LOTUS

LOTUS ELISE

LOTUS
ELISE

bővebben ›

LOTUS EUROPA

LOTUS
EUROPA

bővebben ›

LOTUS márka rövid története

1948-ban a mérnökként tevékenykedő hobbi autóversenyző, Anthony Colin Bruce Chapman elkészítette saját - az Austin Seven modelljére épülő - autóját, a Mark 1-et, amelyet alig két esztendő elteltével egy újabb jármű követett. Ez volt a Mark 2, az első közúton is használható Lotus. Ám Chapman elsősorban versenyautók építése mellett kötelezte el magát. Hamarosan megérkezett a Mark 3 körversenyekre tervezett kocsi. 1952-ben megalakult Chapman vállalata, a Lotus Engineering Company, melynek üzemében a Mark 4, illetve a Mark 6 típusokat szerelték össze. Utóbbi a Lotus első széria-gyártású modelljét jelentette. 1954-ben létrejött az angol gyártó motorsport részlege, a Team Lotus, és egymást érték az új versenymodellek; de utcai autók is születtek. 1956-ban bemutatkozott az Eleven, majd napvilágot látott a Lotus egyik legendája, a gyártó első zárt tetős kivitele, az Elite. Nem sokkal később a Seven, alacsony árfekvésű sportkocsi bővítette a kínálatot. 1958-ban a Lotus a Forma1-ben próbált szerencsét. A sikerre két évet kellett várni. A márka a a Monacói Nagydíjon aratta első győzelmét. Chapman folyamatosan fejlesztette versenyautóit, és a Lotus később több ízben elhódította a konstruktőri és az egyéni Forma 1-es világbajnoki címet. A Lotus színeiben olyan nevek álltak rajthoz, mint Stirling Moss, Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell, Ayrton Senna, vagy Nelson Piquet. 1962-ben először készített luxuskupét az angol gyártó; az Elan-t 11 évig gyártották. A hetvenes években pedig újabb fényűző modell, az Elite került forgalomba, majd ’75-ben leleplezték a Giurgaro tervei alapján megalkotott Esprit-et, amely egy James Bond filmben is szerepelt. Chapman, a márka atyja ’82-ben szívrohamban elhunyt. Egy évvel később a Toyota 16,5 %-os részesedést szerzett a Lotusból, ’86-ban pedig a General Motors vásárolta meg a teljes céget. A GM hét év után eladta a vállaltot az A.C.B.N. Holdings S.A. of Luxembourg-nak. Az új tulajdonos az a Romano Artioli lett, akihez a Bugatti Automobili SpA is tartozott. Artioli nagyapjának nevét örökölte a ’95-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott Elise. A cég többségi tulajdona 1996-ban a Proton kezébe került. 2000-ben elindult a Lotus által készített Opel Speedster forgalmazása. 2003-ban a márka terjeszkedési politikájának részeként elindult az Elise forgalmazása Mexikóban, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Új típussal legutóbb 2005-ben jelentkezett a márka: Az Exige kompresszorral ellátott motorjával lenyűgöző menetteljesítményeket produkált, 3,9 másodperc alatt elérte a 100 km/h-s sebességet. A Lotus a közelmúltban egy crossover prototípussal nyűgözte le a közönséget; így nem kizárt, hogy a sportkocsikra specializálódott angol gyártó egy számára idáig ismeretlen szegmensben is megveti a lábát.

Név:Group Lotus PLC
Csoport:Proton
Alapítás éve:1952
Cégnév:Group Lotus PLC
Székhely:Hethel, Norfolk, Anglia
Első autó:Mark 2, 1950
Jelmondat:A márka logójában a Lotus felirat fölött, az alapító, Anthony Colin Bruce Chapman nevének kezdőbetűi olvashatók.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sb3R1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sb3R1cw==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Nem gáz a gáz - Audi A5 Sportback g-tron a Wörtherseere

Villantós A5-tel gázosít az Audi a Wörtherseen

2 órája – Autósvilág hírei

Különleges módot választott az Audi, hogy elfogadtassa CNG hajtásait: tuningosra vett A5 g-tronnal készültek a Wörthersee fesztiválra.


Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Eladó egy Ferrari Daytona, ami a '70-es években gyorsabban ért Las Vegasba, mint egy helikopter

Versenyzett egy helikopterrel, gyorsabb volt a Ferrari

8 órája – Autósvilág hírei

Meghirdettek egy 1971-es Ferrari Daytonát, a története igencsak erős, az első tulajdonos nevét még Las Vegasban is viseli egy szálloda. Nem teljesen gyári, ennek köszönheti hihetetlen sztoriját.


Használtautó.hu

AUDI A6 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic ic competition

AUDI A6 3.0 V6 TDI qua...

Ár: 19.190.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A5 3.0 TDI DPF quattro MAGÁNSZEMÉLY TULAJTÓL SPORTBAC

AUDI A5 3.0 TDI DPF qu...

Ár: 5.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 AVANT 2.0 TDI Xenon Navi

AUDI A4 AVANT 2.0 TDI...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 1.9 TDI Symphony

AUDI A4 1.9 TDI Symphony

Ár: 830.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI TT Coupe 1.8 T Quattro

AUDI TT Coupe 1.8 T Qu...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész