Fogyasztás? Nem tényező! SEAT Toledo 1.6 TDI CR teszt

SEAT Toledo 1.6 TDI CR Style teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dízelmotorral járt nálunk az első Csehországban gyártott SEAT, azaz a Skoda Rapid édestestvérének számító negyedik generációs Toledo.


Tavaly mutatkozott be, idén lépett piacra a SEAT Toledo negyedik generációja. Az a negyedik generáció, ami - a négyajtós második és a meredekhátú, már-már egyterűs harmadik után - végre ismét ötajtós, de klasszikus limuzinforma. Olcsó autónak szánják, ám miként az a tesztautó esetében is látható, inkább formája fogja eladni, mint az ára. Legalábbis a listaárával aligha fog rajongókat fogni. Hogy mennyi az annyi, azt inkább le sem írjuk itt a cikk elején, ne ijesszen el senkit. Kezdjük inkább azzal, hogy a jellegzetesen SEAT, dinamikus, egészen kecses forma tényleg kellemes és már-már dinamizmust sugalló. A csúcsfelszereltségű Style esetén ködfényszórós, alufelnis, jó kiállású. Az ajtók nyílási és záródási hangja már lelombozó, megteremti az olcsóautó-hangulatot, az ülésekbe huppanva pedig vegyes kép fogad. Formázásuk enyhe, tartásuk szintén az, tömésük viszont legalább nem puha, így ha nem is feltűnően komfortosak, közepes távokon tesztelve kényelmetlennek sem mondhatók. Ami viszont elismerésre méltó, az a helykínálat. Széltével, magasságával, de még hosszával is tágas az utastér, a hátsó lábtér pedig egészen nagyautós. Az ülés ott könyöktámaszos, síalagutas és még három felnőttnek is egészen elfogadható méretű.
Hirdetés

A Style kéttónusú műszerfala ránézésre egészen barátságos, a világosabb és sötétebb szürke plasztikokat a szellőzők körül még némi króm(ozás) is feldobja, nem is bántó, hogy az ajtók könyöklőjének kivételével az összes felület kemény. Ami zavaró, az az első ülések közötti, filccel zörgésmentesített rekeszes első könyöklő műbőr borítása - nem kellemes rajta kart tartani. Ezen kívül egyetlen további - megbocsáthatatlan - bűne van a Toledónak: hátsó, a Style esetében alapáras elektromos ablaka elölről nem vezérelhető. Mit csinál apuka, ha a kölök lehúzva hagyta az üveget, mielőtt kiszállt? Kiszáll ő is, közben persze a kulcsot bent hagyja, sőt, még a gyújtást sem veszi le, szépen hátrabaktat, kinyitja az ajtót, felhúzza az ablakot; alternatív megoldásként a hosszú és széles utastérben tornászmutatvánnyal nyúl a hátsó ajtón lévő kapcsolóhoz.
Ezt leszámítva a Toledo több mint élhető. Van komfortindex, a Style-ban automata klíma, természetesen távirányítós központi zár, szerény összegért (Style akciós csomag: 129 540 Ft) 6 hangszórós, egészen jó hangzású, USB-ről is táplálható audiorendszer, Bluetooth-kihangosító, guminyomás-szenzor és visszagurulásgátló, valamint az alufelni miatt fontos hátsó tárcsafék is. Kormánya alapáron elektromos szervós. Parkoláskor - főként kívülről - kissé hangos, a vezetési élményt viszont izoláló. Sok jó az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműről sem mondható. A 215/45 R16-os abroncsokkal a csillapítás kevés, az úthibák jól érezhetők, a hangolás ugyanakkor lágy, a kanyarodási oldaldőlés számottevő.
Két kimagaslóan jó pontja azonban mégis van a Toledónak. Ez a kettő pedig nem más, mint az eleje és a vége. Utóbbi az alaphelyzetben is 550 literes, csupán támladöntéssel is csekély lépcsőjű padlós, 1490 literes kaptárrá bővíthető, az ötödik, 1 méter széles, 1 méter magas nyílást adó ajtó miatt jól is pakolható csomagtér miatt, előbbi pedig motorja okán. Na persze, hiszen a tesztautóba a Toledo-kínálat csúcsmotorja került, a SEAT terminológiájában TDI CR-nek hívott közös nyomócsöves TDI.

Egészen jó zajszigeteléssel, inkább csak hidegen hangos járással. Komoly, 1500 1/perctől élvezhető 250 Newtonméter nyomatékkal, melynek köszönhetően a viszonylag könnyű, dízelmotorral is mindössze 1190 kilogrammos ötajtós 10,1 másodperc alatt „százon” van, s akár 190 km/órás tempóra is képes. Persze a lényeges nem ez, hanem az, hogy a kissé ércesen kapcsolható, ötfokozatú váltó jól áttételezett, a 130 km/órás utazótempó 2400 1/perccel futható, s ilyenkor sík úton 5 liter alatt fogyaszt a gázolajos Toledo. Tesztátlagunk viszonylag sok 130 km/óra körüli tempóval megtett autópályázással, amúgy meg városi rohangálással lett 5,1 l/100 km. Ha még némi országúti andalgást is vegyítettünk volna bele, talán még a gyári, 4,4 l/100 km vegyes értéket is sikerült volna megközelíteni.
Takaros és takarékos autó tehát a Toledo, legyen is persze az, hiszen ára is van, a Style csúcsfelszerelésű TDI (egyebek mellett 6 légzsákkal, ESP-vel, elektromos ablakokkal és tükrökkel, távirányítós központi zárral, alufelnivel és automata klímával, MP3-olvasós CD-rádióval) 5 368 200 forintba kerül. A tesztautó pedig néhány extrájával, fűthető első üléseivel, sötétített hátsó ablakaival, Style akciós csomagjával és hátsó ablaktörlőjével, valamint fehérként is felárért adott fényezésével több mint 5,8 millió forint lenne – listaáron. Erőteljes flottakedvezménnyel persze lehet még csinos menedzseri autó a Toledo is, hogy a fogyasztás ne legyen tétel. Megjegyezzük persze, hogy túlzottan erős a verseny, hiszen a Skoda például olcsóbban adja a Toledóval közös gyártósoron készülő Rapidot, de személyes ajánlatkéréssel még az új, sokkalta komolyabb Octavia felára is elenyésző lehet, úgy pedig hiába csinos a Toledo, csábereje már nem lesz elegendő.
Értékelés
Pozitív
Csekély fogyasztás, tágas utas- és csomagtér, kielégítő menetdinamika, praktikus ötödik ajtó, kecses forma
Negatív
Magas vételár, puritán kivitelezés, műbőr borítású könyöklő, elölről nem vezérelhető hátsó ablak
Árak
Tesztmodell alapára
5 368 200 Ft (2013.05.12.)
Tesztautó ára
5 846 990 Ft (2013.05.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 4400 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4482 mm
Szélesség:
1706 mm
Magasság:
1461 mm
Saját tömeg:
1190 kg
Össztömeg:
1725 kg
Tengelytáv:
2602 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
550 l
Belső szélesség elöl:
1425 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
255 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1400 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
1000 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
250 Nm 1500-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 4400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
CO2-kibocsátás:
114 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Nem, csak inkább veszem autószámba a német autókat, mint a példának hozott franciát 😀
    Az mitől ellentmondás, hogy a túlárazott autó jó a konszernnek ? A költséghatékony gyártás mellett ha drágábban adja el, az neki csak jó, mert még nagyobb a haszonkulcsa, hol itt az ellentmondás ?!
    Azért a vásárlónak sem rossz, ha az alkatrészek csereazonosak akár más modellel is, mert ha a tulajnak az adott városában illetve a közelben nincs olyan márkaszerviz, amilyen autója van ( régebbi cikkben volt arról szó, hogy a Dunántúlról érdemes Tatára vagy Komáromba menni Vw-t venni, mert ott adják a legjobb árajánlatot ), akkor egy, a konszernhez tartozó más szervizbe is elviheti ( pl skodához-seathoz-audihoz ), ahol ugyanúgy meg fogják csinálni az autóját ugyanazzal az alkatrésszel.
    Álításoddal ellentétben én egyáltalán nem imádom a Vw-ket sem a konszernt, már csak azért sem, mert nekem a BMW-m után visszalépés lenne kis túlzással akármelyik vw is, már csak a hajtásuk miatt. Egyszerűen nem értem miért kell fikázni egy viszonylag korrekt autót csak azért, mert drága… Az új autó már csak ilyen, mindig ilyen volt, sőt ! Volt, amikor éveket kellett várni a vételár kifizetése után, ahogy írod, a polskis-ladás korban.
    Az összelegózott alkatrészek ugyanazt a minőséget képviselik, mint a többi modellnél, mégis drágább egy Golf egy Leonnál, ami ( az én szememnek ) lényegesen szebb és méreteiben is valamicskét nagyobb ( pár nüansznyi mm-cm-rel, de akkor is ), erre megint csak azt tudom mondani, hogy ilyen ez a showbiznisz : az egyik drágább, a másik olcsóbb.
    Népautó igen, csak nem a mi népünké… 🙂 Nyugatra van pénz, csak mi vagyunk csóringerek, attól, hogy emelkednek az árak, külföldön a bérek is jobban követik annak a tendenciáját.
    Ezt az átlagos-jellegtelenséget pedig még mindig nem értemi mire írod, mikor egy francia sem jellegzetesebb, max olcsóbb.
    A belépő ( 1.2 TSi ? ) Superbet viszont -szerintem- ne hasonlítsuk egy jellemzően magasabb árkategóriát képviselő dízellel össze, mert torz eredményt kapunk… A Toledo alapmodellje sem 6 millióba kerül, ha megnézed !

