0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.

Teszt
Műszaki adatok

Kellemes megjelenés, fegyverszürke szín

Kellemes megjelenés, fegyverszürke szín

A két tolóajtó mellé hátulra nagyra tárható kétszárnyút mellékeltek

A két tolóajtó mellé hátulra nagyra tárható kétszárnyút mellékeltek

Valós körülmények között adhatott számot tudásáról a közepes tengelytávú, alacsony tetős, 8 személyes, Limited csúcskivitelű Ford Tourneo. Épp egy kollégánk meghívásából a fél céggel a Balatonhoz mentünk, nem akartuk kocsikkal teletömni az utcát, meg nagy csapatban úgyis szórakoztatóbb és nem utolsó sorban olcsóbb utazni, így kapóra jött a csapatszállító, és a rövid tesztidőszak fennmaradó két-három napján is nagy élvezettel játszottam buszsofőrt a városban. Vajon miért kezdenek a férfiak 30 fölött sportkocsik helyett inkább sokszemélyes buszokról, hosszú tengelytávról és hatalmas raktérről álmodozni? Ez lenne a hímklimax?

Ide mindenki szívesen jön

Ide mindenki szívesen jön

Őszintén szólva kevéssel a Renault Trafic után annyira nem fűlt a fogam egy újabb csapatszállítóhoz, de elég volt körbejárni a Ford telephelyén a Tourneót ahhoz, hogy rájöjjek, ez most nem csak a praktikus feladatokról szól, ezt garantálta a tesztautó Limited kivitele. A francia nagysághoz képest ez kisebb is volt, 9 helyett csak 8-személyes, tengelytávja különösebb alkalmazkodást még nem igénylő 3 méter alatt maradt, igaz ez azzal is járt, hogy csomagterébe nem lehetett olyan könnyedséggel hajigálni a cuccokat. Azért egyik programozónk bringája (28-as kerékméret, 21"-os váz) csont nélkül befért keresztben a raktérbe, úgy, hogy még az első kerekét sem kellett kivenni.

Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok

Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok

Kellemes fordos vezetői környezet

Kellemes fordos vezetői környezet

Lefelé heten mentünk, visszafele nyolcan jöttünk plusz hátul az említett kerékpár és a buli maradékai, a helykínálatra senki sem panaszkodott, a kényelemre sem. Az utasok közé számolt Bodri is kiválóan érezte magát, a kutyák általában imádják a buszok kényelmes sík padlóit, és hogy út közben is simán változtathatják helyüket (ellenben számukra és az utasok számára is biztonságosabb, ha erre kitalált hámmal és a biztonság övvel rögzítik őket, a négylábúak általában rászokhatók erre). A Limited kivitelbe tartoznak például az ízléses plüssszerű anyaggal burkolt ülések, előre és a középső sor két szélső ülésére könyöklők is jutottak. Elöl magasságállítás − két karral, testtömeg bevetésével szabályozható − és pumpás deréktámasz fokozta a sofőr és a navigátor élményét.

Tárhelyből nincs hiány Tárhelyből nincs hiány Tárhelyből nincs hiány

Tárhelyből nincs hiány

A Traficból hiányolt fakkok, zsebek, pohártartók, rekeszek, asztalok terén nem hibázott a Ford, van helyük a fél és másfél literes palackoknak, térképeknek, iratoknak, apróságoknak, egy szóval mindennek.

Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető

Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető

A műszerfal nem tükrözi a Limited felszereltséget, egyszerű, mint egy pofon

A műszerfal nem tükrözi a Limited felszereltséget, egyszerű, mint egy pofon

Erőhiánnyal aligha vádolható a Transit, bivalyerősnek tűnő, 140 lóerős, 350 Nm nyomatékú, 2,2 literes TDCi motor hajtja az első kerekeket, hosszan áttételezett hatfokozatú kézi váltón keresztül. Az autó teljesítménye és fogyasztása természetesen nagyban függ terheltségétől, nekünk 9,6 literes átlaggal zárult a pár napos rövid teszt, viszont ha jobban ügyelünk a vezetéstámogató rendszerek figyelmeztetéseire, ennél kedvezőbb fogyasztás is elérhető, bár ilyen méretekkel ez sem vészes. Szól, mikor váltást érez szükségesnek, és automata stop-starttal pihenteti a motort, ha megállunk. Ezt városban általában − a fogyasztást növelve, a komfortot javítva − kiiktattam, de egyébként jól működik, gyorsan reagál a kinyomott kuplungra.

Pompás utazóautó

Pompás utazóautó

Minden bajunk forrása, a bal felső ECO gomb, az egység alatt az állófűtés (190 000 Ft) időzítője látható

Minden bajunk forrása, a bal felső ECO gomb, az egység alatt az állófűtés (190 000 Ft) időzítője látható

A motorleállító berendezésnek azonban van egy funkciója, amiről induláskor fogalmunk sem volt, de végül annyira felbosszantott, hogy megálltunk egy benzinkútnál, hogy a végére járjunk. Kiértünk az autópályára, az ablakhűtést légkondira cseréltük, s elkezdtünk hasítani a viszonylag szellős, de azért szombat délelőtt már előszezonban sem enyhe M7-forgalomban. Ennyi utassal az ember nyilván nem száguldozik, ezért szerényen, buszosan kezdtünk, de rövid időn belül rájöttünk, hogy a 100 km/h kicsit kevés lesz utazótempónak. Pillantás a tükörbe, belső sáv üres, előzzük meg a tötymörgőt. Rendben mellé is értünk, de 110 km/h-nál (óramutató 120-on) nem volt hajlandó többet menni. Valahogy még teljesítettük az előzést, de közben utolértek, úgyhogy visszakullogtunk a lassú sávba. A megállásnál a kézikönyvből kiderült, hogy a stop-startot is felügyelete alatt tartó ECO-módnak köszönhettük a visszafogottságot, mivel használata másodlagos funkcióként a 110 km/h-s sebességhatárolást is tartalmazza. Na ezután már nem nagyon akadt ellenfél, főleg, hogy az ilyen nagy homlokfalú buszoknak legalább akkora respektje van az autósok körében, mint egy jó erős xenon fényszórónak, vagy egy egyenkeretes/propelleres/csillagos hűtőmaszknak.

Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat

Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat

Tempomat be, mutató valahol 130 és 140 között, ami az ECO-s vacakolás alapján nem lehetett több 130-nál, pillanatok alatt megérkeztünk a helyszínre. Útközben kiderült, hogy a tempó remekül szabályozható kézzel, de ha arra van szükség, a fékek is készen állnak. A haladás zökkenőmentességét menetstabilizátor biztosítja, az elsőkerék-hajtásnak és tömegének köszönhetően úgysem egy csúszkálós darab. A motorhang nem vészes, gördülési és szélzaj azért akad, sajnos a zajmérés most kimaradt a programból − mentségünkre szóljon, hogy a megszokott egyhetes tesztidőszak felére jutott csak hozzánk a Toruneo. Emelkedőn is segít elindulni, pár másodpercig fenntartja a féknyomást, ezzel megspórolva a visszaguruló autó miatti izgalmat, ami 8 személy esetén már komoly tényező.

Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés

Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés

Számtalan aprósággal kényeztet a Tourneo felszereltsége. Már Trend szinten is fűtött az első szélvédő, elektromosak és hővédő üvegezéssel ellátottak az ablakok, jár a központi zár, a tempomat, a bőrkormány és váltó, valamint a sok-sok tárhely. Erre a Limited még rápakol egy lapáttal: fűtött elektromos mozgatású tükrökkel, esőérzékelős ablaktörlővel, automata világítással és állítható fényerejű műszerfal-világítással, légkondija is fejlettebb, és nemcsak a sofőr, hanem az utas elé is került légzsák.

Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott

Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott

Bár a Tourneo lényege, hogy általa az egy főre jutó üzemanyagköltség − nyaraláskor, tópartra kiránduláskor is − a személyautóké alá apasztható, ha kevesebb személlyel, de több csomaggal utaznánk, akkor a kivehető hátsó üléssorral alakíthatjuk csomagterét. Azért túl gyakran senki sem fogja rakosgatni ezt a padot, mivel tömege a kivételét mutató matrica tanúsága szerint 77 kg, a szereléshez minimum két emberrel érdemes számolni.

A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos! A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos! A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos!

A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos!

Akár egy kerékpár is beállítható keresztben a 8 ülés mögé

Akár egy kerékpár is beállítható keresztben a 8 ülés mögé

Nem tudom, mi van velem, de az eseményt követő hétfőn nem volt sok kedvem visszaadni a Tourneót. Megszoktam, és élvezni kezdtem a kényelmet, a nyugodt haladásra késztető, adott esetben azonban kellő mennyiségű energiát termelő hajtásláncot, a nyakló nélküli pakolhatóságot, Bodrikám fel-alá mászkálását. A probléma csak az, hogy semmi szükségem 8 személyes buszra, na meg persze a 10 millió körüli vételár is csak akkor indokolható, ha az ember későbbi profitszerzésre használja az autót. Ha például valaha taxizásra adnám fejem, mert más nem marad, vagy mert megtetszik az új egységes dizájn, biztosan valami hasonlóval vágnék bele, szerintem rövid idő alatt sikerülne pár állandó utast szerezni. Ha jól menne a bolt, még a jobb egyes ülést megcsináltatnám forgathatóra, aztán fityisz a konkurenciának!

Értékelés

Pozitív
Komfort, erős dízel, könnyű vezethetőség, kétoldali tolóajtók, állófűtés, felszereltség
Negatív
Nyolc személynek hosszabb útra kicsit lehet a csomagtartó, nehézkes a hátsó üléssor kiszedése

Árak

Tesztmodell alapára 9 519 000 Ft (2012. június 17.)
Tesztmodell ára 9 950 000 Ft (2012. június 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4863 mm
Szélesség: 2374 mm
Magasság: 1989 mm
Saját tömeg: 1728 kg
Össztömeg: 3025 kg
Terhelhetőség: 1297 kg
Tengelytáv: 2933 mm
Karosszéria-kivitel: kisbusz
Belső szélesség elöl: 1700 mm
Belső szélesség hátul: 1780 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1780 mm
Belmagasság elöl: 950-1030 mm
Belmagasság hátul: 1000 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 420 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 360 mm
Ülőlap hossza elöl: 440 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1550 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1370 mm
Csomagtér magassága: 1360 mm
Csomagtér hossza: 630 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1520 mm
Raktérnyílás szélessége: 1520 mm
Raktérnyílás magassága: 1510 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 2198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 fokozatú manuális
Nyomaték: 350 Nm 1450 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 3500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 160 km/h
CO2-kibocsátás: 194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,6 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Custom LWB 2.2 TDCi Titanium teszt

Ez a legjobb családi autó! Ford Tourneo Custom Titanium teszt

Szállodák, utazási irodák és nagycsaládosok kedvence lehet a Ford legújabb személyszállítója. A Tourneo Custom 8 üléssel járt nálunk.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

3 órája – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

9 órája – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

2 napja – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD TRANSIT 2.0 DI 280 S TDE 9 SZEMÉLY! KLÍMA!

FORD TRANSIT 2.0 DI 28...

Ár: 1.390.000 Ft

Évjárat: 2004 / 6

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

FORD TRANSIT Custom 2.2 TDCi 300 SWB Trend L2H2

FORD TRANSIT Custom 2....

Ár: 6.990.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

FORD TRANSIT 2.2 TDCi 280 S Ambiente

FORD TRANSIT 2.2 TDCi...

Ár: 3.350.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!