Kína izgalmas Fordot kap, mi megint lemaradunk róla

Bemutatkozott a Ford Edge új generációjának L változata, de sajnos Európába ez nem jut el

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az itthoni Ford Edge messze nem az a modell, amit Kínában árulnak, ráadásul ott most még egy hosszított tengelytávú, hétüléses kivitelt is piacra dobnak.

Az ST-Line szokás szerint sportosabb megjelenést kap

Intenzív átalakulás alatt áll a globális autópiac, melyben egyre nagyobb szerepet kap Kína. Nem csupán arról van szó, hogy számtalan új kínai márka jelenik meg már az európai országokban is (főként elektromos modellekkel), hanem egy már korábban elkezdődött folyamatról is, mégpedig a kínai kereslet növekedése miatt a nyugati autógyártók egyedi modelljeinek megjelenéséről, amiket kifejezetten az ázsiai országnak szánnak. Kissé persze érthetetlen, miért ne lenne szükség Európában is egy olyan modellre, mint a Kínában már kapható új Ford Edge, vagy annak hosszított, L változata - és mégis, egyelőre nincs hír arról, hogy bármelyik eljutna hozzánk is.

Kereken 5 méter az autó hossza

A Ford Edge L egy középkategóriás SUV, amely Kína-specifikussága ellenére egyébként nem lenne túl idegen a hazai utakon sem. Elöl fénycsíkok dominálnak a méretes hűtőrács körül, ezek dinamikusan villannak fel az autó kinyitásakor. Oldalról lett igazán egyedi az Edge L, az A-oszloptól a tetővonalba átfutó krómcsík a hosszú, majdnem kombis karosszériát hangsúlyozza, bár az ST-Line felszereltségen ez már nem látható. További érdekesség a C-oszlop aljánál felfelé, uszonyszerűen ívelő idom, ide került az L megjelölés is. Hátul az első lámpákhoz hasonló kialakítást kapnak a fényszórók, optikailag egyetlen sávba rendezettnek tűnnek a fekete összekötő panel miatt. A felnik 20 vagy 21 colosak lehetnek.

Összkerékhajtással is elérhető az Edge L

Odabent high-tech utastér vár, a műszerfalon az óriási, 27 colos, 4K felbontású központi érintőképernyő fele már a jobb első utasnak is könnyedén kézre esik. Természetesen digitális a műszerblokk, viszont sok műanyagot láthatunk, és az ülések sem feltétlenül tűnnek prémium minőségnek. Van viszont elektromos ülésállítás, és az első két sor két-két ülése mögé bekerült még egy harmadik sor 3 hellyel, bár a középső elég szűkös. Négyhengeres, kétliteres motorral 249 lóerő a teljesítmény, de van öntöltő hibrid meghajtás is 271 lóerővel, 6,3 literes fogyasztással és figyelemreméltó, 1188 km-es hatótávval. A hétüléses SUV-okra itthon is volna azért kereslet, talán egyszer hozzánk is eljutnak a Ford kínai újdonságai.

Az Edge L a Shanghaji Autószalonon mutatkozhat be

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?