0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Közkívánatra - Peugeot 5008 teszt

Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120 teszt

·

A kor divatja szerint a Peugeot is SUV-irányba vitte a korábban egyterűként debütált 5008-ast. Ezzel viszont praktikus, egyterűs jellemzői sem csorbultak. Jó választás hozzá az alap feletti dízel.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Azt adja, amire a vevők vágynak: divatos külsőt, akár hét személynek is elegendő, gusztusos belsőt, kívül-belül szép részletekkel. A franciák meg tudták oldani, hogy a ráfutásos balesetre figyelmeztetés szenzora nem  rondítja el a hűtőmaszkot%KA%

Azt adja, amire a vevők vágynak: divatos külsőt, akár hét személynek is elegendő, gusztusos belsőt, kívül-belül szép részletekkel. A franciák meg tudták oldani, hogy a ráfutásos balesetre figyelmeztetés szenzora nem rondítja el a hűtőmaszkot

Vedd az aktuális Év Autóját, növeld meg, tegyél bele 7 ülőhelyet és öltöztesd a mai divat szerint! Valahogy így születhetett a Peugeot 5008 második generációja. Persze fejlesztésekor még nem lehetett tudni, hogy a 3008 az Év Autója lesz, de az biztos, hogy a Peugeot a lehető legjobb úton indult el vele, és bizony a végeredmény is ennek megfelelő lett. A 308-assal debütált EMP2 padlólemez ide is érezhető tömegcsökkentést hozott, elődjéhez és konkurenseihez mérten is döbbenetesen könnyed és könnyeden is vezethető az új 5008. De van itt még szenzáció, a Peugeot úgy tudta SUV irányba mozdítani a korábban hagyományos egyterű 5008-ast, hogy annak egyterűs jellemzői sem csorbultak. Ez az, ami nem sikerült a Renault-nak a Scenic esetén. Mondjuk itt szó sincs crossoveres jellegről, az elődjénél vagányabb és nagyobb 5008 egyenesen SUV-nak kíván tűnni, megjelenése olyan is. Hegyomlásnak tűnik, pedig azért olyan nagyon nem nagy. Hossza 4,64 méter, tengelytávja 2,84 m, hasmagassága pedig 23,6 centiméter. Összkerékhajtás hozzá sincs, csak terepprogramos (Grip Control) ESP és lejtmenetvezérlő. Utóbbiak is fölöslegesnek tekinthetők, ha azt vesszük, hogy a vevőközönség szinte sosem hagyja el az aszfaltozott utat, illetve télen egy jó téli gumi közel annyit ér, mint egy összkerékhajtás.

%KA%Az Allure 18 colos kerekein még viszonylag ballonos abroncsok feszülnek, ezzel még a stabil futómű is egészen jól rugózik, főként akkor, ha nincs teletömve az üresen nem egész 1,4 tonnás, több mint 800 kilogramm terhelhetőségű autó%KA%

Az Allure 18 colos kerekein még viszonylag ballonos abroncsok feszülnek, ezzel még a stabil futómű is egészen jól rugózik, főként akkor, ha nincs teletömve az üresen nem egész 1,4 tonnás, több mint 800 kilogramm terhelhetőségű autó

A lényeg, a magas üléspozíció, a kényelmes ki- és beszállás itt is megvan. De még mennyire! A tesztautó mondjuk kegyesen csalt, feláras AGR első ülései olyan kényelmet adtak, hogy az bizony fenomenális, főként a különféle masszázsprogramokkal. Hátul már nem ennyire rózsás a helyzet, de még az egyterű kategóriában is a jobbak közé sorol az 5008, a SUV-kat és a crossovereket pedig simán veri. A második sorban ugyanis három darab egyenértékű, kivétel nélkül Isofix-csatlakozós ülést kapunk. Méretük csak átlagtermethez elegendő, és bizony a szélső helyeken a belmagasság is csak addig. A bevezetési akcióban ingyenesen adott harmadik üléssor egyértelműen gyerekekre méretezett, bár Isofix-csatlakozó szokás szerint nincs leghátul. Van viszont a padlószinten mérve 36 centinyi csomagtér még hét ülés mögött is, öt ülés mögött nagyjából 1 méter hosszan pakolhatunk, ha kivesszük a nem túl nehéz harmadik üléssori székeket, akkor 5 ülés mögött 780 litert tölthetünk meg, a középső sort síkba döntve pedig 1940-et. Még az utasülés támlája is előrefektethető, így az addig 1,9 méteres raktérhossz még 1,3 méterrel, 3,2 méteresre toldható meg.

