Oda a sportos verzió, de a Hyundai nem engedi el az i30 kezét

A 2016-ban bemutatott harmadik generációs i30 immár a második frissítését kapja

Bár a legizgalmasabb i30-at a Hyundai kivezette az európai piacról a szigorodó emissziós normák miatt, egyértelműen látszik, komolyan számolnak a jövőben is a modellel, hiszen a szolidabb típus már a második ráncfelvarrását kapja.

Néhány hete jelentette be a koreai márka, hogy végleg búcsút intenek az (i20 N mellett) az i30 N-nek - legalábbis az európai piacon - de gyorsan leszögezték, hogy a hagyományosabb kivitelek továbbra is kaphatóak lesznek. Úgy tűnik, még mindig komoly tervei vannak a gyártónak a modellel, hiszen mindhárom karosszéria verziót modernizálták egy szolidabb frissítés keretében. Talán a legszembetűnőbb változás az új hűtőmaszk, amely más megjelenést kapott, illetve az ablakok körül króm kerettel is feldobták az összképet. A módosítások a fényszórókat is érintik, amelyek mostantól minden esetben LED-esek. A piacra vezetés után a vásárlók egy új, 16 colos felnit is választhatnak majd az i30-hoz, de a fényezés esetében is rengeteg opciót kínál a Hyundai, ugyanis 12 színből lehet választani, ebből 7 teljesen új.
Hirdetés
Bent az utastérben szintén nem történtek szignifikáns változások, a legszembetűnőbb, hogy mostantól alapfelszereltség a 4,2 colos digitális műszeregység, amely akár 10,25 colos is lehet a csomagtól függően. Előre és hátra is kerültek USB Type C csatlakozók, illetve a vezetéstámogatók közé szintén minden esetben jár mostantól az ütközéselkerülő rendszer, rendelhető opcióként pedig az autópályás vezetősegédlet is rendelkezésre áll. Motorfronton minden maradt a régi: az i30 esetében vagy 1,0 literes, háromhengeres, vagy 1,5 literes, négyhengeres benzines erőforrás kerül az autóba, mindkét esetben 48 voltos hibrid rásegítéssel 118 illetve 157 lóerős teljesítménnyel, opcióként pedig manuális és duplakuplungos váltóval is kérhető. Bár az N-line felszereltségi szint továbbra is elérhető, ez is az említett hajtásláncokkal érkezik, mivel az i30 N sportos, 276 lovas változata már nem érkezik Európába. A ráncfelvarrott modell gyártása még idén áprilisban elkezdődik Csehországban.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?