LOTUS

LOTUS ELISE

LOTUS
ELISE

bővebben ›

LOTUS EUROPA

LOTUS
EUROPA

bővebben ›

LOTUS márka rövid története

1948-ban a mérnökként tevékenykedő hobbi autóversenyző, Anthony Colin Bruce Chapman elkészítette saját - az Austin Seven modelljére épülő - autóját, a Mark 1-et, amelyet alig két esztendő elteltével egy újabb jármű követett. Ez volt a Mark 2, az első közúton is használható Lotus. Ám Chapman elsősorban versenyautók építése mellett kötelezte el magát. Hamarosan megérkezett a Mark 3 körversenyekre tervezett kocsi. 1952-ben megalakult Chapman vállalata, a Lotus Engineering Company, melynek üzemében a Mark 4, illetve a Mark 6 típusokat szerelték össze. Utóbbi a Lotus első széria-gyártású modelljét jelentette. 1954-ben létrejött az angol gyártó motorsport részlege, a Team Lotus, és egymást érték az új versenymodellek; de utcai autók is születtek. 1956-ban bemutatkozott az Eleven, majd napvilágot látott a Lotus egyik legendája, a gyártó első zárt tetős kivitele, az Elite. Nem sokkal később a Seven, alacsony árfekvésű sportkocsi bővítette a kínálatot. 1958-ban a Lotus a Forma1-ben próbált szerencsét. A sikerre két évet kellett várni. A márka a a Monacói Nagydíjon aratta első győzelmét. Chapman folyamatosan fejlesztette versenyautóit, és a Lotus később több ízben elhódította a konstruktőri és az egyéni Forma 1-es világbajnoki címet. A Lotus színeiben olyan nevek álltak rajthoz, mint Stirling Moss, Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell, Ayrton Senna, vagy Nelson Piquet. 1962-ben először készített luxuskupét az angol gyártó; az Elan-t 11 évig gyártották. A hetvenes években pedig újabb fényűző modell, az Elite került forgalomba, majd ’75-ben leleplezték a Giurgaro tervei alapján megalkotott Esprit-et, amely egy James Bond filmben is szerepelt. Chapman, a márka atyja ’82-ben szívrohamban elhunyt. Egy évvel később a Toyota 16,5 %-os részesedést szerzett a Lotusból, ’86-ban pedig a General Motors vásárolta meg a teljes céget. A GM hét év után eladta a vállaltot az A.C.B.N. Holdings S.A. of Luxembourg-nak. Az új tulajdonos az a Romano Artioli lett, akihez a Bugatti Automobili SpA is tartozott. Artioli nagyapjának nevét örökölte a ’95-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott Elise. A cég többségi tulajdona 1996-ban a Proton kezébe került. 2000-ben elindult a Lotus által készített Opel Speedster forgalmazása. 2003-ban a márka terjeszkedési politikájának részeként elindult az Elise forgalmazása Mexikóban, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Új típussal legutóbb 2005-ben jelentkezett a márka: Az Exige kompresszorral ellátott motorjával lenyűgöző menetteljesítményeket produkált, 3,9 másodperc alatt elérte a 100 km/h-s sebességet. A Lotus a közelmúltban egy crossover prototípussal nyűgözte le a közönséget; így nem kizárt, hogy a sportkocsikra specializálódott angol gyártó egy számára idáig ismeretlen szegmensben is megveti a lábát.

Név:Group Lotus PLC
Csoport:Proton
Alapítás éve:1952
Cégnév:Group Lotus PLC
Székhely:Hethel, Norfolk, Anglia
Első autó:Mark 2, 1950
Jelmondat:A márka logójában a Lotus felirat fölött, az alapító, Anthony Colin Bruce Chapman nevének kezdőbetűi olvashatók.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sb3R1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sb3R1cw==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Megrendezték a világ első autós curling mérkőzését

Autókkal curlingeztek. Hát persze, hogy oroszok! Videó

6 órája – Autósvilág hírei

Jégen mókázni szinte bármilyen autóval nagy buli, de így még nem csinálta senki sem, mint ez a maroknyi orosz. Ez lehet a világ első autós curling mérkőzése?


Sörből a Soproni, autóból a Toyota a legjobb vétel - állítólag

Ami csokiból a Tibi, sörből a Soproni, az autóból a Toyota

8 órája – Autósvilág hírei

A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban elvégzett online közvéleménykutatásból.


Különleges S 63 AMG kabriót mutatott be a Brabus

850 lóerős kabrió a Brabustól

11 órája – Autósvilág hírei

A német tuningcégnek a világ egyik leggyorsabb kabriója sem kellően erős. Az S 63 AMG Mercit még tovább erősítették, továbbá látványos színvilágot is kapott.


Használtautó.hu

AUDI A2 1.2 (3L) TDI (Automata)

AUDI A2 1.2 (3L) TDI (...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

AUDI A3 1.4 T FSI Attraction S-tronic

AUDI A3 1.4 T FSI Attr...

Ár: 3.190.000 Ft

Évjárat: 2010 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI Q5 3.0 TDI quattro DPF S-tronic 106e km!ÁFÁS!

AUDI Q5 3.0 TDI quattr...

Ár: 6.799.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q3 2.0 TDi DPF quattro S-tronic 71e.km!

AUDI Q3 2.0 TDi DPF qu...

Ár: 7.799.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 3.0 Business Multitronic CNG-benzin

AUDI A6 3.0 Business M...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: CNG/benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész