0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Felének feléért is megúszható otthon a fényszórópolír

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

·

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek. Megnéztük gyógyításukat.

%KA%Ilyen volt polírozás előtt a Priusom immár 13. nyarát taposó fényszórója%KA%

Ilyen volt polírozás előtt a Priusom immár 13. nyarát taposó fényszórója

Nagyjából egy éve jártam műszakin az akkor még a 12. életévét sem betöltött Priusommal, ami ugyebár még mindig fiatalabb, mint a hazai átlagautó, az ugyanis már 14 esztendős. Mondhatni, hogy a roncsautók országa vagyunk, de én például a Priusba még mindig örömmel ülök bele, miközben tudom, hogy technikája sok mai autónál is fejlettebb. Az állapota sem rossz, de azért a műszakin egy hibamegjegyzést én is kaptam:

az első fényszórók felülete matt.

Ha a következő vizsgára nem javíttatom, akár meg is tagadhatják azt. És mondhatni, hogy jogosan, hiszen a lámpák fényereje valóban nem túl jó, amin nem kell csodálkozni. Ha a fényszóró belseje nehezen látható már az UV által meggyötört plexin keresztül, bizony onnan sem jut ki könnyen fény. Mit tehet az autós? Elviheti lámpapolírozásra is specializálódott autókozmetikába, vagy megpróbálhatja saját maga. Én utóbbit tettem.

%KA%Két fényszóróra elég a cikkünk írásakor épp 40%-os kedvezménnyel 2574 forintért megcsíphető SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet%KA%

Két fényszóróra elég a cikkünk írásakor épp 40%-os kedvezménnyel 2574 forintért megcsíphető SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

A Kauffernél 2574 forint az SCT Mannol fényszóró polírozó készlete, ami nem csak csiszolókorongokat tartalmaz, hanem olyan fejet is, amit például fúróba rakhatunk, arra pedig a korongokat tépőzárral rögzíthetjük. Lelövöm a poént, az első próbálkozás után már nagyjából tudom, hogy mit rontottam el, így aztán mindenki tanulhat az én lámpából. Nézzük, mi is szükséges a jó munkához!

%KA%A polírkészlet tartalma a csomagtérbe szórva, pasztából és nano-bevonatból két-két apró zacskónyit kapunk, csiszolókorongból kétszer hármat%KA%

A polírkészlet tartalma a csomagtérbe szórva, pasztából és nano-bevonatból két-két apró zacskónyit kapunk, csiszolókorongból kétszer hármat

Első körben ugyebár az említett polírkészlet, több liter víz, néhány tisztítókendő, és az sem árt, ha van egy sebességszabályzós fúrógépünk. A polírozáshoz ugyanis alacsony fordulatra van szükség. De addig is van persze néhány fontos lépés. Az első a fényszóró alapos megtisztítása, majd környékének szárazra törlése. A készlethez járó maszkoló szalaggal ugyanis végig kell ragasztani a lámpát határoló felületeket. A lökhárítót, a sárvédőt és a gépháztetőt is. Utóbbit fel is hajthatjuk, de nem jó ötlet, mert polírozás közben (ha géppel csináljuk), a matéria fröcsögni fog, a motortérbe is. Tapasztaltam.

%KA%Erre a korongra tudjuk tépőzárral rögzíteni a különféle csiszolókorongokat és a polírozáshoz való szivacsot%KA%

Erre a korongra tudjuk tépőzárral rögzíteni a különféle csiszolókorongokat és a polírozáshoz való szivacsot

Ha a fenti előkészület megvolt, akkor jöhet a csiszolás, amihez ismét szükséges a víz, ugyanis nedves felületen kell alkalmazni a kapott csiszolókorongokat, az óra járásával egyező irányban. Ehhez kell ugyebár a fúróba rögzíthető csiszolókorong és az arra amúgy nagyon ötletesen tépőzárral rakható három csiszolókorong. 800-as, 1200-as és 2000-es finomságúakat kapunk, ebben a sorrendben kell őket alkalmazni. Fényszórónk már az első által ijesztően karcos lesz. Aztán a végén jöhet a polírozás, amihez a kék színű zacskóban kapott políranyagot még a felbontás előtt érdemes nyomkodással összekeverni. Előfordul ugyanis, hogy a nedvesítő kiválik abból, s a fényszórón már kevés lehetőségünk lesz a keverésre, a folyékonyabb anyag ugyanis hamar lefelé fog távozni róla. Igen, én ezt a keverési lépést elrontottam, vélhetően ennek köszönhető, hogy az eredményem nem lett 100 százalékos. Viszont még így is látványosan jobb lett a fényszóróm, mint volt, s be kell valljam − miután néhány szakműhely referenciáit megnéztem, lehet, hogy én vagyok maximalista.

%KA%A csiszolásnál még nem tűnik fel, a polírozásánál már fel fog, de már késő lesz: nem ajánlott nyitott gépháztetővel végezni a munkát%KA%

A csiszolásnál még nem tűnik fel, a polírozásánál már fel fog, de már késő lesz: nem ajánlott nyitott gépháztetővel végezni a munkát

%KA%Így járunk, ha a polírpasztát nem keverjük fel a zacskóban, elfolyik a nedvesítő anyaga%KA% %KA%Így járunk, ha a polírpasztát nem keverjük fel a zacskóban, elfolyik a nedvesítő anyaga%KA%

Így járunk, ha a polírpasztát nem keverjük fel a zacskóban, elfolyik a nedvesítő anyaga

A polírozáshoz is használható amúgy a fúrótokmányba rakható korong, ahhoz ugyanis egy szivacs is jár. A polír után ismét tisztítás és szárítás következik, az utolsó lépés pedig egy nano-bevonat felvitele. Utóbbi annak érdekében fontos, hogy ismét legyen egy UV-védelmet adó felület a fényszórón. Két fényszóró polírozására legalább egy órányi nettó munkaidőt kell számolni. Plusz előkészületek, plusz utána a környező felületek tisztítása. A készlet ugyebár mintegy 2500 forint. Hogy megéri-e? Találtam ugyan helyet, ahol ennyiből megcsinálják egy fényszóró polírozását, de a készlet ugyebár egy párhoz van. Tehát mindenképp féláron csináljuk magunknak, de a jellemzőbb inkább a 4000-5000 Ft/fényszóró árszabás, tehát akár negyed árat is jelenthet, ha saját magunk vállaljuk a munkát. Megjegyzem, mivel legalább 1 órányi munka a lelkiismeretes fényszórópolírozás, egész baráti áron végzik a szakemberek is, akik nyilván szakértelemmel és rutinnal gyorsabbak, mint a kezdők, másrészt nagy tételben vélhetően legalább olyan kedvezménnyel kapják a szükséges anyagot, mint amilyennel a Kauffer adja most az SCT készletét (az ugyanis most 40%-kal ára alatt vihető). Akár magunk végezzük, akár csináltatjuk, a fényszórópolírozást érdemes megejteni, ha karcos a lámpánk, ugyanis egyrészt annak fényereje biztonsági tényező, másrészt matt megjelenése minden autó tekintetét butává teszi.

%KA%Nem mondom, hogy újszerűvé varázsoltam a Prius fényszóróját, de azért elég egyértelmű, hogy melyik a már kezelt és a még kezeletlen. Ezzel már nem fognak elküldeni a vizsgáról%KA%

Nem mondom, hogy újszerűvé varázsoltam a Prius fényszóróját, de azért elég egyértelmű, hogy melyik a már kezelt és a még kezeletlen. Ezzel már nem fognak elküldeni a vizsgáról

Néhány tipp, ha magad vágnál bele a fényszórópolírozásba:

  • Készülj sok-sok vízzel és törlőkendővel a tisztításokhoz
  • Ha fúróval polírozol (márpedig a készlet alapvetően arra van tervezve), sebességszabályzósat használj
  • Készülj fel arra, hogy a polírpaszta fröcsögni fog, játszós ruhában dolgozz, pakold el a kényes dolgokat az autó közeléből
  • Az előbbi okból kifolyólag ne nyitott gépháztetőnél polírozd a fényszórót
  • Keverd össze a polírpasztát, mielőtt kinyitnád a zacskóját
  • Munka után mosd le az autót, a paszta ugyanis, khm, nem mutat jól rajta

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele...

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán...

Audik és Mercedesek után Suzukikat kapnak a magyar rendőrök

A legutóbbi komoly rendőrautó-beszerzéskor hazai gyártású Audikat és Mercedeseket kaptak - számos...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

Becenevem a becenevem írta: múlt héten

Kipróbáltam a leírásnak megfelelően, de senkinek sem ajánlom! Ugyan az a történet mint a többi hasonló parasztvakítás!

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: múlt héten

Én is csináltam a Fábiánkon.Vettem egy tubus fogkrémet és reggel 8-tól este 6-ig gyaszatoltam,biztos ami biztos.Még tovább is csiszolgattam volna,de egyszer csak kilyukadt a búra.Nem számított, átlátszó ragasztó és folpack neki.Így olyan optikát sikerült kialakítanom, hogy még egy rendőrségi kereső helikopter fényvetője is egy fekete lyuknak tünne melette.
Egyébként meg mit számít, ha kicsit feljebb van a fényszóró. A lényeg, hogy én tökéletesen messzire lássak vele és kész. Amúgy meg pont azért vezetek gyorsan, hogy kevesebbet szenvedjen tőle a szembe jövő, mert mire zavarni kezdené és villogna össze-vissza, én már rég eltüntem előle :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 2 hete

Ahogy írták, hamar új védelem is kell rá.
Amit nem értek, miért a vizsgáért izgulnak a tulajok? A saját vagy mások élete nem elég fontos? Hogy ne vakítsunk, és rendesen lássunk?
Tudom, minek kérdezek ilyet olyan országban ahol az autósok 70-75%-a rosszul beállított fényszóróval közlekedik. Vizsgán? Pff, ha ott néznének érdemben valamit, nem ilyen lenne a felhozatal az utakon. Azt meg hagyjuk hogy 10ből 8x a beállítás eredménye pocsék/szabálytalan/elégtelen. 3 ismerős cseréltetett fényszórót az utóbbi pár hónapban, egyiknek sem állították be a szerelők (kettőnél a lámpatestet is igazítani kellett utána).

A saját jól felfogott érdekünkben világítsunk jól, ne vakítsunk mást, és ne menjünk sokkal gyorsabban mint ahonnan esélyünk van megállni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete
Xebulon írta: 2 hete

Vettem 15eFt-ért egy polirozógépet, és 5eFt-ért egy fényezők által használt polirpasztát, aztán egy ív 2000 finomságú csiszolópapír néhány száz forint.... Én csak a 2000 csiszolópapírt használom, amivel lejön minden ragya és kosz, és utána felpolirozom a felületet. Maga a gép ennyit használva örökéletű, a paszta évekig jó. Papírból pedig kb 4x4cm darab kell fényszórónként. Évente újrapolirozom a család összes autóját (van vagy 5 db).


Pont ezért kell átlakkozni mert akkor nem kell évente polírozgatni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Xebulon írta: 2 hete

Vettem 15eFt-ért egy polirozógépet, és 5eFt-ért egy fényezők által használt polirpasztát, aztán egy ív 2000 finomságú csiszolópapír néhány száz forint.... Én csak a 2000 csiszolópapírt használom, amivel lejön minden ragya és kosz, és utána felpolirozom a felületet. Maga a gép ennyit használva örökéletű, a paszta évekig jó. Papírból pedig kb 4x4cm darab kell fényszórónként. Évente újrapolirozom a család összes autóját (van vagy 5 db).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete
PDA_FAN írta: 2 hete

Lakk helyett lehet fóliát tenni a polírozás után a fényszóróra, és azzal még a kőfelverődés ellen is valamennyire védve lesz.


fólia jó ötlet, csak viztiszta vagy lehet picit sötétebbet is tenni rá vajon?

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 2 hete

Lakk helyett lehet fóliát tenni a polírozás után a fényszóróra, és azzal még a kőfelverődés ellen is valamennyire védve lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete

Arról meg aztán végképp nem is beszélve, hogy ha az ember átlakkozza oda meg teljesen felesleges egy ilyen polír készlet, mert egyáltalán nem jó a lakknak ha ennyire sima a felület. Teljesen megfelel a közönséges fényezéshez használt vizes papír ami meg töredékébe kerül még így is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete

Ja, a nano bevonat egy vicc. Megnézném én azt mennyire UV álló mondjuk úgy nyár végére.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete

Ez mind szép és jó, csak nem ér semmit sem a polírozás. Ezzel még az a maradék UV álló lakk is lejött most a lámpáról ami volt rajta, így innentől sokkal jobban fog mattulni és repedezni a plexi. Ha nincs átlakkozva polírozás után újra semmit nem ér az egész, csak kidobott pénz és idő.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Picanto 1.0 MPI LX Exclusive teszt

Egyszerű miniautó, klímával, kevésbé olcsón

Szinte a legalapabb, de így a leglogikusabbnak mondható felszereltségében is kipróbáltuk a vadiúj, harmadik generációs Kia Picanto miniautót.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

A BeeRides segítségével egy autó nem csak viheti, hozhatja is a pénzt

Így kereshet pénzt az autónk

22 órája – Sztori

Alapvetésként ismert, hogy egy autó tartása pénzbe kerül, pedig ahogyan egy lakás, úgy egy autó is termelhet bevételt, ehhez segít egy új szolgáltató, ami gyakorlatilag az Airbnbhez hasonló, csak autókra szakosodott.


Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

4 napja – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

4 napja – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Használtautó.hu

SUZUKI VITARA 1.6 VVT. MO-i. 1 tulaj

SUZUKI VITARA 1.6 VVT....

Ár: 5.500.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.2. MO-i. 1 tulaj

SUZUKI SWIFT 1.2. MO-i...

Ár: 2.700.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD. xenon. klíma

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD....

Ár: 1.800.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!