A Yaris és a RAV4 szerelemgyerekének tűnik a Yaris Cross, bár ez nem hátrány
Húsz évvel ezelÅ‘tt még cuki apróságként mutatkozott be a 3,6 méter hosszú Yaris, ami azonnal elrabolta a városi kisautóra vágyók szÃvet. A kétezres években még az egyterűek vitték a prÃmet, Ãgy hosszabb és magasabb kivitel is készült a Yarisból Verso utónévvel. A zöld szemlélet hatására hibridhajással már az elÅ‘zÅ‘ generációnál is gazdagodott a Toyota kisautója, de a SUV divatot sem kerülhette el a Yaris, Cross kivitel is jött belÅ‘le. Idén egy szemre még terepjárósabb verzióval bÅ‘vül a kÃnálat.
A város lesz a fő terepe a Yaris Crossnak, ahova jó választás a hibrid
Az új modell esetében leginkább a név kÃván megszokást, a külsÅ‘ illeszkedik a Toyota kÃnálatába. A Yaris Crosson néhol a nagyobb RAV4 külsÅ‘ jegyei köszönnek vissza, ami elég jól áll a B-szegmensbe tartozó modellnek. Ilyen a kissé szögletesre vett kerékjárati Ãv, az elÅ‘redöntött C-oszlop és a hűtÅ‘rács, amelyekkel hamarosan a hazai vásárlók is testközelbÅ‘l megismerkedhetnek. A külsÅ‘t unalommal nem lehet vádolni, de az Adventure verzió még többet ad. Az elsÅ‘ lökhárÃtón megjelenÅ‘ ezüst betét körbeöleli a légbeömlÅ‘t és a ködlámpákat, hátul ugyanilyen ezüst dÃszÃtés került a lökhárÃtóra. A szintén ezüst tetÅ‘sÃnek és a 18 colos alufelnik is az Adventure szinthez járnak, amelyek viszonylag robusztus külsÅ‘t kölcsönöznek az emelt Yarisnak. A forgalmazás elsÅ‘ 12 hónapjában lesz elérhetÅ‘ a bevezetÅ‘ széria (Premiere Edition), ami többek között bÅ‘rkárpitozással, motoros csomagtérajtóval és Head-Up Display-jel kényezteti a korai vásárlókat.
Félautomata pakolórendszer, holttérfigyelő és 9 colos érintőképernyő is lesz a Yaris Crossban
Már szinte nincs Toyota, amibe ne lehetne hibridhajtást kérni, ez alól a Yaris Cross sem lesz kivétel. Az üzemanyag elégetése a már ismert 1,5 literes, takarékos Atkinson-ciklusra is képes benzinmotor feladata lesz, amihez villanymotor is társul. A kis SUV lehet elsÅ‘- és összkerékhajtású is, ahol a hátsó kerekek hajtását villanymotor végzi. A rendszer automatikusan dönt a hajtásmódok közt, a sofÅ‘r a különbözÅ‘ üzemmód-beállÃtásokkal (Trail, Snow) javÃthatja a stabilitást. Nem nehéz belátni, hogy a Yaris Cross sikerre van Ãtélve. MegbÃzható és kiforrott technikát, hibridrendszert és divatosan robusztus formát kÃnál SUV köntösbe csomagolva. Az ár egyelÅ‘re titok, de nem lenne meglepÅ‘, ha a 6,5 milliós hibrid Yaris és a 9 milliós hibrid C-HR közé érkezne a villannyal is hajtható Yaris Cross.
Egy kis crossover nem lehet túl cuki, kell bele a robusztusság látszata. Ezt remekül hozza az Adventure verzió