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Szia
    “Ha meg nem vitázni akarsz akkor olvass már vissza és próbálj értelmezni !!!! ”
    Pontosan ezt javaslom most én is neked, a következő mondatod miatt:
    “hiszen én egy autóról írtam meg a véleményem, [b]TE meg rögtön a válaszodban átcsapsz személyeskedésbe,hogy “fröcsög belőlem a franciaimádat”[/b] .. ”
    Mutasd már meg kérlek a kommentemben azt az ominózus mondatot: “fröcsög belőlem a franciaimádat”
    Nem emlékszem rá hogy ezt a mondatot leírtam volna valaha is, de ha nagyon szeretnéd, akkor személyeskedek neked, csak kérned kell (csak és kizárólag azért, hogy legyen indok is erre a minősíthetetlen hulladékra, amit tőled kaptam).
    “de írtam már ha ennyire tele vagy lóvéval…”
    Ez az első alkalom hogy írtál nekem bármit is, nem igazán vágom mire gondoltál az “írtam már” alatt. Te eddig még semmit nem írtál nekem, egyszer sem írtad hogy ha tele vagyok lóvéval, ide meg oda rohangáljak (mondjuk felesleges is, mert telibesz*rom), úgyhogy merem remélni, hogy egy nagyon durva félrecímzéssel állok szemben. Ha mégsem, akkor csak írj nekem még egy ilyen hangvételű … valamit, amit a nagy sz*rkupacon kívül másnak nem tudok nevezni, és majd akkor elkezdem a személyeskedést.
    Üdv.: Gery

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Nem a konszernt utálom .. és nem is autóival van bajom .. azzal van baromi NAGY baj, hogy hülyének nézik az embert !! .. többéves alkatrészekből összerak egy autót és úgy adják el ( olyan áron ) mintha a spanyol viaszt fedezték volna fel !!!! .. ezzel van bajom .. biztos nem annyira rossz ez a seat de a realítás kb. 3,5 4,2 milla körül lenne NEM 6 millió körül !!!!! .. Ha meg nem vitázni akarsz akkor olvass már vissza és próbálj értelmezni !!!! .. hiszen én egy autóról írtam meg a véleményem, TE meg rögtön a válaszodban átcsapsz személyeskedésbe,hogy “fröcsög belőlem a franciaimádat” .. sosem volt francia autóm de jópár ismerősőmnek van ugyanúgy mint vw is .. de az tény,hogy az új renaultok nagyon jól néznek ki .. és évek óta nincs is próbléma velük müszaki színten sem .. de írtam már ha ennyire tele vagy lóvéval rohanj 6 millával az első szalonba és vedd meg .. hidd el a legtöbb embernek fel sem tünik majd de lesz 20-25 % aki majd szánakozik és kiröhög majd,hogy ennyit fizettél egy ilyen autóért .. MERT EGYSZERŰEN NEM ÉR ENNYIT !!!!

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Köszi .. osztom a véleményed !! .. bár hogy sokan vennék azt azért vitatnám, hiszen soha nem volt a vw elől az eladási listán nálunk, max a skoda került előre .. a seatról meg nem is beszélve, ők ebben az évben a túlélésért küzdenek annyira rossz értékesítései voltak az elmúlt években .. szóval lenne min javítaniuk !! .. és annak idején mikor a vw felvásárolta a seatot meg a skodát arról volt szó, hogy azok lesznek az olcsó márkái .. na de 6 milla ezért a seatért az olcsó ???? .. csak összehasnlításként a konszernen belül ott a superb is 6 millától kezdődik .. annak ellenére,hogy sosem vennék azt sem .. inkább egy mazda 6 ennyiért !!!

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Te valami értékesítési munkatárs vagy a vw-nél ??? .. pont te kevered magad ellemondásba .. hiszen elismered,hogy NAGYON NAGYON TÚLÁRAZOTT volt a seat ami a cikkben szerepelt .. erre jössz,hogy mi a jó a gyárnak meg a konszernek ?!?! .. komolyan mondom már végképp nem értelek ..?? ki a búbánatot érdekel,hogy mi jó a gyárnak meg a vw-nek ?? .. ezt a cikket mindeki a vásárlói oldalról nézve olvassa .. és akárhogy dobog benned a a vw imádat akkor is NAGYON NAGYON SOK 6-MILLA ezért a majdnem alap seatért .. !!! .. ez volt a lényeg az első írásomnak is .. de lassan kezded felfogni látom .. és az,hogy beismered,hogy évek óta gyártott alkatrészekből összelegóz egy autót a vw – az csak igazol engem .. pont ezért kéne olcsobbnak lennie jelentősen !!! .. tudod vw népautót jelent .. és ez messze nem egy magyar átlagcsalád autója pont az ár miatt !!!! .. és nyilván más gyárak is csinálnak hasonló trükköket de nem is kérnek el ennyit, egy totál átlag jellegtelen autóért, vagy legalább megpróbálnak valami formát tervezni az autójuknak és nem csak a lámpákat cserélgetik .. nem írtam helytelenül, az octavia a golf a leon ugyanazon a padlólemezen van ugyanaz a futómű ugyanolyan motorokkal és a belső is kis mértékben különbözik .. !! .. mindegyik a valós értékétől nagyon túlárazva .. de látom még benned van a 80-as évek vw – imádata hiszen akkor a tök fapad 1 golf volt a menő a ladák és polskik között .. igaz azokat 300-ezer forintért meg lehetett venni .. !!!

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Köszi a megerősítést, már tényleg azt hittem igazából én látok rosszul, és az Octavia-Leon-Golf valójában kívül-belül ugyanaz az autó… :))

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Nem akartam, de ha már más is beleszólt…:D
    A VW tényleg nem csinál mást, mint amit mindenki (csak nagyobb és ezért szembetűnőbb) és ez mellett követi azt a letisztult formavilágot ami eddig is bevált. Más kérdés, hogy ez unalmas… kit érdekel ha többen veszik? Én megértem őket, még így is, hogy sosem vennék (még egyszer) VW-t vagy ami hozzá tartozik, mert tényleg rohadtul túl van árazva:D Ezen pedig csak egész picit szépít, hogy sokkal jobban tartja az árát mint egy Francia. Azok sem véletlenül feleződnek értékben két évente:D Annyit ér, el kell fogadni, nem mi diktálunk, hanem a piac.

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Nézd, nem éri meg vitázni, ha valaki zsigerből utál egy konszernt, totál mindegy mit mondasz neki, nem fogsz változtatni a véleményén (persze nem is kell, meg nem is ez a cél). Én egyszer megpróbáltam, olyanokat írt le a csákó hogy ő maga ellentmondásokba került, de még így sem igazán zavarta a dolog. Manapság (vagy csak ezen az oldalon?) nagy divatban van a VW sz*rása, amit én sem igazán értek: az, hogy a Toyota kidobja a GT86-Subaru BRZ-Scion FR triót senkinek sem baj, Opel-Saab, Alfa-Fiat-Lancia-Dodge, Ford-Volvo-Mazda, Renault-Nissan-Dacia-Lada stb. nem gond, csak az amit a VW csinál. Minden csoport így próbál a költségeken csökkenteni, egyiknél sem szúrja a szemét senkinek, csak a VW-nél. Én úgy vagyok vele, ha 1 helyen baj, akkor legyen az mindegyiknél…
    Egyébként nem új dologról van szó, nem is a VW vezette be:
    [url]http://www.autonavigator.hu/sztori/klonozas_az_autoiparban-4640[/url]
    Úgyhogy egy, szinte minden gyártónál megfigyelhető jelenségen (gyakorlatilag a semmin) vitáztok, de hajrá, én eddig baromi jól szórakozok. 🙂
    (U.I.: c*gányozást, niggerezést, b*zizást stb. köszönöm, de nem kérek. Megosztottam a véleményem, nem kívánok vitázni senkivel)

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Ha megnézed, nem csak csúcsjárgányokat soroltam fel, hanem azért említettem azokat, mert szerintem max az a kategória az a francia autók körében, aminek van némi presztízse, de azoknak sincs igazán a mellékelt adatok alapján, hogy 1-2-3 évesen húgyért-szarért dobnák már utánad, mert senkinek sem kell, hiába olcsóbb, mint a Vw csoport tagjai !
    Mazda 6-ból ami az én szememnek szép az az első generációja, de az már megint ilyen tizenéves autó, és állítólag a hegesztések mentén konstrukciós hiba miatt szeret rozsdásodni. Hangsúlyozom állítólag, kollégám mesélte, akinek adok a véleményére, bár nekem még nem volt semmilyen élményem a Mazda 6-tal azon kívül, hogy kívülről látom és tetszik.
    Amúgy ez teljesen jogos, hogy saját alkatrészekből rakják össze, és átcímkézve, más néven adják el MAJDNEM ugyanazt a tartalmat… De költséghatékony megoldás, szerintem a konszern vezető helyében te is ezt tennéd, mert nem csak olcsóbb azonos alkatrészekből többet gyártani, mint többfélét, de a szervizelhetőség szempontjából is egyszerűsíti a dolgokat, ha egyformák az alkatrészek.
    Azért kerültek ide a “teherautók”, mert azt mondtad, hogy külsőre totál ugyanaz a SEAT meg a Vw, pedig nem. A “teherautók” totál ugyanolyanok, ha nincs rajta embléma, meg nem mondod, hogy éppen melyikről van szó, ellenben a SEAT-on, Skodán, Vw-n MINIMUM más a lámpa, lökhárító, motorháztető, csomagtartó, de a karosszéria többi része is, de a padlólemez és a felépítmény valóban közös, ez megint csak nem értem miért baj, ha arányaiban mind a SEAT, mind a Skoda, mind a Vw jól mutat, nem pedig esetlen frankeinsteinként, hogy na ezt is jól összehányták…
    ÉS erről beszélek, amit az utolsó mondatodban helytelenül írsz megint : Az Octavia egy 4/5 ajtós SZEDÁN ( vagy kombi ), a Leon egy 5 ajtós CSAPOTTHÁTÚ, a Golf pedig 2 ajtós Cabriotól 5 ajtós kombiig létezett, több karosszériával. Tehát NEM UGYANAZ a 3 autó, nem úgy, mint a teherautók, ahol csak egy emblémát cseréltek, nem pedig teljes karosszériaformát ( még ha ugyanarra a padlólemezre és műszaki háttérre is épültek, KÜLÖNBÖZŐ ).
    6 milliót én sem adnék érte, pláne dízelért, ettől eltekintve szerintem szép ez a SEAT, és sokkal inkább venném ezt, mint valami franciát, HA új autót akarnék venni.

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Nem hinném,hogy értetted mi volt a lényeg .. itt felsoroltál csomó “csúcsjárgány” rs-t st meg ilyeneket ezek az adott tipusok csúcsmodeljei .. DE a tesztben szereplő seat NEM volt semmiben csúcsmodell se nem volt tömve extrákkal, nem volt benne egy erős motor sem .. nekem a forma is egy szánalmasan unalmas .. szóval akkor MIÉRT KÉNE 6-millát leperkálni ???? .. mert erről szólt a kérdésem meg az irományom !!!! .. igen lehet,hogy jobban tartják az árúkat a vw-s autók na de milyen áron ??? .. a példaként felhozott renault nagyobb, hasnlóan felszerelt, jobban néz ki .. és kb. 2-2,5 millával kevesebbe kerül !!!!!!! .. SZÁMOLJ MÁR EGY PICIT !!!!! .. mert ha ennyire tele vagy zsével akkor picit 6-milla felett már az új Mazda 6-ost meg lehet venni ..!!!!!! .. ami klasszisokkal JOBB SZEBB MEGBÍZHTÓBB és sokkal nagyobb preztízsű autó mint egy seat !!!!! .. ezt gondold már át .. nem magával az autóval van bajom hanem azzal,hogy a vw összerak egy meglévő alkatrészekből egy autót amiben semmi új vagy egyedi nincs és ilyen pofátlan áron meri adni .. !!! .. ezzel van a bajom .. nekem jó a szemem nem kell megnézetnem .. fingom nincs,hogyan kerültek ide a teherautók mikor nem ezekről volt szó .. a másik, a leon a golf az octavia nem ugyanaz ??? .. akkor nézz már utána egy picit .. ugyanaz a padlólemez, ugyanazok a motorok váltok, ugyanaz a futóműalkatrészek .. persze nyilván felszereltség és teljesítményfüggő minden .. de müszakilag mindegyik ugyanaz !!! .. csak óriási árkülönbséggel csak azért mert más a lámpájuk, meg belül a müszerfaluk, és más az emblémájuk .. !!! .. és szerintem 6 milla eléggé sok pénz ahhoz,hogy az ember egy igazán szép autót vegyen magának, ne pedig egy tömeggyártmányt, egy jellegtelen négykerekű dobozt !!?!?!

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Akár hiszed, akár nem, elsőre is megértem ! 🙂
    Ha pedig szerinted csak az embléma más, nézesd meg a szemed ! Az Opel Vivaro-Nissan Primastar-Renault Trafic, vagy a Suzuki WagonR+-Opel Agila, stb példák… Na azok egyformák, de egy Leon-Octavia-Golf baromira nem hasonlít semmiben. 😉
    Nem hiszem, hogy semmitmondóak lennének ezek az autók, és bár szerintem is magas az áruk, bizonyára nem véletlen, ahogy az sem, hogy az áruk ellenére is szép számban fogynak. Egy francia autónak soha nem lesz és nem is volt presztízse, max az első 1-2 évben a felső kategóriából válogatva… A német autók sokkal jobban tartják az árukat is, pont a héten láttam egy 2010 10. havi sárga Mégane RS-t 4.7 millióért, de 2011. 10. havi 5.2, 2012. 06. havi pedig 5.7 millió, pedig az utolsó 5000 km-t sem ment… ( a másik kettő 22 és 31 ezer km ) Az új modell ára 8 milliótól indul, tehát ha kihozom a szalonból, az autó fél-1 év alatt majdnem az értékének a HARMADÁT-FELÉT elbukja ???! Hát köszönjük a nürburgringes köridőt, de ilyen autó nekem nem kell, megveszem akkor majd 4-5 évesen 1.7 millióért… 🙂
    Szerintem a SEAT-ok igenis szép autók, én még a mai napig vennék első generációs Leont ( Cuprát ), pedig az is kapott sok szidást. Szép, megbízható és jó, kicsit egyedi és kellőképpen gyors, nekem kéne. Inkább, mint a kortársa, a kacsaseggű RS.
    Végezetül pedig, ha nagyon szép-nagyon jó-nagyon egyedi-nagyon gyors autót akarsz, azt sem kapsz olcsó pénzért… Az ilyen mondjuk a Porsche Cayman-Ferrari 458-Audi R8-Lotus Exige a kezdet, és innentől csak felfelé mennek az árak… :))

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Attól még ez a véleményem ember !!! .. pont egy volkswagenes mondja,hogy milyen lenne ha mindenki ugynolyan autókkal járna ??? .. ennél kommerszebb márka nincs is hiszen minden golf seat vagy skoda mind ugyanaz, csak az embélma miatt hülyítik a népet .. ?! .. nem vagyok franciaimádó .. nem volt sosem francia autóm .. csak van szemem látom az árat a műszaki tartalmat a formát és nem értem még mindig .. miért is kéne ennyit fizetni egy tök semmitmondó autóért ..???? .. mert ugye ha “sokat” kérnek valamiért akkor, vagy nagyon szép, vagy nagyon jó, vagy nagyon egyedi, vagy nagyon gyors .. DE MOND MÁR EL EBBŐL MELYIK IGAZ ERRE A SEATRA ??????????????

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Attól még ez a véleményem ember !!! .. pont egy volkswagenes mondja,hogy milyen lenne ha mindenki ugynolyan autókkal járna ??? .. ennél kommerszebb márka nincs is hiszen minden golf seat vagy skoda mind ugyanaz, csak az embélma miatt hülyítik a népet .. ?! .. nem vagyok franciaimádó .. nem volt sosem francia autóm .. csak van szemem látom az árat a műszaki tartalmat a formát és nem értem még mindig .. miért is kéne ennyit fizetni egy tök semmitmondó autóért ..???? .. mert ugye ha “sokat” kérnek valamiért akkor, vagy nagyon szép, vagy nagyon jó, vagy nagyon egyedi, vagy nagyon gyors .. DE MOND MÁR EL EBBŐL MELYIK IGAZ ERRE A SEATRA ??????????????

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Le sem bírod írni a Volkswagen-t, fröcsög a franciaimádattól a hozzászólásod… Én sem fikázom le a flüanszt bármennyire is a hányhatnék jön rám már a nevétől is, ami nem érdekel, azt nem nézem meg, nem idegesítem magam rajta.
    De így vagyunk színesek, becseszne, ha mindenki ugyanolyan autókkal járkálna… 🙂

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Ebben a seatban semmi különös nincs .. egy az egyben egy skoda rapid vagy ww bora csak más lámpákkal .. semmi olyan részlet nincs benne, sem a skodában amire azt mondaná az ember, hogy Huhh de jól néz ki és milyen klassz egyedi .. egy tucatautó NAGYON NAGYON NAGYON túlárazva .. !!!! .. sem az anygahasználat, sem a design, sem a műszaki tartalom nem indokolja ezt az árat .. hiszen amiből öszzerakta a wolksvagen, azok az alkatrészek már évek óta megvannak a konszernen belül .. !!! .. akkor miért is fizetne ki ennyit ezért a seatért az ember ??? .. kb. 3-3,5 körül lenne realítása ennek a valaminek .. ott van pl a renault fulance ..hasnló műszaki tartalommal mérettel jóval kedvezőbb áron és ráadásul egyedi szép részletekkel .. inkább az mint ez a semmitmondó autó .. de az emberek bekajálják a wolksvagen meg dörzsöli a tenyerét .. !!

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Akinek volt már megbízható állapotú dízel autója, az pontosan tudja, hogy ennek az autónak a fogyasztását még lejjebb lehet vinni óvatos vezetéssel. Persze a benzines autót hajtók számára ez hihetetlennek hangzik, nem véletlenül. Egyedül az LPG közelíthette meg a dízel üzemanyagköltségeit, de a kormány általi ellehetetlenítése után egyértelműen a dízeleké a jövő Mo.-n.

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    Jelen 1,6 TDI CR Toledónál írt fogyasztási értékek Horatius kommentelőt idézik, aki ha jól rémlik a közel 20 éves diesel Toledójával 4 liter alatti fogyasztásokról beszélt országúti tempóban. 🙂

  • 2017.10.30. at 03:47
    Permalink

    A Skoda Rapid/Seat Toledo egy kimondottan jól sikerült párosítás,de még mindig túl van árazva.Főleg ezzel a dízellel.
    Ideális taxis választás lenne,lehetne de akár már házon belül is van bőven konkurense:
    Egy új Octavia(ami jóval nagyobb,felszereltebb,komfortosabb)egy 105 lovas 1,2 Tsi-vel majdnem ugyanennyit fogyaszt és 5 millióból kijön!
    Ez a dízel Toledó ritka jelenség lesz a magyar utakon.

Vélemény, hozzászólás?