%KA%SUV, crossover, egyterű? Hívhatjuk akárhogy, ez a belső lenyűgöző! Nem túlcsicsázott, de kellően izgalmas, gusztusos%KA%

SUV, crossover, egyterű? Hívhatjuk akárhogy, ez a belső lenyűgöző! Nem túlcsicsázott, de kellően izgalmas, gusztusos

%KA%Leghátul leginkább csak gyerekeknek elegendő méretű az ülés és a fejtér is, középen átlagtermettel már jók vagyunk, elöl pedig kényeztető üléseket kapunk, igaz, ezek a feláras AGR-ek. A középső borda egyesek számára zavaró lehet%KA% %KA%Leghátul leginkább csak gyerekeknek elegendő méretű az ülés és a fejtér is, középen átlagtermettel már jók vagyunk, elöl pedig kényeztető üléseket kapunk, igaz, ezek a feláras AGR-ek. A középső borda egyesek számára zavaró lehet%KA% %KA%Leghátul leginkább csak gyerekeknek elegendő méretű az ülés és a fejtér is, középen átlagtermettel már jók vagyunk, elöl pedig kényeztető üléseket kapunk, igaz, ezek a feláras AGR-ek. A középső borda egyesek számára zavaró lehet%KA%

Leghátul leginkább csak gyerekeknek elegendő méretű az ülés és a fejtér is, középen átlagtermettel már jók vagyunk, elöl pedig kényeztető üléseket kapunk, igaz, ezek a feláras AGR-ek. A középső borda egyesek számára zavaró lehet

%KA%Öt üléssel még akkor is nagy a csomagtér, ha nem vesszük ki a hatodik, hetedik ülést, pedig egyenként és könnyedén megtehetjük. A fedőroló számára nincs padlórekesz, ellenben még hét ülés mögött is marad némi tér, ha pedig szállítani kell, az első utasülés támlája is síkba hajtható%KA% %KA%Öt üléssel még akkor is nagy a csomagtér, ha nem vesszük ki a hatodik, hetedik ülést, pedig egyenként és könnyedén megtehetjük. A fedőroló számára nincs padlórekesz, ellenben még hét ülés mögött is marad némi tér, ha pedig szállítani kell, az első utasülés támlája is síkba hajtható%KA%

Öt üléssel még akkor is nagy a csomagtér, ha nem vesszük ki a hatodik, hetedik ülést, pedig egyenként és könnyedén megtehetjük. A fedőroló számára nincs padlórekesz, ellenben még hét ülés mögött is marad némi tér, ha pedig szállítani kell, az első utasülés támlája is síkba hajtható

A variálhatóság és a helykínálat tehát hozza a kötelezőt, sőt, annál többet is, de a berendezés ötletessége, igényessége még erre is rátesz. Ma már annak is örülünk, ha van valódi textilbetét az ajtókon, itt a hátsókra is jutott, de még a műszerfalra is. Utóbbira egyedi billentyűkapcsolók is. Viszont a klíma csak menüből vezérelhető, pontosabban csak az első- és hátsó szélvédőfűtés, valamint a belső keringetés kapott dedikált gombot. A menürendszer ugyan magyar, de eléggé csálén fordított, például a navigáció hangját az "Ének" menüpont alatt találjuk, annak utasításai pedig még mindig idegesítően magyartalanul szólnak. A digitális műszerblokk ellenben zseniális, tetszés szerint konfigurálható, nem kicsit jó, hogy eltüntethető az ellentétes irányba mozduló sebesség- és fordulatszámmérő. Az alul-felül vágott, apró kormány több mint szerethető, illik hozzá a közvetlen áttételezés és az azonnali reakció is, az 5008 viszi az egyterűk vezetési-élmény versenyét.

