0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Meglepetés! Nem csak nőknek szól - Mazda2

Mazda2 1.3 CE Plus, 2008 használtteszt

·

Csajos, nagyon is, ez a legelső, amit mindenki levág a Mazda2-ről. A továbbiakat már csak az fogja, aki a kínoskék fényezésen túlteszi magát. Ez az autó férfiként is élvezhető.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Valódi városi kisautó a Mazda2 második generációja, a 2007 óta elérhető apróság még mai szemmel is csinos%KA%

Valódi városi kisautó a Mazda2 második generációja, a 2007 óta elérhető apróság még mai szemmel is csinos

A Mazda2 második generációját joggal nevezhetnénk harmadiknak is, hiszen Japánban ez még ma is Demio néven fut, Demiót pedig Európában is kínáltak a Mazda2 előtt. Az első generációs 2-es ráadásul arra nagyban hasonlított, és akkor még nem is volt fura, hogy egyterűként született meg egy valójában kisméretű ötajtós, akkor ez volt a divat. Szerencsére ez a 2010-es évekhez közeledve annyira ellaposodott, hogy a Mazda is beáldozta a 2-est ahhoz, hogy egy az elődnél sokkal kisebb, ám könnyebben behatárolható, valódi kisautó születhessen. A 2007-ben megjelent új, apró ötajtós csinos, csajos vonalakkal lobbantotta lángra a tehetősebb, új autót vásárló hölgyek szívét. A döntésre már a család férfi tagja vette rá őket, hiszen egy japán sosem romlik el, mindig megbízható lesz, és különben is milyen szép! Azt pedig csak évek múltán vallották be, hogy valójában piszkosul jó vezetni és az első kormánymozdulatra belezúgtak.

%KA%A lehető legkevesebb egyenes vonallal dolgoztak, de a legtöbb ívvel. A gömb forma fontosabb volt, mint a komolyság, ma már sokkal határozottabb megjelenésű a 2-es%KA%

A lehető legkevesebb egyenes vonallal dolgoztak, de a legtöbb ívvel. A gömb forma fontosabb volt, mint a komolyság, ma már sokkal határozottabb megjelenésű a 2-es

%KA%Semmi komolyabb törés, a gömbölyű orrát is csak egy egészen szűk kis ráccsal lukasztották át%KA% %KA%Semmi komolyabb törés, a gömbölyű orrát is csak egy egészen szűk kis ráccsal lukasztották át%KA%

Semmi komolyabb törés, a gömbölyű orrát is csak egy egészen szűk kis ráccsal lukasztották át

A Mazdánál is tudták azt a receptet, amivel a franciák elcsábítottak rengeteg vevőt, ez pedig a szerethető megjelenés. Az elhúzott macskaszemek, a hullámzó övvonal, a kalandozó ívek az autó oldalán mind csábító azoknak, akiket teljesen hidegen hagy, hogy mi van alatta. Ez a 2008-as Mazda2 is ilyen, ráadásul még világoskék is, ami miatt férfiként a kelleténél nagyobb erő kell a befogadásához. Volt egy fantasztikus zöld árnyalat ebben az időben a 2-es palettáján, de érthető, hogy a próbált példány miért épp ilyen, természetesen hölgy volt az első tulajdonos, és azóta is a családban van, csak a család fiatalabb hölgy tagja hajtja, tehát tulajdonképpen egytulajos, vezetett szervizkönyves, követhető előéletű kis ékszer. Mert az, muszáj bevallanom, hogy csinos, nem bánnám, ha lenne a családban egy, amit néha, vagy mindennap meghajthatok.

%KA%Volt ennél férfi szemmel ehetőbb szín is, de érthető, hogy az első hölgy tulajnak ez jobban bejött. Az antenna még nagyautón is viccesen hosszú lenne, itt még feltűnőbb%KA% %KA%Volt ennél férfi szemmel ehetőbb szín is, de érthető, hogy az első hölgy tulajnak ez jobban bejött. Az antenna még nagyautón is viccesen hosszú lenne, itt még feltűnőbb%KA%

Volt ennél férfi szemmel ehetőbb szín is, de érthető, hogy az első hölgy tulajnak ez jobban bejött. Az antenna még nagyautón is viccesen hosszú lenne, itt még feltűnőbb

%KA%75 paci nyerít a motortérből, akik határozottan lódítják, majd lomhán, khm... kimérten gyorsítják az apró karosszériát. Az 1,5-össel jobb játék lehet, kipörgetve az 1,3-as is tud virgonc lenni%KA%

75 paci nyerít a motortérből, akik határozottan lódítják, majd lomhán, khm... kimérten gyorsítják az apró karosszériát. Az 1,5-össel jobb játék lehet, kipörgetve az 1,3-as is tud virgonc lenni

Egész bőséges motorkínálata volt a 2-esnek, az 1,3-as benzinestől az 1,5-ös sportoson át az 1,4-es dízelig, a próbált példányban pedig a kínálat legalján fekvő 1,3-as, 75 lovas négyhengeres dolgozott. Essünk túl rajta, nem egy erőgép, bár beforog 7000-es percenkénti főtengely fordulatba is a motor, sokat ne várjunk tőle. 1,3-ashoz képest viszont teljesen vállalhatóan mozgatja az apró karosszériát. Fura az alapjáraton való remegés, amit minden egyes alkatrészen, így az ülésen is tisztán érezni, de ez eltűnik, ahogy elindulunk. A gázreakció kiváló, azonnal ugrik és elhiteti, hogy nagyon meg fog indulni, de a kezdeti apró meglódítás után csak lágy gyorsítás következik. A váltó kimondottan feszes, bár az 1-es, 2-es már kicsit karcosan kapcsolható, továbbra is rendkívül jó a váltási érzet. A kuplungot kóstolgatni kell, mert elsőre feltűnően hosszú úton fog, de nem csúszik, mivel csak 66 ezer kilométert futott, ez vélhetően még sokáig így marad.

%KA%Feltűnően nagy a kormány, a könnyű szervóhoz simán lehetne kisebb. A műszerfal egyszerű, kevés a tekerni, nyomkodni való, de mindent kemény műanyagból öntöttek%KA%

Feltűnően nagy a kormány, a könnyű szervóhoz simán lehetne kisebb. A műszerfal egyszerű, kevés a tekerni, nyomkodni való, de mindent kemény műanyagból öntöttek

%KA%Egész jó a helykínálat, a hátul ülőknek is jut mindenkinek fejtámla, elöl kicsit távol vannak az ajtókárpit könyöklői, ami nem is nagy baj, mivel kemény műanyag%KA% %KA%Egész jó a helykínálat, a hátul ülőknek is jut mindenkinek fejtámla, elöl kicsit távol vannak az ajtókárpit könyöklői, ami nem is nagy baj, mivel kemény műanyag%KA%

Egész jó a helykínálat, a hátul ülőknek is jut mindenkinek fejtámla, elöl kicsit távol vannak az ajtókárpit könyöklői, ami nem is nagy baj, mivel kemény műanyag

Még nem vezettem 2-es Mazdát, így boldogan csaptam le rá, mikor kollégánk beállított, természetesen párja autójával. Kár lett volna kihagyni, mivel egyrészt csodás látni, hogy a Mazda mekkora energiát fektetett az új generációba a felhasznált anyagok tekintetében, másrészt, hogy a 2000-es évek elején lehetett olyan kisautót venni, amit jó vezetni. A műanyag volán fogása persze borzasztó, a kormányzás viszont rendkívül élénk. Van benne egy kis nyúlásos érzet, de minden mozdulatra azonnal reagál és lendületes kanyarvételnél még a karosszéria sem dől feltűnően. A próbált autó futóművében elöl éreztem valami kis bizonytalanságot rossz burkolatú úton, hiába a folyamatos szervizelés, a japán technika nehezen viseli a magyar útviszonyokat. Ez viszont tényleg csak halvány kotyogásban mutatkozott meg, az úttartása továbbra is remek. Kifordulásnál gyönyörűen visszatér egyenesbe a volán, ha elengedjük, a forgalomban való cikázás pedig mosolyt csal az arcunkra.

%KA%Ahová lehetett, oda terveztek tárolórekeszt, mondjuk a kesztyűtartó fura, zárt állapotban is nyitva van%KA% %KA%Ahová lehetett, oda terveztek tárolórekeszt, mondjuk a kesztyűtartó fura, zárt állapotban is nyitva van%KA% %KA%Ahová lehetett, oda terveztek tárolórekeszt, mondjuk a kesztyűtartó fura, zárt állapotban is nyitva van%KA%

Ahová lehetett, oda terveztek tárolórekeszt, mondjuk a kesztyűtartó fura, zárt állapotban is nyitva van

%KA%Elöl elektromosak, hátul kurblisak az ablakok, az említett könyöklők ránézésre sem kényelmesek, az újabb modellt ilyen szempontból jóval kényelmesebbre tervezték%KA% %KA%Elöl elektromosak, hátul kurblisak az ablakok, az említett könyöklők ránézésre sem kényelmesek, az újabb modellt ilyen szempontból jóval kényelmesebbre tervezték%KA%

Elöl elektromosak, hátul kurblisak az ablakok, az említett könyöklők ránézésre sem kényelmesek, az újabb modellt ilyen szempontból jóval kényelmesebbre tervezték

Egy dolog volt rettentő furcsa, ami tekintve a felhasznált anyagok minőségét, teljesen érthető. A karosszéria rendkívül hangos, nem zörög, vagy nyöszörög, masszív, de dobozszerűen dübög folyamatosan. Tekintve, hogy mindenhol rideg műanyagokat használtak, még az ajtókárpit könyöklőrészén is, ez nem is annyira furcsa eredmény. Pedig felszereltségét tekintve nem is alap, mivel elektromosak az első ablakok – a sofőré automata – és még ma is jéghideg levegőt fújó manuális klíma is volt a fedélzeten. Rádiónak ezen a szinten csak a bekötéshez szükséges előkészítést adta a Mazda. Na persze kaphattunk bele hagyományos rádiós fejegységet is, de volt ennél szebb, teljesen beépített kivitel is. Ennek viszont az az előnye, hogy a két DIN-es helyen a rádió alatt így pont marad egy okostelefonnyi kis polc. Ma már rettentő kevés az esélye annak, hogy látható helyre rakjuk a telefonunkat egy új autóban, így ez kimondottan tetszett.

%KA%Egymillió alatt egyelőre nincs eladó, egész jól tartja az értékét, nem is csoda, kötelező szervizeken kívül nem sokat kér az 1,3-as benzines%KA%

Egymillió alatt egyelőre nincs eladó, egész jól tartja az értékét, nem is csoda, kötelező szervizeken kívül nem sokat kér az 1,3-as benzines

%KA%Kilenc év alatt ez egyáltalán nem sok, csak a jobb hátsó sárvédő sérülését lesz érdemes javítani, mélyen lehorzsolódott a festék%KA% %KA%Kilenc év alatt ez egyáltalán nem sok, csak a jobb hátsó sárvédő sérülését lesz érdemes javítani, mélyen lehorzsolódott a festék%KA%

Kilenc év alatt ez egyáltalán nem sok, csak a jobb hátsó sárvédő sérülését lesz érdemes javítani, mélyen lehorzsolódott a festék

Különös a szélvédő, fotózás közben feltűnt, hogy furcsán hullámosan tükröződnek benne a távvezetékek és egészen meglepő, hogy ez a gyári üveg. Nem volt törve az autó és cserélve a szélvédő, ezek szerint ilyet sikerült gyártani akkor a Mazdának, és utólag az oldalüvegeken is feltűnt ugyanez a hullámzás. A karosszérián egy szem rozsda nincs, persze egy 9 éves autón ne is legyen, ám a Mazdáknál ez annyira nem egyértelmű. A Mazda2-re viszont 12 évnyi átrozsdásodás elleni garancia is járt, így még van három éve a makulátlan karosszériaelemeknek. Kisebb-nagyobb sérülések azért akadnak rajta, ez a korral jár, de csak a jobb hátsó sárvédőív horzsolását lesz érdemes javítani, ott indulhat rohadásnak először. Fenntartása egészen egyszerű, csak kötelező szervizekből kért eddig, na meg persze benzinből. A Mazda2 így lehet igazi szerelem bárki számára, hiszen csalódást sosem okoz, ellenben mindig jó ránézni, és kiszállás után is csak jó élmények maradnak.

%KA%Remek kisautó a Mazda2, csajos vonalai miatt a férfiaknak taszító lehet, de a gömbölyű formák alatt közvetlen, nagyon jól vezethető kis vakarcs bújik meg%KA%

Remek kisautó a Mazda2, csajos vonalai miatt a férfiaknak taszító lehet, de a gömbölyű formák alatt közvetlen, nagyon jól vezethető kis vakarcs bújik meg

Méretek

Hosszúság: 3885 mm
Szélesség: 1695 mm
Magasság: 1475 mm
Saját tömeg: 1030 kg
Össztömeg: 1480 kg
Tengelytáv: 2490 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 250 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1349 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 121 Nm
Teljesítmény: 55 kW (75 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 14.00 s
CO2-kibocsátás: 129 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Körömcsiga írta: 6 napja

Szívesen hallottam volna pl a fogyasztásról is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Körömcsiga írta: 7 napja

"másrészt, hogy a 2000-es évek elején lehetett olyan kisautót venni, amit jó vezetni." - Nekem a 2007-2012 inkább a 2000-es évek vége....
"Pedig felszereltségét tekintve nem is alap" - dehogynem, mazdáéknál ez az alap, ez nem VW :) A CE felszereltség alatt nem lehetett kapni autót, a TE aztán kapott +10 lovat és egy jópár utastéri extrát. Szóval ez itt kérem a minimál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

24 órája – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA 2 1.4 CD CE Klima

MAZDA 2 1.4 CD CE Klima

Ár: 930.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 2 1.4 CD CE Klima

MAZDA 2 1.4 CD CE Klima

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 2 1.4 CD GT 98eKm! Garancia!

MAZDA 2 1.4 CD GT 98eK...

Ár: 1.390.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!