25 év után újra Magyarországon a Kamion EB

Shell Hungary Truck Fest - Kamion EB és Fesztivál a Hungaroringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világ legbarátságosabb bajnoksága - e hétvégén a Hungaroringen a Kamion EB. Ízelítőt már a futamok előtt kaphattunk belőle


Kiss Norbira méltán lehetünk büszkék. Elismerően nyilatkozott róla minden versenytárs. Maga a Kamion EB-t bemutató esemény azonban borzalmasan ütős volt. Túl sok élmény volt ahhoz, hogy mindent leírhassak, de próbálom visszaadni a bajnokság utánozhatatlan hangulatát. Amiről édesapámtól annyit hallottam, valóra vált a szemem előtt. Ezek a versenygépek nem játékok. Gyorsulásuk hihetetlen, a kanyarokban nagyon szenvednek, kanyarból kifelé keresztbe jönnek. 1100 lóerő, 12 000 köbcenti. Ezek tudatában érdemes ezekre a gépekre nézni. Érdemes a múltba tekinteni, hogy lássuk, volt több magyar pilóta is, akikre büszkék lehetünk, hisz sikerrel uralták ezeket a gépeket. Krasznai János Kelet-Európa első, Magyarország évtizedekig egyetlen kamionversenyzője volt az Európa Bajnokságon. Mindenki neki szurkolt a Hungaroringen, és én fiatalként már csak történetekből hallottam arról az aranykorról. A 80-as évek vége után csak 2008-ban láthattunk újra magyar pilótát a bajnokságban, Szobi Balázs személyében. Ennek a sorozatnak azonban gyorsan vége szakadt Balázs 2010-es repülőszerencsétlensége miatt. Utána érkezett Kiss Norbi, kinek személyében ma már Európa bajnokot köszönthetünk.
A verseny előtti sajtótájékoztatón megtudhattunk a magyar futam megálmodójától és létrehozójától, Őry Tamástól, hogy 2 év kemény munkája van e futam mögött, és Norbi sikerei is nagyban hozzájárultak, hogy ennyi idő után újra hazánkba látogat a bajnokság. Kiss Norbi is nyilatkozott, aki elmondta, hogy izgatottan várja a hazai futamot és köszöni mindenkinek az eddigi és a mostani támogatást. Az idén 30-at töltő pilóta egyébként a túraautózás minden ágában letette névjegyét. Ahol elindult, sikereket ért el. Fölényesen vezeti az idei ETRC bajnokságot és nagy esélye van egy újabb Európa bajnoki cím bezsebelésére. Megéri tehát támogatni és kilátogatni a hazai futamra a Hungaroringre. Ha előfordul, ami a WTCC-n már megtörtént idén, akkor garantáltan felrobban a nézőtér ismét. Kíváncsian várjuk, hogy alakul a magyar futam.
És hogy miért írtam az elején, hogy a világ legbarátságosabb bajnokságát sikerült megismernem? 2006 óta abban a tudatban éltem, hogy a FIA GT akkori bajnokságának segítőkészségét semmi se übereli. Tévedtem. Legnagyobb meglepődésünkre csupa mosolygós arc fogadott minket a paddockban. Minden nyitott, készségesen állnak segítségünkre, legyen az szerelő vagy elfoglalt pilóta. Bárhova betévedtünk, nagy mosollyal és kézfogással fogadtak. Engedjetek meg egy példát erre a jelenségre. 10 éve gyűjtök autogramkártyákat versenyzőktől és ez idő alatt ilyet még nem tapasztaltam. Az első ember, akihez odamentünk, a Mercedesekkel versenyző Tankpool 24 Racing szerelője volt. Tökéletes angolsága volt, nagyon jót beszélgettünk, majd fogott minket és végigvezetett a paddockon. Az összes pilótától Ő kért nekünk kártyákat, és ott várt minket az aláírt példány mind a két versenyzőtől. Hihetetlen…
Hirdetés
[kepallojobb=270355]A kamionok hátulján több mint 100 literes víztartályok találhatóak, amik automatikusan küldik a folyadékot a fékekre. Nélkülük 3 kört bírnának elmelegedés nélkül a fékek[/kepallojobb] Fokozva az izgalmakat, a médiások beülhettek egy pilóta mellé két körre. Nem akartam hinni a fülemnek. Valóra vált álom. A német Sascha Lenz-t sikerült húznom. Nem élmenő, de a feelinget az ő kamionjában is megkaptom. Külön vadiúj overállt és sisakot kapott mindenki. Igazán felkészült volt a szervezőcsapat. Le a kalappal. Majd eljött a pillanat, mikor intettek, hogy beülhetek. Pulzus az egekben, és mint egy kisgyerek ültem be a monstrumba. Előtte már ültem ilyenben, régen is, most is a paddockban, de mikor jár benne a motor, az az igazi. Csörög, csattog, rázkódik. Érződik, hogy túlteng benne az erő. A pilóták és a szerelők elmondása szerint olyan vezetni, mint egy gokartot. Csak éppen brutálisan erős. Menet közben 50 Celsius fok körüli a belső hőmérséklet. Aztán elindultunk. Olyan gyorsulása van, amilyet még nem sok autóban éreztem. WRC-hez tudnám hasonlítani. Imádtam, ahogy szenvedett a kanyarokban. Eszméletlenül pattogott. A kamerát megtartani szinte lehetetlen volt. Legtöbbször keresztbe jöttünk ki a kanyarokból, és hihetetlen különeges az egész belülről. Nagy nagy köszönet a szervezőknek a lehetőségért.
Nagyon komoly hétvégének ígérkezik a mostani, én azt ajánlom mindenkinek, hogy látogasson ki, még ha nem is mondanak túl szép időt az időjárás előrejelzések, mert ilyet nem minden nap él át az ember. A Swift Cup Europe betétfutamai mellett, rengeteg egyéb programmal is készülnek a szervezők, amikről bővebb információ a http://kamionfesztival.hu oldalon található. 25 év szünet igen hosszú idő, ne adjuk meg az esélyt, hogy újra ilyen sokat kelljen várni. Szurkoljunk együtt Kiss Norbinak, és legyünk újra együtt büszkék honfitársaink sikereire az autósportban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?