Komolyabb terepjáró benyomását kelti a Yaris Cross Adventure

A Yaris Cross kínálata egy terepjárósabb verzióval bővül

Nagyot lépett felfelé a modell, már emelt hasmagassággal is készül a Yaris, a hibrid hajtás a crossoveres külsőhöz is jár. Az új Adventure változat még keményebbnek mutatja a Yaris Crosst.

Húsz évvel ezelőtt még cuki apróságként mutatkozott be a 3,6 méter hosszú Yaris, ami azonnal elrabolta a városi kisautóra vágyók szívet. A kétezres években még az egyterűek vitték a prímet, így hosszabb és magasabb kivitel is készült a Yarisból Verso utónévvel. A zöld szemlélet hatására hibridhajással már az előző generációnál is gazdagodott a Toyota kisautója, de a SUV divatot sem kerülhette el a Yaris, Cross kivitel is jött belőle. Idén egy szemre még terepjárósabb verzióval bővül a kínálat.
Hirdetés
Az új modell esetében leginkább a név kíván megszokást, a külső illeszkedik a Toyota kínálatába. A Yaris Crosson néhol a nagyobb RAV4 külső jegyei köszönnek vissza, ami elég jól áll a B-szegmensbe tartozó modellnek. Ilyen a kissé szögletesre vett kerékjárati ív, az előredöntött C-oszlop és a hűtőrács, amelyekkel hamarosan a hazai vásárlók is testközelből megismerkedhetnek. A külsőt unalommal nem lehet vádolni, de az Adventure verzió még többet ad. Az első lökhárítón megjelenő ezüst betét körbeöleli a légbeömlőt és a ködlámpákat, hátul ugyanilyen ezüst díszítés került a lökhárítóra. A szintén ezüst tetősínek és a 18 colos alufelnik is az Adventure szinthez járnak, amelyek viszonylag robusztus külsőt kölcsönöznek az emelt Yarisnak. A forgalmazás első 12 hónapjában lesz elérhető a bevezető széria (Premiere Edition), ami többek között bőrkárpitozással, motoros csomagtérajtóval és Head-Up Display-jel kényezteti a korai vásárlókat. Már szinte nincs Toyota, amibe ne lehetne hibridhajtást kérni, ez alól a Yaris Cross sem lesz kivétel. Az üzemanyag elégetése a már ismert 1,5 literes, takarékos Atkinson-ciklusra is képes benzinmotor feladata lesz, amihez villanymotor is társul. A kis SUV lehet első- és összkerékhajtású is, ahol a hátsó kerekek hajtását villanymotor végzi. A rendszer automatikusan dönt a hajtásmódok közt, a sofőr a különböző üzemmód-beállításokkal (Trail, Snow) javíthatja a stabilitást. Nem nehéz belátni, hogy a Yaris Cross sikerre van ítélve. Megbízható és kiforrott technikát, hibridrendszert és divatosan robusztus formát kínál SUV köntösbe csomagolva. Az ár egyelőre titok, de nem lenne meglepő, ha a 6,5 milliós hibrid Yaris és a 9 milliós hibrid C-HR közé érkezne a villannyal is hajtható Yaris Cross.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?