%KA%Jól mutat, vezetni is jó, az 1.6 BlueHDi-vel aszkéta, bőséggel szerethető az új 5008%KA%

Jól mutat, vezetni is jó, az 1.6 BlueHDi-vel aszkéta, bőséggel szerethető az új 5008

És igen, még az 1.6 BlueHDi motorral is van vezetési élmény. Az eggyel az alap feletti verzióban nem lebecsülendő a 120 ló, mivel 300 Nm nyomaték társul hozzá. Egy nem is rosszul kapcsolható, de azért kissé hosszú úton járó, télen hideg, nyáron a parkoló autóban forróra hevülő fém gombos váltóval. A francia dízel döbbenetesen csendesen és kulturáltan jár. Van hozzá gyors és finom stop-start is, de lényegesebb, hogy ereje akkor sem kevés, ha mondjuk hatan-heten ülünk az autóban. Oké, akkor már nem annyira fickós, mintha egyedül utaznánk benne, de ilyenkor jellemzően nem is akarunk olyan fickósan vezetni. Ha mégis, van Sport gomb, érezhetően élénkülő gázreakcióval és visszafogottabb kormányrásegítéssel. A váltó áttételezése eltalált, még városban is szúrhatjuk a negyediket, autópályán 130-nál viszont mindössze 2300 a percenkénti főtengelyfordulat. A gyári vegyes 4,2 l/100 km fogyasztást persze ne vegyük komolyan, az 5,5 literes tesztátlaggal azért bőségesen elégedettek lehetünk, így is 1000 kilométeres a hatótáv, ami igencsak szerethető.

%KA%Elöl (opcióként) erős fényerejű LED fényszórók, kristályos hűtőmaszk, markáns, eltalált vonalak, hátul oroszlánkarmos, szintén LED lámpák − felismerhető jelenség az 5008%KA% %KA%Elöl (opcióként) erős fényerejű LED fényszórók, kristályos hűtőmaszk, markáns, eltalált vonalak, hátul oroszlánkarmos, szintén LED lámpák − felismerhető jelenség az 5008%KA%

Elöl (opcióként) erős fényerejű LED fényszórók, kristályos hűtőmaszk, markáns, eltalált vonalak, hátul oroszlánkarmos, szintén LED lámpák − felismerhető jelenség az 5008

Ami viszont csöppet hiányzott, az a távolságtartós tempomat, az ugyanis csak az automata váltós 1.6 BlueHDi-hez járna a tesztautóba is berendelt Drive Assist csomaggal, itt csak ráfutásveszélyre figyelmeztetést kaptunk vele, ugyanúgy 250 ezer forintért. Van viszont az Allure esetén alapból táblafelismerő, kétzónás klíma, elektromosan hajtogatós tükör és sok egyéb is. Extraként kulcs nélküli nyitás láblendítéses elektromos csomagtérajtóval, nyitható panorámatető, erőteljes Full LED fényszóró és parkolóautomatika, valamint a szabályos sávtartásra kőkeményen ránevelő sávtartó is szerepelt, ha nem indexelünk, ha nem elég hosszan indexelünk, az autó visszatart. Az 5 év/100 ezer kilométer garancia alap, ahogyan az 5008-cal közlekedve a jó hangulat is. Viszont nem is adják olcsón, a tesztautó még a 900 ezer forintos árkedvezménnyel is közel 11 millió forintos. Szövetüléssel, 1.6 HDi-vel, viszont igazság szerint nem is kell bele sokkal több. Én mondjuk az automata váltót még kérném, ha már vele jár a távolságtartós tempomat is, de ha nem értünk ennyi extrát, az alap 5008 5,7 millióért, második felszereltségével és ezzel a motorral nem egész 7,5 millióért haza lehet gurítani. Hogy ez jó bolt, azt jelzi, hogy a várakozási idő is átlag feletti rá.

