Hatalmasra fújták a Golfot – itthon a VW Crafter
Volkswagen Crafter hazai bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot mutat a Volkswagen legújabb teherautója, az új Crafter ráadásul már teljes egészében saját termék. Keresztbe raktuk, hazai utakon próbáltuk, biztosan állÃthatjuk: szerencsés, aki vele dolgozik!
SzakÃtott a Volkswagen a Mercedesszel és munkásautójuk új generációját már házon belül fejlesztették. Nem osztoznak vele senkivel – esetleg az MAN-nel. Nem is csoda, hogy megtartják maguknak, az új Crafter még személyautós szemmel nézve is lenyűgözÅ‘. Ritkán kerülünk ekkora teherautók közelébe, a B-kategóriás jogosÃtvánnyal vezethetÅ‘ legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetÅ‘ségű munkagépeknél nekünk általában semmi keresnivalónk, ám a Crafter más. Röviden, ez egy Golf óriási dobozba csomagolva. LenyűgözÅ‘ az extrák listája, fÅ‘leg a vezetéstámogató rendszerekrÅ‘l szóló rész, a legtöbb elérhetÅ‘ segéd kérhetÅ‘ hozzá. És kiknek lenne nagyobb szüksége vezetéstámogató segédekre, mint akik egész nap vezetnek?
Elsőkerék- és összkerékhajtású Volkswagen Crafter - műszaki adatok
L3H2 | L3H3 | L4H3 | L4H4 | L5H3 | L5H4 | |
Tengelytáv [mm] | 3640 | 4490 | ||||
Hossz [mm] | 5986 | 6836 | 7391 | |||
Első túlnyúlás [mm] | 1000 | |||||
Hátsó túlnyúlás[mm] | 1346 | 1901 | ||||
Szélesség [mm] | 2040 | |||||
Szélesség a tükrökkel együtt [mm] | 2425 | |||||
Magasság [mm] | 2355 | 2590 | 2798 | 2590 | 2798 | |
Raktér hossza [mm] | 3450 | 4300 | 4855 | |||
Raktér maximális szélessége [mm] | 1832 | |||||
Szélesség a kerékdobok között [mm] | 1380 | |||||
Raktér magassága [mm] | 1726 | 1961 | 2189 | 1961 | 2196 | |
Hátsó ajtó szélessége [mm] | 1552 | |||||
Hátsó ajtó magassága [mm] | 1605 | 1840 | ||||
Tolóajtó szélessége [mm] | 1311 | |||||
Tolóajtó magassága [mm] | 1587 | 1822 | ||||
Raktér térfogata[m3] | 9,9 | 11,3 | 14,4 | 16,1 | 16,4 | 18,4 |
Az új Crafter kÃnálatában megtalálható a konszern agresszÃv, ám hatásos és rendkÃvül ügyes, kormánybeavatkozással dolgozó sávtartó asszisztense, valamint a radaros távolságtartó tempomat is. Ezek együtt tulajdonképpen önvezetÅ‘vé teszik a Volkswagen teherautóját, pláne, hogy dugóban araszolásra is képes, természetesen automata váltóval párosÃtva, mert 8 fokozatú normál bolygóművessel is társÃtható a több teljesÃtményszinten elérhetÅ‘ kétliteres szimpla-, vagy duplaturbós dÃzel. Nem csak elÅ‘re és hátra kap parkolószenzorokat, az oldalát is végigtűzdelik, Ãgy az akadályra, épÃtÅ‘anyagra, szerszámokra való ráfordulás veszélyétÅ‘l is megóvja a sofÅ‘rt. Akár egy gombnyomásra parkolni is képes a Crafter, ráadásul utánfutóval is, amit már a Kodiaqban próbáltunk. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelÅ‘ is van a Gold csomagos autókban, ráadásul vészfékezÅ‘ funkcióval együtt. Oldalszél asszisztens is elérhetÅ‘ a dobozos kivitelű Crafterekhez, autópályán nagy haszna lehet.
Az utastérben is teljesen személyautós, a Tiguanból is ismerÅ‘s, alul lapÃtott kormány akár bÅ‘rözve is kérhetÅ‘, de a műanyag fogása is korrekt. A kormányzás közvetlen és hatalmas szögben fordÃtja a kerekeket, olyan feladatokba dobtak bele minket, amikben ennek nagy hasznát vettük. IdÅ‘re szlalomozni egy ekkora, ráadásul hosszÃtott kivitelű teherautóval izzasztó, de rénszarvastesztet is csináltunk, valamint a rántópadon is kihúzták alólunk a hátsó tengelyt. Ãœresen ügyesen mozog, pillanatok alatt össze lehetett szedni, egy tonna terheléssel sem mozgott másképpen. Vezetni személyautós, az ergoActive vezetőülés gázrugós csillapÃtással elringatja a sofÅ‘rt, pihentetÅ‘ munkahely. Szinte minden eszköznek találunk pakolórekeszt, azért csak szinte, mert például dedikált mobiltelefontartó nincs, pedig a Ford Transit óta tudjuk, ennek megoldása egész egyszerűen és elegánsan elÅ‘adható.
Volkswagen Crafter, 2016 - motorok
2.0 TDI 102 LE | 2.0 TDI 141 LE | 2.0 BiTDI 177 LE | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1968 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/8) | |
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 102 (3200-3500) | 141 (3500-3600) | 177 (3600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (1400-2250) | 340 (1600-2250) | 410 (1500-2000) |
Végsebesség [km/h] - L3H3 furgon | 141 | 158 (155) | 165 |
Végsebesség [km/h] - L3DK platós | 134 | 149 (147) | 161 (158) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] - L3H3 furgon | nincs adat | 8,3 | 8,6 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] - L3DK platós | nincs adat | 8,3 | 8,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] - L3H3 furgon | nincs adat | 216 | 225 |
CO2-kibocsátás [g/km] - L3DK platós | nincs adat | 218 | 227 |
A Crafter lehet elsÅ‘-, hátsó-, vagy összkerékhajtású is, automata váltó mindegyik hajtáshoz kérhetÅ‘, alapáron 6 fokozatú, könnyen és pontosan kapcsolható kézi váltót kapunk. Dobozos, szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is kérhetÅ‘, de persze olyan felépÃtmény szerelhetÅ‘ rá, amilyenre csak szükségünk van. A dobozos Crafter tolóajtaja több mint 1,2 méter széles, Ãgy egy szabvány Euro raklap keresztben is befér. A raktér úgy alakÃtható ki, ahogy szükséges, de legfeljebb 10 centinként találunk furatokat a falakon, Ãgy szinte bármi rögzÃthetÅ‘, ráadásul a padlón is találunk sÃneket. A Crafter minden cukormáz nélkül, fűrészporosan, cementfoltosan is a legideálisabb munkaeszköz a fuvarosoknak. Sok az ügyes megoldás az utastérben, a középsÅ‘ ülés támlája alapáron dönthetÅ‘ Ãgy menetlevelet Ãrni is kényelmesen lehet rajta. Jót tett a Volkswagennek a szakÃtás, egyedül könnyebb lesz a továbbiakban, de a Mercedes is biztosan készül már az új Sprinterrel.
“B-kategóriás jogosÃtvánnyal vezethetÅ‘ legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetÅ‘ségű…”
B kategóriával legfeljebb 3500 kg megengedett össztömegű jármű vezethetÅ‘. A 3,5 tonna teherbÃrás már egy másik kategória…
A Golf már annyira etanol…vagy etalon vagy mi, hogy összetévesztendÅ‘ a Craftizével is.Ez a kisteherautók csúcsa, presztizs a teherfuvarozás világában.Azért nem mindegy, hogy egy tucatáru Transitot raksz meg vagy egy ilyen kraftwerk-et…
A cÃm után azt gondoltam,hogy felfújható golfot gyártottak.