Néhány innovációra még ekkoriban is futotta, Ãgy a Town & Country nevet viselÅ‘, oldalán faléces, kilenc személyes luxuslimuzin kifejlesztésére, vagy DeSoto modellek billenÅ‘ fényszóróinak megalkotására. 1951-re megérkezett a legendás V8-as motorsorozat elsÅ‘ tagja, a HEMI! A kor vÃvmányai között szerepelt a léghűtéses fék, a kormányzást segÃtÅ‘ technológia, valamint a nem túl sikeres torziós felfüggesztés. Ugyanekkor könnyed, emlékezetes formatervek láttak napvilágot, és bulvárhÃrekben sem mutatkozott hiány. 1955-ben a frissen bemutatkozó Chrysler 300C-t kitiltották a Nascarból, mert túl erÅ‘snek Ãtélték; Egy évvel késÅ‘bb pedig bemutatták a Plymouth Fury-t, amelynek korszerűsÃtett változata Stephen King regényének (Christine) köszönheti világhÃrét.
1960-ban végérvényesen elterjedt az önhordó karosszéria, az Imperial kivételével minden Chrysler modell ilyen korszerű formában készült. A csökkenÅ‘ eladásokra jó hatással volt a Fordtól elcsábÃtott tervezÅ‘ 1963-as Engelbird tÃpusa, és a kétajtós, jellegzetes Plymouth Barracuda, amelyet néhány héttel a Ford Mustang elÅ‘tt dobtak piacra. 1965-tÅ‘l zajlott a célirányos terjeszkedés az Öreg kontinensen, megalakult a Chrysler Europe, amely azonban összeomlott (1977), a maradványok pedig a PSA-konszernhez kerültek - nem sokkal késÅ‘bb a Chrysler Australia a Mitsubishihez vándorolt. A hazai földön tombolt az izomautók korszaka, a mértéktelen lóerÅ‘-pazarlásnak csak az 1973-as olajválság vetett véget, és ekkor a Chrysler megrokkant. A Cordoba mellett nem álltak rendelkezésre a hirtelen megváltozott piaci igényeket kielégÃtÅ‘ gazdaságos modellek, Ãgy csak az amerikai kormány segÃtségével, valamint a Fordtól 1978-ban átigazoló gazdasági zseni, Lee Iacocca közreműködésével sikerült elkerülni a csÅ‘döt. Az 1980-as évekre rendezÅ‘dött a Chrysler anyagi helyzete, futó modelljei – LeBaron, New Yorker, Concorde, Dodge Intrepid - sikeresek voltak, Ãgy felvásárolhatták a Jeep tÃpusokat gyártó American Motors Corporationt (AMC). Az 1990-es években újra próbálkoztak az európai piacon, majd 1998-ban, az addig leányvállalataival szorosan együtt működÅ‘ vállalatból a Daimler-Benz AG-vel egyesülve született meg a DaimlerChrysler. A profiltisztÃtás során a Plymouth márkát megszüntették, és az attraktÃv külsejű Chrysler Crossfire elsÅ‘ként kapott Mercedes-Benz alkatrészeket. 10 éves házasság után került sor válásra, a Daimler-Benz ment, a FIAT pedig érkezett, amely a csÅ‘d után felvásárolta a hajdanán szebb napokat látott Chrysler márkát.