%KA%Hátul és oldalt szinte függőleges ablakok, elöl hővisszaverő szélvédő, így még tűző napon is elég jó az 5008 hőszigetelése, klímájára nem lehet panasz, pedig a tesztautó a nyitható panorámatetős verzió volt, utóbbi is imádható, nagy felületen nyíló%KA%

Hátul és oldalt szinte függőleges ablakok, elöl hővisszaverő szélvédő, így még tűző napon is elég jó az 5008 hőszigetelése, klímájára nem lehet panasz, pedig a tesztautó a nyitható panorámatetős verzió volt, utóbbi is imádható, nagy felületen nyíló

Értékelés

Pozitív
Remek első ülések, jó zajszigetelés, korrekt menettulajdonságok, kedvező fogyasztás, nagy csomagtér, eltalált futómű
Negatív
A második sorban legflejebb átlagtermetig, a harmadikban csak gyerekeknek kényelmes ülések, lassú menürendszer fordítási hibákkal

Árak

Tesztmodell alapára 9 149 000 Ft (2017. szeptember 4.)
Tesztmodell ára 11 889 000 Ft (2017. szeptember 4.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4641 mm
Szélesség: 1906 mm
Magasság: 1646 mm
Saját tömeg: 1365 kg
Össztömeg: 2190 kg
Tengelytáv: 2840 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű-crossover
Csomagtér: 780-1940 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1330 mm
Belmagasság elöl: 860-935 mm
Belmagasság hátul: 880 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 850 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 165-320 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 160-335 mm
Ülőlap hossza elöl: 515-565 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 375 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1170 mm
Csomagtér magassága: 800 mm
Csomagtér hossza: 360-1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900-3200 mm
Raktérnyílás szélessége: 1060 mm
Raktérnyílás magassága: 810 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1560 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/8
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,4 s
CO2-kibocsátás: 108 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Odébb még a villanyautók térnyerése - mondja a Toyota elnöke

Miközben a világ villanyautó-lázban ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi akkumulátortechnológiák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Mightygaben írta: 2 hete
Petya25 írta: 2 hete

Egy alsóközepes kombi méretű 3008-ért 10,5 misit adott a srác, amiből évente 1-et el fog veszíteni az első 6 évben, minőségi beltér, meg GT aha, ebbe inkább ne menjünk bele, mert ehhez már fan kell legyen valaki. Én eleve nem vennék ennyiért autót, ennyiért ilyet meg pláne nem. Egy alsóközepes kombitól nem tud többet, ott meg 5-6 körül meg lehet találni újban is jót, ami majd a fele ár. Hogy VW-nél maradjunk a HAHU-n 10,5-ig 20db 0km-es Passat kombi van fent 150 lóval high felszereltséggel akár dsg-vel és 4x4-gyel. Persze lehet mind szar és balek ami azt megveszi.


Előzmények megtekintése

Próbálj ki egy 308 sw-t, majd ülj át a 3008-ba. Amúgy 7-7,5-ért is kaphatsz ilyen autót, csak az nem 180 le, autómata, és szinte egyik vezetéstámogató rendszerrel sem fog rendelkezni.
Nem fanboyság miatt vettem ilyet ( valahol írtam is, most csak röviden) megnéztem a típus szinte összes vetélytársát( kuga,sportage, tucson, tiguan...) és ez tetszett a legjobban. Ilyen felszereltség mellett a felsoroltak is 10 felett vannak bőven.
A hahu-s példára: Persze, nézegettem úgy is kocsit, aztán amikor érdeklődtem, kiderült, hogy ez tesztautó, csak később lehetne megvenni, meg hitelre stb...
Amúgy sokáig egy xc60-ast hajtottam( fater kocsiját), minőségileg kb semmivel se jobb, persze hülyeség valmilyen szinten egy 2100-es autót egy 2017-essel összehasonlítani. Amúgy most meg jön neki az új nemsoká ( na az viszont egy masik univerzum).
De tényleg, ültél már a 3008 agr tanúsítványos ülésében?Tapogattál te ott akármilyen műanyagot?( egy x3-ban jóval keményebbek) :D Amúgy egy 308 sw gt szintén 10 milla körül van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hete
Petya25 írta: 2 hete

Egy alsóközepes kombi méretű 3008-ért 10,5 misit adott a srác, amiből évente 1-et el fog veszíteni az első 6 évben, minőségi beltér, meg GT aha, ebbe inkább ne menjünk bele, mert ehhez már fan kell legyen valaki. Én eleve nem vennék ennyiért autót, ennyiért ilyet meg pláne nem. Egy alsóközepes kombitól nem tud többet, ott meg 5-6 körül meg lehet találni újban is jót, ami majd a fele ár. Hogy VW-nél maradjunk a HAHU-n 10,5-ig 20db 0km-es Passat kombi van fent 150 lóval high felszereltséggel akár dsg-vel és 4x4-gyel. Persze lehet mind szar és balek ami azt megveszi.


Előzmények megtekintése

A 3008 és az 5008 most nagyjából azonos autó, azonos platformra.

Én sem PSA-t vettem de volt már PSA motors Volvóm három is, nem volt velük gond.

A Francia stlíus és néplélek nem áll hozzám közel (éltem is náluk sok-sok éve), így az autóikat is csak távolrólt tisztelem.

De mondjuk egy 3008-as nem 308 kombi méret és a belseje is fényévekkel jobb.

10 milla rengeteg pénz (én nagyobb volvókért fizettem ilyen összegeket), de más a valós vételár és a megint más a listaár :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 2 hete
zold írta: 2 hete

Csakhogy ezt átlalában azok szokták mondani, akik még nem láttak közelről "autót".



Aztán amikor az ember először megtapasztal egy-két balfogást az "autó" gyrátóitól, akkor rájön, kidobhatja a szemétbe az "olvasott" művetlségét, mert gyakran köze nincs a valósághoz az ilyen közmegyegyezéseknek.



Nekem ilyen szemfelnyitó élmény volt pl a VW Golf V, ami annyira lehangoló volt, hogy az árajánlat sem érdekelt. De ugyanúgy kiakadtam az Aurison vagy az első Mzada 6-son, amikor korrekt elődök után kaptál egy tejespohárfalkon szintű anyagminősgéet a belsőben, vagy az általam sokat linkelt első Yaris tesztet, amiben a kocsi kb mindenben szánalmas volt.



Aztán elmész egy Peugeot szalonba, beülsz egy minőségi anbyagokkal borított belsőbe, ha jól választasz rendes váltóval egy korrekt HDI motorral rendelsz egy jól felszerelt autót akár lényegsen olcsóbban, mint a lsitaárhoz mereven ragaszkodó, drágán emelkedő felszereltségi szinteket használó japánoktól, vagy a lefizetett összahaonslításokat ultraszenya módon összeállított felárpolitkával kigazdálkodó VW-től.



Persze LEHET hogy több bajod lesz a megbízhatósággal (persze nem is biztos, de lehet), viszont a másikban minden nap ott fogja furdalni az oldalad a gondolat, hogy mégis balek voltál...




Előzmények megtekintése

Egy alsóközepes kombi méretű 3008-ért 10,5 misit adott a srác, amiből évente 1-et el fog veszíteni az első 6 évben, minőségi beltér, meg GT aha, ebbe inkább ne menjünk bele, mert ehhez már fan kell legyen valaki. Én eleve nem vennék ennyiért autót, ennyiért ilyet meg pláne nem. Egy alsóközepes kombitól nem tud többet, ott meg 5-6 körül meg lehet találni újban is jót, ami majd a fele ár. Hogy VW-nél maradjunk a HAHU-n 10,5-ig 20db 0km-es Passat kombi van fent 150 lóval high felszereltséggel akár dsg-vel és 4x4-gyel. Persze lehet mind szar és balek ami azt megveszi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hete
Petya25 írta: 2 hete

Nem leszólni akarom, de 10,5-ért egy 3008 rettenetesen túlárazott, nagyon fanatiknak kell lenni hogy valaki ennyilrt elvigye. Ahogy szokták mondani ennyiért már autót is kapni...


Előzmények megtekintése

Csakhogy ezt átlalában azok szokták mondani, akik még nem láttak közelről "autót".

Aztán amikor az ember először megtapasztal egy-két balfogást az "autó" gyrátóitól, akkor rájön, kidobhatja a szemétbe az "olvasott" művetlségét, mert gyakran köze nincs a valósághoz az ilyen közmegyegyezéseknek.

Nekem ilyen szemfelnyitó élmény volt pl a VW Golf V, ami annyira lehangoló volt, hogy az árajánlat sem érdekelt. De ugyanúgy kiakadtam az Aurison vagy az első Mzada 6-son, amikor korrekt elődök után kaptál egy tejespohárfalkon szintű anyagminősgéet a belsőben, vagy az általam sokat linkelt első Yaris tesztet, amiben a kocsi kb mindenben szánalmas volt.

Aztán elmész egy Peugeot szalonba, beülsz egy minőségi anbyagokkal borított belsőbe, ha jól választasz rendes váltóval egy korrekt HDI motorral rendelsz egy jól felszerelt autót akár lényegsen olcsóbban, mint a lsitaárhoz mereven ragaszkodó, drágán emelkedő felszereltségi szinteket használó japánoktól, vagy a lefizetett összahaonslításokat ultraszenya módon összeállított felárpolitkával kigazdálkodó VW-től.

Persze LEHET hogy több bajod lesz a megbízhatósággal (persze nem is biztos, de lehet), viszont a másikban minden nap ott fogja furdalni az oldalad a gondolat, hogy mégis balek voltál...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 2 hete
Mightygaben írta: 3 hete

Nekem 3008-van, teljesen meg vagyok vele elégedve. Amúgy aki ennyiért vesz autót, annak már adjándékba adják a 2.0-s 150 lóerőset, sőt, 11 milla felett kicsivel egy gt-t is haza lehet vinni (én 10,5-ért vettem a 3008 gt-t.)

Szóval nem értem az ilyen teszteket/ hozzászólásokat, hogy ennyi pénzért ez már kicsi motor (mondjuk itt eddig pont nem volt ilyen, de sok helyen olvastam már)


Előzmények megtekintése

Nem leszólni akarom, de 10,5-ért egy 3008 rettenetesen túlárazott, nagyon fanatiknak kell lenni hogy valaki ennyilrt elvigye. Ahogy szokták mondani ennyiért már autót is kapni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mightygaben írta: 3 hete

Nekem 3008-van, teljesen meg vagyok vele elégedve. Amúgy aki ennyiért vesz autót, annak már adjándékba adják a 2.0-s 150 lóerőset, sőt, 11 milla felett kicsivel egy gt-t is haza lehet vinni (én 10,5-ért vettem a 3008 gt-t.)
Szóval nem értem az ilyen teszteket/ hozzászólásokat, hogy ennyi pénzért ez már kicsi motor (mondjuk itt eddig pont nem volt ilyen, de sok helyen olvastam már)

A válaszoláshoz belépés szükséges
hioz írta: 3 hete

Elismerem, hogy ez egy modern autó, mindenféle szolgáltatásokkal, de számomra túljátszott a forma, nem hinném, hogy lassan avul majd el. Ez persze nem egyedi eset manapság

