Kétfejű Trabi és társai – Bemutatjuk a hazai Crazyfleetet!

Hazánk legőrültebb flottájához volt szerencsénk, ilyet máshol nem látsz!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pörgős Polo, szétszórt Golf, vakbusz és kétfejű Trabant - egy igazán flúgos társaság, ám a legvidámabb bennük, hogy a Crazyfleet itt van Magyarországon és bárki kipróbálhatja őket!

Szinte a kezdetektől követhettük ennek a kis flottának az összegyűjtését. Minden egyes terepjáró tesztünkkor újabb és újabb darabját ismertük meg, ám most álltak össze teljesen, megkapták az egyenruhát is, így most bemutatjuk nektek is a Crazyfleetet. A Groupama Tanpályán életre kelt jószágok annak a fejéből pattantak, aki off-road tesztjeinkkor segítségünkre van. Katona Csaba manőverezi át nekünk a legtöbb új SUV-t, pickupot először a Hungaroring Off-road Centrum pályáján, hogy szakszerű betekintést kaphassunk abba, amire például egy Duster, vagy egy új Lada 4x4 képes. De terepjárót most nem mutatunk, sokkal inkább lesz szó azokról az autókról, amikből egyelőre négy van, és bárki ki is próbálhatja őket. Na, persze, ha bírja erővel, idegszálakkal és gyomorral.
A Crazyfleet lényege, hogy a képen szereplő kis flotta kibérelhető, rendezvényekre megrendelhető. Akár kiszállítással is, ám mivel közúton nem használható járművek, elég nagy a helyigényük, de egy kisebb parkolóban már elférnek. Mindhez tartozik egy-egy pálya, sajátos feladatokkal és kihívásokkal, legtöbbjükhöz minimum két ember kell, de mindegyik akkor jó, ha sokan ülnek bennük. Csapatépítéshez, vagy éppen csapatbontáshoz is kiválóak, fontos az összhang és az együttműködés, csak akkor lesz igazán jó móka.

Kezdjük talán azzal, amivel az egész Crazyfleet ötlete megszületett, a feneketlen Trabival.


Éppen idén öt éves ez a jószág, ő volt a legelső, amivel már akkor egy rendezvényre készültek, ám közbejött pár akadály, így a Trabi nem debütálhatott. Így most talán még impozánsabb a történet, hisz egyáltalán nem került parkolópályára, olykor nagyon is használták, és a szerkezet még mindig tart. A két forgalomból kivont négyütemű Trabantot egész egyszerűen megszabadították fenekeiktől,

derékban elvágták őket, és pár erősítő elemmel együtt egyszerűen összehegesztették.

A szegecselt tető és a drasztikus varratok miatt eléggé olyan az érzet mintha Frankeinstein egyik szörnye lenne, ám a bizarr jószág sokkal inkább mókás, mint ijesztő. Sajátosak ugyan a megoldásai, a benzintank ugyanis az utastérbe került, a gyújtást és indítást pár kapcsolóval egészítették ki, amik a műszerfal szélére kerültek, hogy kintről se kelljen behajolni, ha be kéne indítani. Hogy mi itt a trükk? Mindkét fele működik.
A feladat egyszerű, mindkét sofőr elfoglalja a helyét, ugyan a motor csak az egyik végében megy, másik végében is működőképes, de a feladat így teljesíthető biztonságosan. Egyszerű szlalom teljesítendő vele, ám a közel háromméteres tengelytáv nem épp szűk helyre való, itt lép képbe a második számú sofőr. Tökéletes összhang és alázat szükséges a másik iránt, a pálya csak úgy teljesíthető. A feladat munkás mivel szervó nincs, így a móka mellett azért ez egy kőkemény erőpróbának is betudható. A Trabi után egy látszólag teljesen átlagos Golffal folytatódott a sor, ám a flotta kompaktján már látszik kívülről is, hogy a kormány jobb oldalra került, de nem az egyetlen tréfa, sőt!
Hirdetés

A Crazyfleet brit piacról érkezett hármas Golfja önmagában is különlegesnek mondható, bár lehet, hogy csak engem spanol fel a sötétkék plüss szőnyeg és kék kárpitelemek látványa, fénykorában igazán különleges darab lehetett. Ma viszont egy igazán szétszórt alkat, automata váltója miatt alapból is csak két pedálja lenne, ha a gáz nem lenne beesve. Ezt elvették a sofőrtől, neki csak a fékre van ráhatása,

a bal egyen ülő utas felel a tempóért, aki eldöntheti, hogy segíti, vagy hátráltatja pilótáját.

