0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Több a bája, mint a baja. Nissan Navara használtan

Nissan Navara 4WD Double 2.5D LE, 2011 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig több mint 2 éves és 32 ezer kilométert futott behemótot próbáltunk, amit azért ad el tulajdonosa, mert nem elég nagy. Hogy is van ez? Nissan Navara használtteszt.

Teszt
Műszaki adatok

Az egyik legkedveltebb pickup, s nem véletlenül az a Navara. Lehet terepjáró, melósautó, de kényelmes és divatos SUV is. Ő egy 2011-es, már 190 lóerős és 450 Nm nyomatékú 2.5-ös dízel 6 fokozatú váltóval, LE csúcsfelszereltséggel

Az egyik legkedveltebb pickup, s nem véletlenül az a Navara. Lehet terepjáró, melósautó, de kényelmes és divatos SUV is. Ő egy 2011-es, már 190 lóerős és 450 Nm nyomatékú 2.5-ös dízel 6 fokozatú váltóval, LE csúcsfelszereltséggel

Még szárny is van a dobozon... A tolatóradar utólagos, a felni 17 colos könnyűfém, a fekete metálfény szinte karcmentes, ág nem karistolta

Még szárny is van a dobozon... A tolatóradar utólagos, a felni 17 colos könnyűfém, a fekete metálfény szinte karcmentes, ág nem karistolta

Ilyen fiatal használt autót elvétve próbálunk, mégsem mondtunk nemet az alig több mint kétéves Nissan Navara röpke tesztjére. Ami ráadásul – haszonjárműként, nettós plusz áfás áron − eladó, valós 32 ezer kilométeres futással. Alig több mint két év, alig 32 ezer km – olyan mintha új lenne, nem? De az, hiszen eddigi egyetlen tulajdonosnál baleset- és nem mellékesen terepezéstől, munkavégzéstől mentes „élete” volt. Hát akkor meg minek vett az ember pickupot? És miért válik meg tőle ilyen gyorsan? Nyilván valami csúnya hibája van, nem? Nem.

A válásnak prózai az oka: bővül a család, s a Navara hiába hatalmas (több mint 5,3 m hosszú, „normál” autós mércével szélessége, továbbá magassága is irgalmatlan) és dupla kabinos, hátsó soráról kiderült, hogy kicsi, hogy nem elég kényelmes. Kicsi és nem elég kényelmes, ha termetes a sofőr, és hát az. Így pedig mögötte anyu csak passzentosan fér el, s a lurkók gyerekülésbe rakosgatása sem leányálom. Na, ez nem lett anno bekalkulálva, ezért eladó most a Navara, s ezért lesz helyette családi idill VW Multivan kisbusz.

Törésmentes az autó, de épp a próbánk reggelén becsúszott a tulajnak egy kis tolatási gikszer... Semmiség az egész Törésmentes az autó, de épp a próbánk reggelén becsúszott a tulajnak egy kis tolatási gikszer... Semmiség az egész

Törésmentes az autó, de épp a próbánk reggelén becsúszott
a tulajnak egy kis tolatási gikszer... Semmiség az egész

Annak idején a Navara-vásárlás úgy jött, hogy egyrészt teherautó, ergo visszaigényelhető, leírható az áfája, másrészt szuper lesz vele kirándulni, túrázni, végül, azonban messze nem utolsósorban régi nagy vágy volt a pickup. És túráztak, kirándultak, rámolták a babakocsit, a bicajokat, az egyéb csomagokat a platóra, terhelhetőségét meg például tűzifarakással vizsgáztatták. Az első félévben felépítmény nélkül, viszont meg-megázott a platóra pakolt cucc, ponyvát kellett rá teríteni, plusz a zárhatatlanság kérdésköre is felmerült.

Nagyjából bármi befér, a teherbírás is komoly, s jó, hogy van zárható fedél a bélelt és praktikusan ablakos plató fölött. Ami nem jó, hogy állítgatni kell, mert be-bemozog a kabin mögé biggyesztett felépítmény Nagyjából bármi befér, a teherbírás is komoly, s jó, hogy van zárható fedél a bélelt és praktikusan ablakos plató fölött. Ami nem jó, hogy állítgatni kell, mert be-bemozog a kabin mögé biggyesztett felépítmény Nagyjából bármi befér, a teherbírás is komoly, s jó, hogy van zárható fedél a bélelt és praktikusan ablakos plató fölött. Ami nem jó, hogy állítgatni kell, mert be-bemozog a kabin mögé biggyesztett felépítmény

Nagyjából bármi befér, a teherbírás is komoly, s jó, hogy van zárható fedél a bélelt és praktikusan ablakos plató fölött. Ami nem jó, hogy állítgatni kell, mert be-bemozog a kabin mögé biggyesztett felépítmény

Nosza, vettek rá – nem szerény nettó 500 ezer forintért – mindentől védő puttonyt, ráadásul nyitható ablakosat, ami több szempontból is remek. Remek, mert a raktér (illetve a nettó 80 ezres platóbélés) összedzsuvázása, majd kitakarítása után szépen kiszellőztethető és kiszárítható, s remek, mert az ott szállított kutyák is kapnak levegőt. Ám az autó, s a plató is terjedelmes, a hosszított kivitelé még terjedelmesebb (1,61 x 1,56 méteres), a felépítmény mozog, s gyakran állítgatni kell a rögzítési pontokon, hogy – megközelítőleg − patent legyen a szerkezet. Ne ázzon be, ne álljon úgy, mint tehénen a gatya, stb.

Kemények a műanyagok, de amennyire kell és elvárt, annyira minőségi az összeszerelés és megnyerő az összkép. Kopás, fáradás? Ahol volt (küszöbök, vezetőülés), garanciában orvosolták. A kesztyűtartó dupla, egyéb helyekre is bőven lehet rámolni. A klíma kétzónás automata, a hifi CD-táras, a kormány bőrös és multi

Kemények a műanyagok, de amennyire kell és elvárt, annyira minőségi az összeszerelés és megnyerő az összkép. Kopás, fáradás? Ahol volt (küszöbök, vezetőülés), garanciában orvosolták. A kesztyűtartó dupla, egyéb helyekre is bőven lehet rámolni. A klíma kétzónás automata, a hifi CD-táras, a kormány bőrös és multi

Tehát a relatíve szűk második soron kívül a dupla kabin mögötti miliő említhető még negatívumként. És a benga méretek miatti nehézkes manőverezhetőség, parkolhatóság, a benga fordulókör? Szokás kérdése – mondja a tulaj, aki nem mostanság kezdte a barátkozást az ekkora vasakkal. Számára nem zavaró, hogy a kormányon jó sokat kell tekerni, hogy terheletlenül pattog a merevtengelyes, laprugós fenék, hogy egy ekkora – létravázas − hodály zajosabb is a kisebb-laposabb-áramvonalasabb verdáknál. Azt gondolta, hangosabb lesz és torkosabb is, de se nem túl hangos, se nem túl torkos a gép.

Elöl minden rendben; hátul kevésbé formázottak az ülések, meredek a háttámla, termetes első utasok mögött pedig kevés is tud lenni a hely Elöl minden rendben; hátul kevésbé formázottak az ülések, meredek a háttámla, termetes első utasok mögött pedig kevés is tud lenni a hely

Elöl minden rendben; hátul kevésbé formázottak az ülések, meredek a háttámla, termetes első utasok mögött pedig kevés is tud lenni a hely

Rekesz lapul a hátsó pad alatt

Rekesz lapul a hátsó pad alatt

Motorja 4 hengeres, 2,5 literes dízel a 2011-es frissítést követően tisztes 190 lóerővel és percenkénti 2000-es fordulaton 450 Nm-es nyomatékkal, váltója 6 fokozatú manuális, fogyasztása 8-8,5 l/100 km. Teljesen korrekt egy 2 tonnás – szögletes – monstrumtól, ami alapból ugye hátul kapar, s ha kell, ott figyel a kapcsolható összkerékhajtás. Amit a zárható hátsó differenciálzárral és a felezővel megfejelve sok pickupos nap mint nap dolgoztat, s amit egyesek, a pickupot nem platós teherautóként és terepjáróként, hanem kvázi luxus SUV-ként hajtók legfeljebb síeléskor, holmi sárban meg itthon telente a hegyoldalon aktiválnak. Igen, ez a Navara és gazdája utóbbiak táborát gyarapította. Vontatni sem vontatott, nem ezzel (hogy fékezetten 3 tonnát elhúz) az amúgy másoknak vonzó képességével ejtette rabul emberünk szívét. Már a nem elég komfortos hátsó traktussal szemben. Ami a pickup-romantika mellett tetszett (és ma is tetszik) benne, az a majdnem személyautós kényelme (elöl), a vezethetősége és a felszereltsége volt. Puccos metálfény, 17 colos alufelni, fellépő, dupla klíma, CD-tár, tempomat, telefonkihangosító, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, utólagos tolatóradar, bőr multikormány, naná, hogy ESP, oldal- és függönylégzsák, ülésfűtés, deréktámasz – kész kánaán.

Nekünk hatalmas, amerikai mércével egyáltalán nem is nagy. Teherautó? Inkább SUV

Nekünk hatalmas, amerikai mércével egyáltalán nem is nagy. Teherautó? Inkább SUV

Nem nagyon tekergették, ami a leendő második tulajnak örömhír

Nem nagyon tekergették, ami a leendő második tulajnak örömhír

No, és a bő 2 év meg a 32 ezer km során volt valami bibi a Navarával? Motorikusan semmi, kímélt, ki nem használt hajtásával semmi, ellenben a műanyag küszöbök elváltak, a sofőrülésen meg egy helyütt kilyukadt a kárpit. Garanciában cserélték ezt is, azt is, apropó, a garancia 2014 márciusáig él, nagyon nem mindegy. Miként azt sem, hogy a szinte új Navara vezetésekor azonnal feltör a mindenen átmehetek, s az enyém a legnagyobb fíling. Trónolunk a magasban, ellátunk a világ végéig, a motor harap, a nyomaték hegynyi, a váltó és a kuplung férfiasan, nem fárasztóan nehéz. A terheletlenül elpattogás, de az úthibák átlépése és a hátsókerekes örömforrás is adott, ahogy a hátsó ülés felhajtásával a nem pusztán a platóra, hanem az utastérbe rakodhatóság is.

Újonnan akciósan és alkuval nettó 6,3 millióba került a kocsi, most nettó 5 millió alatt hirdetik. Korrekt azt figyelembe véve, hogy terepen nem küzdött, még garanciális, felszereltsége gyárilag és a platóját felturbózva is parádés, szép, sérülésmentes, alig futott, szinte új. Van konstrukciós baja és hátránya, de bája és praktikuma is bőséggel. Amennyiben leendő második gazdája nem nőtt túl nagyra, a helykínálatra sem lesz panasz.

Méretek

Hosszúság: 5396 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1913 mm
Saját tömeg: 1960 kg
Össztömeg: 2805 kg
Tengelytáv: 3200 mm
Karosszéria-kivitel: nyitott duplakabin

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2488 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 450 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,1 s
CO2-kibocsátás: 222 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 8,4 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Olyan autót hozhat a kínai Lynk & Co, amivel tényleg tarolhatnak

E héten debütál, de már most látható néhány fotón a Lynk & Co második prototípusa, a 03 Sedan...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Copzilla néven jön a rendőrök hardcore elfogóautója

Különleges Nissan GT-R rendőrautó áll szolgálatba, amely minden bizonnyal kellő erőfölényt sugároz...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...

Honda Civic 1.8 Sport, 2006 - használtteszt

11 évesen, közel 200 ezer km futással néztük meg, hogy milyen egy 1,8-as, 140 lóerős Civic. Vajon...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Ppbgtszk írta: 2013 augusztus 28., szerda 07:05:48

L200-asom van régóta, 250e km körül jár. Hosszú táv, város és vadászat egyaránt, szóval igénybevétel megvan. Megbízható, jó autó, nincs lepusztulva. Apróbb hiba néha előfordult persze. Jó autók.

A válaszoláshoz belépés szükséges
malkolmcole írta: 2013 augusztus 25., vasárnap 21:07:54

L200: 2 évesen új akksi, turbó hiba, üzemanyag dugulás. És vezetés alatt letörik a lábad a kuplungtól, a váltó szétrázza a jobb kezed, a kormány szétrázza a bal kezed. És az a bazári belső...

A válaszoláshoz belépés szükséges
ARLFenevad írta: 2013 augusztus 25., vasárnap 07:55:21

Ezekről nagyon sok rosszat lehet hallani érdemes elolvasni a népítéletet a legjobb a Mazda és a Mitsubishi ebbe a kategóriába 32ezernél jó hogy semmi baja nincs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Hirdetés

NISSAN tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Még több NISSAN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

1 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

4 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN NAVARA 4x4 4wd Klíma ABS

NISSAN NAVARA 4x4 4wd...

Ár: 2.984.500 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

NISSAN NAVARA 4WD Double 3.0D V6 Platinum (Automata) EURO5

NISSAN NAVARA 4WD Doub...

Ár: 9.150.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

NISSAN NAVARA 4WD Double 2.5D LE

NISSAN NAVARA 4WD Doub...

Ár: 3.300.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!