott meg a Citroën műszaki különcsége, ami 1955-ben teljesedett ki a DS-szel. Az 1934-ben bemutatott, sajtolt karosszériaelemekkel rendelkező, önhordó felépítményű Traction Avant (TA) fronthajtással kápráztatta el a világot, és később ezzel a típussal kezdődtek a hidropneumatikus rugózással kapcsolatos kísérletek – 1957-ig 700 ezer darabnál több TA gördült ki az üzemből. A költséges fejlesztésbe a Citroën anyagilag kis híján belerokkant, ráadásul André Citroën 1935-ben elhunyt. A céget a Michelin mentette meg, a vezetést Pierre Boulanger vette kézbe, aki újra a kisemberek felé fordult, és népautót akart, ám a második világháború miatt a TPV terv nem bontakozhatott ki. A TPV-leszármazott 2CV bemutatására csak 1948-ban, Párizsban került sor, a konstrukciót korszerűsítették az 1939-es állapotokhoz képest, és a Kacsa becenevű népautó hatalmas világsiker lett – a gyártás csak 1990-ben állt le Portugáliában. A négykerekű űrhajó, a Citroën DS 1955-ben debütált Párizsban, és a siker bombasztikus volt: már az első napon 12 ezer megrendelést adtak le a kocsira. Az 1960-as évekre a Citroën gondokkal küszködött, bár a DS mindent vitt, a 2CV hamar puritán lett, és hiányoztak a köztes modellek. Partnerkereső vargabetűk után végül a Peugeot lett a mai napig hűséges társ (PSA), az üzleti folyamatok 1976-ban zárultak le. Az utolsó igazi fogaskerék-emblémás luxusautó az 1970-ben bemutatott, Maserati V6-os motorral szerelt SM kupé, amelyből néhány speciális változat is készült, például négyajtós presztízs limuzin. Az 1980-90-es években sok kritika érte a márkát, döntően a minőséggel kapcsolatban, de a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, a Citroën ismét jó irányban fejlődik, autói megbízhatóbbak. A PSA-csoport szereplése az autósportban jelentős, a Citroën az utóbbi évek legyőzhetetlen rali bajnoka, míg a Peugeot 2009-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot. A Citroën márka 90 éves születésnapja teljes átalakulást hozott a cég életében, megváltozott az embléma, új dizájnt kaptak a bemutatótermek, és a modellpaletta gerincét alkotó C-sorozat mellett létrejött a hajdani DS-re utaló, de valójában a Different Spirit szavak rövidítéséből született prémium DS-széria, amelynek első képviselője a C3-alapú DS3.

Név:Citroën
Csoport:PSA Peugeot Citroën S.A.
Alapítás éve:1919
Cégnév:Citroën
Székhely:Saint-Ouen, Seine-Saint-Denis, France
Első autó:Citroen A 8CV
Jelmondat:Kretaív technológia - a Traction Avant és a DS örökre rányomta avantgárd bélyegét a márkára.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Új GT4-es versenyautót fejleszt a BMW, hamarosan kiderül, milyen erős, de már mutattak részletet

Klasszikus versenycsíkokat villant az új BMW Videó

4 órája – Autósvilág hírei

GT4-es pályás versenyautóval készül a BMW, méghozzá a 4-es kupéból. A kulcsrakész gépet hamarosan megmutatják, egyelőre csak ízelítőt kapunk, a hétvégi 24 órás versenyen debütál.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

18 órája – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


Tényleg érkezhet a Subaru BRZ vadított változata

Lekapták a Subaru BRZ STI-t

20 órája – Autósvilág hírei

A Subaru michigani központjánál fotózták le a sportosabb lökhárítókat viselő Subaru BRZ-t. Fekete matricával takarták le az STI logót.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO Progression

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6 (Automata)

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6...

Ár: 630.000 Ft

Évjárat: 2000 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 Avant 2.5 TDI Business Tiptronic FRISS VIZSGÁVAL. ELEGÁNSAN

AUDI A6 Avant 2.5 TDI...

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2002 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT TRAFIC 2.5 dCi L1H1 Generation (Automata)

RENAULT TRAFIC 2.5 dCi...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

RENAULT KANGOO 1.6 8V Cool 114eKM!!KLÍMÁS.1.TULAJ!!

RENAULT KANGOO 1.6 8V...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész