HONDA CR-V

(2006 - 2012)

Pozitív


Variálható, tágas és praktikus utastér, jó kilátás, stabil, sportos vezethetőség, biztonság, kiváló ár-érték arány és értéktartás, olcsó fenntartás.

Negatív


Terepre nem igazán alkalmas, 2010 előtt olcsó hatású utastér és kárpit, kissé vérszegény benzinmotor.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egyszerű, áttekinthető műszerfal, jó ergonómia. 2010-től kellemesebb tapintású anyagok növelik a minőségérzetet. Könnyű megtalálni az ideális vezetői pozíciót, mert az ülések és a kormány is minden irányban, széles tartományban állíthatóak. Előre remek a kilátás a magas ülésekből, hátrafelé viszont korlátozott a széles C-oszlop miatt. Jól jön a csúcsfelszereltséghez adott tolatókamera. Kompakt méretű karosszériája jól titkolja, mekkora utasteret rejt. Hatalmas a lábtér a második sorban is, és a variálhatóság is példás. A hátsó ülések támlája három részre osztva dönthető, az ülőlap előrebillenthető, ezután kampóval rögzíthető. Az egész hátsó sor tologatható egy 15 centiméter hosszú sínen, könnyen megnövelhető az alapból sem kicsi, 524 literes csomagtartó befogadóképessége. Segíti a tér kihasználását, hogy egy kivehető polc osztja ketté a poggyásztér belsejét. Hatalmas a kardánbox rekesze, viszont a kettéosztott kesztyűtartó kicsi.

Különleges felszereltség

Már a belépő Comfort Plus is tartalmaz minden lényegeset a négy elektromos ablakemelőktől a manuális légkondicionálón át a bőrkormányig és az elsötétedő belső tükörig. A 750 ezerrel drágább Lifestyle-ban van már tempomat, kétzónás automata klíma, fejlettebb, USB-csatlakozós hifi, automata fényszóró és ablaktörlő, motorral behajtható tükör, fűthető első ülés, félbőr kárpitozás, bluetooth kihangosító és alap navigációs rendszer is. Ennél a csúcs Exe-szint teljes bőrkárpittal, üvegtetővel, távolságtartó tempomattal, riasztóval, xenon kanyarfényszóróval, és elektromosan állítható ülésekkel nyújt többet.

Ajánlott motor

Mindössze kétféle motorral kapható a CR-V, mindkettő igen modern konstrukció és 150 lóerős. A kétliteres benzines is hasonló menetteljesítményekre képes, mint a 2.2-es dízel, de az alsó fordulatszám-tartományban sokkal kisebb a nyomatéka, és két-három literrel többet is fogyaszt. Viszont a benzines mellett szól a halkabb működés, a kisebb szervizköltség és az 1,15 millióval alacsonyabb vételár. 2010 előtt csak a benzinesből, utána a dízelből is létezik automata váltós.

Biztonság

Ma már csupán átlagosnak számít a CR-V négycsillagos törésteszt eredménye, és a Hondák legendásan jó gyalogosvédelme sem igaz rá. Gazdag az alapfelszereltsége, van benne hat légzsák, aktív fejtámla, és utánfutóval is megbirkózó menetstabilizáló is. Az Exe csomaghoz pre-crash rendszer is jár, amely megfeszíti az öveket, ha ütközésveszélyt érzékel a radarján keresztül.

Típustörténet

Bemutatják az első CR-V-t, motor: 2.0i (128 LE)

Modellfrissítés, új motor: 2.0i (147 LE)

Modellváltás, új motor: 2.0i (150 LE)

Modellfrissírés, ESP széria

Új motor: 2.2 CTDi (10 LE)

Modellváltás

Modellfrissítés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre