0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kikopott a rendőr Focus, a hőségben elektromossal teszteltünk 

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival. Most először villanyautóval mértünk.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Már több mint ötéves hagyomány, hogy gumiteszteket végzünk a nonstopgumival, az év végi téli és a tavaszi nyári mellett immár harmadik éve egy kánikulait is készítünk a mogyoródi Tanpályánál. Idén az év jó eséllyel legmelegebb napján, augusztus 4-én, az egész országban élő hőségriadóban vetettünk össze 15 darab 15 colos garnitúrát. Mivel a teszthez korábban alkalmazott volt rendőrségi Focusok már nincsenek meg a Tanpályánál, eggyel több teendő akadt előkészítésekor. Mindez persze csak néhány telefonhívást jelentett.

%KA%Az amúgy elpusztíthatatlan volt rendőrségi Focusok csak a flottakezelők készletéből koptak ki, még bőven futnak útjainkon. Mi viszont rögtön nagyot léptünk: helyi emisszió nélkül, elektromos Focusszal csináltuk meg az idei Kánikulai Gumitesztet, a 15 garnitúrányi 15 colos szett mérése 150 vészfékezést jelentett%KA%

Az amúgy elpusztíthatatlan volt rendőrségi Focusok csak a flottakezelők készletéből koptak ki, még bőven futnak útjainkon. Mi viszont rögtön nagyot léptünk: helyi emisszió nélkül, elektromos Focusszal csináltuk meg az idei Kánikulai Gumitesztet, a 15 garnitúrányi 15 colos szett mérése 150 vészfékezést jelentett

Már az eTour kapcsán is felmerült, hogy a Focus Electric tesztautó jó eséllyel elbírná a 15 colos felniket is, ugyanis a villanyhajtás következtében megváltozott tengelyterhelés miatt az elektromos Focus fékrendszere az orrnehezebb belső égésű motorosoktól eltérő. Előre lepróbáltuk, az eddigi tesztfelnik rámentek a villany Focusra, így aztán a hőségben legalább további jelentősebb hőtermelés és helyi emisszió nélkül mérhettünk, az első nagyszabású, villanyautóval végzett gumitesztet valósítottuk meg. Kiváló volt ehhez a Focus, ami alapvetően egy hagyományos kompakt modell, csak éppen nem benzines vagy dízel motor került az orrába.

%KA%Izzott a levegő, a talaj hőmérséklete a 60 Celsius fokot közelítette%KA%

Izzott a levegő, a talaj hőmérséklete a 60 Celsius fokot közelítette

Hiába van azonban CHAdeMO villámtöltő a Tanpályánál, a CCS-töltős Focus áramellátása a teszthez nem volt épp ideális, végül két autóval és konnektoros töltéssel tudtuk egy délután alatt végigcsinálni a méréseket. Összesen ugyanis 15 darab 15 colos garnitúrát vetettünk össze (szokás szerint az itthon legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretű gumival). A teszten használt és új téli gumi, 7 garnitúrányi négyévszakos abroncs és az eddig is ígéretes Michelin CrossClimate mérkőzött tavaszi tesztünk első és második helyezettjével (Michelin Energy Saver+ és Firestone Roadhawk), valamint az akkor csupán kielégítőnek bizonyult Barum Brillantis 2 nyári gumival és a friss kínai versenyző Goodride nyárijával, valamint egy 9 éves, de még jó profilmélységű, a hazai autókon jó eséllyel átlagosnak számító nyári abronccsal.

%KA%Száraz aszfalton 60 km/óráról 3,4 méteres fékút-különbség adódott a hőségben legjobban és legkevésbé meggyőzően teljesítő abroncs között%KA%

Száraz aszfalton 60 km/óráról 3,4 méteres fékút-különbség adódott a hőségben legjobban és legkevésbé meggyőzően teljesítő abroncs között

A kánikulai teszt – 38 Celsius fok körüli levegő és 57-58 Celsius fokos aszfalthőmérséklet – egyrészt nehezített pályát jelentett, ugyanakkor ezúttal csak száraz és nedves aszfaltos fékút, valamint a gördülési ellenállásra utaló kigurulás és kopási kép alapján mérkőztek az abroncsok, elmaradt a gumigyilkos körpályázás. Mindeközben a több száz fokosra hevült fékekről magukat a felniket is 100-120 Celsius fokosra hevülve vettük le, s a kerékcsavarok is hasonló hőmérsékletűek voltak az 5+5 70 km/óráról indított vészfékezés után.

%KA%Életkép a tesztről − minden árnyékfolt aranyat ért%KA%

Életkép a tesztről − minden árnyékfolt aranyat ért

%KA%Még a locsolt aszfalt is 27-28 Celsius fokos, tehát nyári esőt modellező volt. Itt a két legjobb 15 colos abroncs egyaránt 1,2 méteres többlet fékutat adott a száraz teszthez mérten. Érdemes számolni ezzel! %KA%

Még a locsolt aszfalt is 27-28 Celsius fokos, tehát nyári esőt modellező volt. Itt a két legjobb 15 colos abroncs egyaránt 1,2 méteres többlet fékutat adott a száraz teszthez mérten. Érdemes számolni ezzel!

Miért érdemes ilyen tesztet készíteni, ki az, aki kánikulában nem nyári gumival autózik? Sajnos Nyárigumi Kommandónk szerint az autósok harmada, azaz még mindig bőséggel van kinek megmutatni, hogy nem csak télen, nyáron is fontos az évszaknak megfelelő abroncs. A téli és a négyévszakos gumi egyrészt többlet fékutat ad, másrészt nagyon jelentősen amortizálódik hőségben, nem mellesleg pedig gördülési ellenállásból sem olyan jó, mint egy nyári, azaz a fogyasztást is növeli, a hatótávot csökkenti.

%KA%Főként a szerelés volt kemény meló, a csavarok és a felnik a vészfékezések után több mint 100 Celsius fokosak voltak%KA%

Főként a szerelés volt kemény meló, a csavarok és a felnik a vészfékezések után több mint 100 Celsius fokosak voltak

Nem csak pénz, életek is múlhatnak a megfelelő abroncson!

A legfontosabb különbség abroncs és abroncs között, hogy milyen fékutat kapunk. Kánikulai tesztünkön a tavaszi Nyárigumiteszten második helyezett Firestone Roadhawk adta a legrövidebb fékutakat, szárazon 15,4, vizesen 16,6 méterest. A második helyezett Michelin CrossClimate fékút-többlete mindkét útfelületen 0,4 méter volt, míg a harmadik helyezett Michelin Energy Saver+ szárazon további 0,9, vizesen plusz 0,1 métert mutatott.

%KA%Nem hozott meglepetést a kigurulás, azaz a gördülési ellenállás tesztje, ebben a Michelin Energy Saver+ végzett az élen%KA%

Nem hozott meglepetést a kigurulás, azaz a gördülési ellenállás tesztje, ebben a Michelin Energy Saver+ végzett az élen

Gördülési ellenállás (kigurulás) kapcsán a Michelin Energy Saver+ nevének megfelelően az élen végzett. Fékutak szempontjából meglepően jól teljesített ugyan a vadonatúj prémiummárkás téli gumi, ami konkrétan a Goodyear UltraGrip 9 volt, ám mégsem ajánljuk annak használatát, hiszen nyáron annyira leíródik, hogy télen már nem lesz megfelelő. Borítékolható volt, hogy a nyáriak között csak közepes Barum Brillantis 2 a négyévszakosok előtt végez, az viszont eléggé meglepő, hogy a tesztre érkezett kínai Goodride abroncsokból a négyévszakos bizonyult jobbnak, mint a csupán nyári.

%KA%A fékezhetőség szempontjából elmaradó kínai Goodride abroncsok tartósnak bizonyultak, ahogyan a jobb nyári gumik is. A nagyobb pontszám jobb minősítést jelent, ahogyan az ábra mutatja, magasabb futáshoz maradhat az autón%KA%

A fékezhetőség szempontjából elmaradó kínai Goodride abroncsok tartósnak bizonyultak, ahogyan a jobb nyári gumik is. A nagyobb pontszám jobb minősítést jelent, ahogyan az ábra mutatja, magasabb futáshoz maradhat az autón

Használt téli gumival és a legtöbb négyévszakossal egyaránt rizikós a nyári autózás, hiszen már 60 km/óráról vészfékezve is 2-3 méteres többlet fékutat adhatnak, ahogyan egy koros nyári is. Ez azt jelenti, hogy ahol a legjobb abronccsal már állt az autó, ott a rosszabbakkal még 15-20 km/órával haladt. Ott pedig még elég komoly kárt tud okozni, akár emberben, akár vagyonban. Ez után pedig ugye mindenki számára érthető, hogy miért ajánlott a megfelelő gumiabroncs?!

%KA%%KA%
%KA%Bár a vadonatúj téli gumi fékezhetőség szempontjából (még) egészen elfogadhatónak bizonyult, olyan szinten amortizálódott, hogy semmiképpen sem ajánljuk nyári használatát. Mint az látható, már csupán a teszt is alaposan megtépázta%KA%

Bár a vadonatúj téli gumi fékezhetőség szempontjából (még) egészen elfogadhatónak bizonyult, olyan szinten amortizálódott, hogy semmiképpen sem ajánljuk nyári használatát. Mint az látható, már csupán a teszt is alaposan megtépázta

Milyen volt a villanyautó?

%KA%Hiába a Focus normál üzemben gond nélkül 200 kilométer fölötti hatótávja, a teszt extrém igénybevételt, több mint háromszoros energiafelvételt jelentett. A szerelésekkor töltöttünk%KA%

Hiába a Focus normál üzemben gond nélkül 200 kilométer fölötti hatótávja, a teszt extrém igénybevételt, több mint háromszoros energiafelvételt jelentett. A szerelésekkor töltöttünk

Sokak számára már-már perverziónak tűnhet, hogy európai körút után gumiteszthez is villanyautót vetettünk be, konkrétan ugyanazt a Ford Focus Electricet, amivel az eTouron is végigmentünk, illetve annak egy másodpéldányát is használtuk a mérésekhez. A hatótáv nyilván korlátozottabb, viszont a teszthez szükséges 70 km/órára sokkalta könnyebben ugrik fel az elektromos Focus, mint bármely belső égésű motoros. Na jó, az RS talán versenyben lenne vele. Ja, meg is néztük, mit tud a Focus Electric az RS feláras 19 colos kerekeivel. Legalábbis fékútban. Ez viszont már egy következő cikk témája lesz, hamarosan azzal is jelentkezünk.

Ez is érdekes lehet:
 

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Eladó egy Hummer H1, Tupac Shakur egykori autója

A Hummer H1 önmagában is gengszterautó, egy valódi romboló, tank a mindennapi forgalomban. Még...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Frank Drebin írta: 3 napja
izsakig írta: 6 napja

Valóban ennyi a Roadhawk gyári profilmélysége !


Előzmények megtekintése

Ez elég durva... Vagy csak szerintem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
izsakig írta: 6 napja
Frank Drebin írta: 7 napja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.


Előzmények megtekintése

Valóban ennyi a Roadhawk gyári profilmélysége !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Frank Drebin írta: 6 napja
Katona Mátyás írta: 6 napja

Tisztelt Frank! Szerintünk több kellene legyen, de holnap rákérdezünk. Üdv.


Előzmények megtekintése

Köszönöm. Egy internetes oldal szerint 6.7mm az újkori mintamélysége... Szerintem egyik új guminak sincs 7mm alatti profilja, de inkább minimum 7.5mm. Itt meg ehhez képest 1mm minusz van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 6 napja − szerző
Frank Drebin írta: 7 napja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.


Előzmények megtekintése

Tisztelt Frank! Szerintünk több kellene legyen, de holnap rákérdezünk. Üdv.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Frank Drebin írta: 7 napja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 7 napja − szerző
ppgergő írta: 7 napja

Köszönjük a tesztet!



Hogy a fenébe sikerült felrakni a 15" felniket? Az enyémre 16" az alap, bár olyan sokat nem oszt/szoroz 205/55R16 vagy 195/65R15, sem árban, sem fogyasztásban



(ha majd lesz téli tesztetek, legyetek már kedvesek összehasonlítani a sima és a pluszos CrossClimatet is, érdekelne, tényleg jobb-e a frissebb fejlesztés)


Az elektromosra felment. Igazából ezért is választottuk ezt a teszteléshez, mert 15-ös lemezfelniből már fel van készülve alaposan a nonstopgumi a teszthez.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 7 napja

Köszönjük a tesztet!

Hogy a fenébe sikerült felrakni a 15" felniket? Az enyémre 16" az alap, bár olyan sokat nem oszt/szoroz 205/55R16 vagy 195/65R15, sem árban, sem fogyasztásban

(ha majd lesz téli tesztetek, legyetek már kedvesek összehasonlítani a sima és a pluszos CrossClimatet is, érdekelne, tényleg jobb-e a frissebb fejlesztés)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

SKODA SUPERB Combi 2.0 CR TDI Elegance DSG Téli-Nyári kerék.Valós KM!!

SKODA SUPERB Combi 2.0...

Ár: 4.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SMART FORTWO 1.0 Micro Hybrid Drive Pure Softouch Részletre 0%-tól!

SMART FORTWO 1.0 Micro...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.4 16V Ambiente MAGYAR! 2009-es A GYÁRTÁS IS!

SKODA FABIA 1.4 16V Am...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2009 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!