Az egy számmal kisebb 3008 esetében nem érzem ugyanezt (vagy legalábbis jóval csekélyebb mértékben), talán pont annál a méretosztálynál harmonikusabbak ezek a mindenféle élek, míg e "batár" verziónál különösen az odabiggyesztett hátsó furcsa - talán pont emiatt nem tetszetős az összkép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 3 hete

Pár hete voltam tesztvezetni. A 3008 után ismét meglepett a király belső, én ilyet talán még prémiumautókban sem láttam, igazából a képek nem adják vissza mennyire különleges. Nekem kifejezetten csendesnek és kényelmesnek tűnt, a kormány precíz, de szokni kell, viszont minden iszonyúan jól kézre esik. A váltóval semmi baj, az egyik legjobb francia amit eddig láttam. Az ára sem vészes ebben a kategóriában meg kell nézni egy Espace vagy X-Trail simán 10-11 millió valami épkézláb motorral. A navi menüje viszont gagyi, tele van fordítási hibával, de nekem azt mondták lesz hozzá frissítés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 3 hete

Amikor próbáltam a 308SW-t, beleültem ebbe is, ha már ott állt az orrom előtt. A fotelek tényleg jók, de a dedikált gombok rosszul vannak kiosztva. Még télen sem kapcsol az ember mindig első-hátsó ablakfűtést, erre elpazarolni a gombokat irtó nagy baromságnak tartom.

Motor tényleg jó, bár még csak 400km-t mentem vele (ha betartok minden sebességhatárt - 95-re belőtt tempomattal - , akkor nekem az üvegtetős 308SW komputer szerint 3,9litert kér százon főúton és városban ugyanezzel a hatsebességessel, átlagsebességem 70km/h. Mivel hétvégén csak az M3 mellett lehetett átíratni a megyei matricát, pályán még nem voltam vele) És akár hidegen, akár melegen, de 1-2 közötti gyorsításnál simán behallatszik a traktorhang.
Viszont a váltó szerintem szar. Tudom, még bejáratós, nem kell tépni, de 3-4 illetve 4-3 olyan hangosan klattyan, hogy zene mellett is hallani. Az előző Focusomhoz képest azért szerencsére jobb, de csak egy hangyányival :) Ugyanez igaz a kormányra is, engem nem zavar a kis kormány, az viszont igen, hogy kanyarban baromira nem közvetlen, eltekerve sokáig semmi, majd hirtelen nagyot húz irányba, ebben sokkal-sokkal jobb a Focus (a futóműve viszont szerintem egész jól sikert a Pugnak, nagyon lágy a csillapítás, kicsit túlfújt és keményebb oldalfalú gumival valószínűleg jobb lesz a helyzet)

Ennyiért szerintem nem éri meg megvenni, jelentősen túl van árazva.

(2 hete Szegeden szombat délután nem messze a Dómtól a Tiszaparton parkoltak le az autóval ha jól láttam, vártam már a tesztet)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi Allure teszt

Nyolc fejedelmi helyet kínál a Traveller

A három testvér közül a legszerencsésebb a Peugeot Traveller. A francia-japán együttműködésből született mikrobusz mindenből többet kapott, egészen exkluzív.


Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 5008 2.0 HDi Premium 1ÉV GARANCIÁVAL!

PEUGEOT 5008 2.0 HDi P...

Ár: 2.550.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 5008 2.0 HDi Allure (Automata) NAVIGÁCIÓ.TOLATÓRADAR

PEUGEOT 5008 2.0 HDi A...

Ár: 2.890.000 Ft

Évjárat: 2011 / 8

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 5008 1.6 HDi Style NAVI-DIGITKLÍMA- 2-FŐ TGK!

PEUGEOT 5008 1.6 HDi S...

Ár: 2.488.888 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!