Az utasnak a kesztyűtartó precíz nyitogatás a feladata, ugyanis ez a gázkar, a sofőr viszont a kormány miatt is izzadhat, az ugyanis épp a másik irányba fordítja a kerekeket. A feladat komplikált, egy összetett szlalompálya, tolatással és szűk beállóval, valamint pár bátor és lelkesítő utassal a hátsó ülésen.
A csapat másik Volkswagene a személyes kedvencem, és ahogy észrevettem, az alkotóé is. A Polo volt az utolsó a sorban, ő a legfrissebb, és már elsőre is látszik a poén, hisz nincs ki a négy kereke. Két össze-vissza forgó ipari kukakerék került hátra, tehát a keresztben autózás garantált, sőt, nincs más esélyed. A Polóval két bóját kell nyolcasban kerülgetni, félelmetesnek és lehetetlennek tűnik, ám az autó érzésre jóval precízebbnek sikerült, mint azt tervezték. Hogy a Polo adottságai miatt, vagy egyszerűen a koncepció sikerült túl jól, de ez a Polo egy tökéletes drift oktatóautó lett.

Pillanatok alatt rá lehet érezni, és szinte játék tükörrel körbesimítani a bójákat. Be lehet sokallni hamar, abbahagyni viszont annál nehezebb.


A feketelevest hagytam a végére, a böszme Chrysler Voyager ugyanis sötét egy alak. Összes ablakát lefestették, egyetlen pont sincs, ahol kilátnánk, a sötétség verőfényes napsütésben is tökéletes odabent. Az orrára kerül egy kamera, mely wifin keresztül kommunikál egy bent lévő tablettel, ez lesz a szem. A nehezítés, hogy a wifi hálózat miatt a kép késik minimum egy másodpercet. Minél precízebbek akarunk lenni és minél többet korrigálunk, annál jobban elkavargunk a kijelölt bóják közt. Ugyanakkor a koncentráció és a kép késése azzal is jár, hogy hajlamosak vagyunk odabent elhinni, hogy minimum gurulunk, miközben már jó ideje meg sem mozdult az autó.

Az utastér hatalmas, egyszerre sokan félhetnek és röhöghetnek, igazi csapatépítő járgány ez.


A Crazyfleet valódi lényege, hogy a négy autót egyszerre is kérhetjük, valamint a csomag része az autónkénti instruktor személyzet, illetve a pályák, melyek pár perc alatt bárhol felállíthatóak. A négy autót akár házhoz is viszik, így bármilyen céges rendezvény helyszínén részt vehetnek. Nincs ehhez a négy autóhoz fogható Magyarországon, én mindegyiket kipróbáltam és rengeteget nevettem közben, a hangulat garantált annak, aki bent ül, de kívülről sem mindennapi a látvány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.04. at 09:59
    Permalink

    Ejha, így elbánni szerencsétlen Voyagerrel 😀

    A Trabinál érdekes kérdés lenne, hogy sikerült megoldani a karosszéria-merevséget, van-e nyeklés-nyaklás menet közben. Jó buli lehet vele mondjuk oldalazva, sréhen haladni 😀

    • 2018.10.04. at 11:42
      Permalink

      Többször próbáltuk mát a Trabit és meglepően masszív, nincs tekeredés, ha lenne gyenge pontja, az öt év alatt már kijött volna valahol, korrektül összerakták.

Vélemény, hozzászólás?