Új, 1,5 literes motorcsaládot fejleszt a Volkswagen
Új motor váltja az 1.4 TSI-t és az 1.6 TDI-t a VW-nél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új motorcsaládot indít a Volkswagen-csoport. Elsőként 2017-ben az új Golfban láthatjuk az 1,5 literes turbós egységeket.
A Detroiti Autószalonon a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess elmondta, hogy új, 1,5 literes motorokat vezetnek be a piacra, amely elsőként a hamarosan megjelenő ráncfelvarrott Golfban mutatkozik be. Ezt követően természetesen megkapja a VW-konszern többi modellje is. Ennek megfelelően az Audinál, a Skodánál és a SEAT-nál is találkozhatunk az új egységekkel. Az 1,5 literes blokk az 1.4 TSI-t és az 1.6 TDI-t váltja. Érdekesség, hogy a gyártási költségek magasabbak lesznek, ám a tömeg csökken, a hatékonyság javul. Ennek megfelelően némi áremelkedésre lehet majd számítani az ezen motorokkal felszerelt modelleknél.
Lesz benzines és dízel is belőle.
Pont ez volt lent az egyik téma, hogy ugyanazt a blokkot kaja-e a ké hajtás, vagy sem – de majd később eldől.
Természetesen részben vicceltem, de a TSI motorokkal nagyon sok gond volt minden verziónál.
Az 1,2-esnél, az 1,4-es kettős feltöltésűnél és a 2,0 TSI is problémás darab. A 2,0 PD TDI dízelről ne is beszéljünk.
Most ez az 1.5-ös benzines lesz vagy dízel?
De azok jó motorok voltak. Nekem legalábbis bevált, bár kicsit sokat eszik, de cserébe megy és elég megbízható.
Az ötszelepes négyhengeresek kb. 10 évig készültek. Ez csak erősíti, hogy nem egyedi eset…
Az erősebbekből elsőként volt a 225LE-s a TT-be, aztán kapta meg 210LE-vel az S3 “ugyanazt” a motort. Ezekben más blokk volt, mint a 150-180LE-s turbókban.
És a 125LE-s szívóban megint más, nem ugyanazt a blokkot kapta!
Utóbbinál a blokkhűtés volt visszavéve.
Ez volt az ötszelepeseknél, az újabbaknál nem tudom (azok négyszelepesek).
“Az eltérő terhelések miatt nem biztos, hogy ugyanazt a blokkot kapja”
Hát erre még nem tudjuk a választ, de lehetségesnek tartom, hogy megoldják, hogy ugyanaz legyen.
Azt tudom, hogy az 1.8 as szívó az 125 LE volt anno és a Turbós is ugyanazt a blokkot kapta 150 LE vel. Ezért is annyira megbízható a szívó kicsit túl van méretezve:) Arról nem hallottam, hogy a 210 LE felettinek más lenne a blokkja. Gondolom itt az S3 asról beszélünk. Annak volt egy 225 LE-s változata csak ezért készítettek volna más blokkot vagy esetleg te már az újabb 1.8as motorokra gondolsz?
Valamennyit minden blokk szokott azért változni az életciklusa alatt ez teljesen természetes. De itt teljesen új motorokról van szó. Semmi nem marad a régiből, minden megy a kukába, tiszta lappal a 0-ról kezdik. Ez ennyi idő után nem jellemző.
Na most erre kíváncsi vagyok, mindegyikre rálátásom nincs, csak párra – ott viszont annyit változik a blokk, hogy ihaj. Többször van szó komolyabb változtatásokról is.
A TSI motorok bajait sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, nem volt ilyenem – és gondolom, akinek csak eggyel is gondja volt, már sok neki…
Ahhoz képest, hogy mennyi ideig szoktak autógyártók egy blokkot használni ez szerintem iszonyatosan rövid idő. Arról nem is beszélve, hogy ezekkel a TSI motorokkal mennyi baj volt.
Az eltérő terhelések miatt nem biztos, hogy ugyanazt a blokkot kapja. A Volvo ezt annak idején megcsinálta, de azóta annyit változtak az egyes költségek, hogy nem lehet egyszerűen rámondani, hogy olcsóbb lenne ugyanazt használni mindkettőbe. (Pl. az Audi 1,8-as ötszelepes motorjainál a 210 LE felettiek már más blokkot kaptak, mint az az alattiak – pedig mindegyik benzines, ugyanannak a motorcsaládnak a tagja volt.)
Mit jelent neked a sokadik?
Az 1,4 TSI 2005-ben mutatkozott be (turbó+kompresszor), az 1,6 TDI pedig 2008-ban. Utóbbi 2012-ben lett frissítve – ehhez képest 2017 azért hosszú idő.
A gyártási költségek magasabbak lesznek? Szerintem ez pont hogy a költségcsökkentés miatt vezetik be így egy blokkot kell csak gyártani a benzineshez is meg a dieselhez is mehet ugyanaz 🙂
Én is fejetlenséget érzek a VW háza táján. Addig, amíg a csaló-parasztvakító világukat élték, mintha minden olajozottan ment volna. Most, hogy a becsületes utat kéne járni, mintha nem találnák a helyüket:)
Nem irigylem az első autók tulajdonosait.
A VW-nél mindig csak sokadik nekifutásra sikerül normális motort csinálni. 🙂
Ehhhh….. Nemrég debütáltak a most használt motorok is. Kicsit olyan érzésem van, mintha a VW nem találná a megfelelő utat a motorfejlesztésben.