Új, 1,5 literes motorcsaládot fejleszt a Volkswagen

Új motor váltja az 1.4 TSI-t és az 1.6 TDI-t a VW-nél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új motorcsaládot indít a Volkswagen-csoport. Elsőként 2017-ben az új Golfban láthatjuk az 1,5 literes turbós egységeket.


A Detroiti Autószalonon a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess elmondta, hogy új, 1,5 literes motorokat vezetnek be a piacra, amely elsőként a hamarosan megjelenő ráncfelvarrott Golfban mutatkozik be. Ezt követően természetesen megkapja a VW-konszern többi modellje is.
Hirdetés
Ennek megfelelően az Audinál, a Skodánál és a SEAT-nál is találkozhatunk az új egységekkel. Az 1,5 literes blokk az 1.4 TSI-t és az 1.6 TDI-t váltja. Érdekesség, hogy a gyártási költségek magasabbak lesznek, ám a tömeg csökken, a hatékonyság javul. Ennek megfelelően némi áremelkedésre lehet majd számítani az ezen motorokkal felszerelt modelleknél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Lesz benzines és dízel is belőle.
    Pont ez volt lent az egyik téma, hogy ugyanazt a blokkot kaja-e a ké hajtás, vagy sem – de majd később eldől.

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Természetesen részben vicceltem, de a TSI motorokkal nagyon sok gond volt minden verziónál.
    Az 1,2-esnél, az 1,4-es kettős feltöltésűnél és a 2,0 TSI is problémás darab. A 2,0 PD TDI dízelről ne is beszéljünk.

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Az erősebbekből elsőként volt a 225LE-s a TT-be, aztán kapta meg 210LE-vel az S3 “ugyanazt” a motort. Ezekben más blokk volt, mint a 150-180LE-s turbókban.
    És a 125LE-s szívóban megint más, nem ugyanazt a blokkot kapta!
    Utóbbinál a blokkhűtés volt visszavéve.

    Ez volt az ötszelepeseknél, az újabbaknál nem tudom (azok négyszelepesek).

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    “Az eltérő terhelések miatt nem biztos, hogy ugyanazt a blokkot kapja”

    Hát erre még nem tudjuk a választ, de lehetségesnek tartom, hogy megoldják, hogy ugyanaz legyen.

    Azt tudom, hogy az 1.8 as szívó az 125 LE volt anno és a Turbós is ugyanazt a blokkot kapta 150 LE vel. Ezért is annyira megbízható a szívó kicsit túl van méretezve:) Arról nem hallottam, hogy a 210 LE felettinek más lenne a blokkja. Gondolom itt az S3 asról beszélünk. Annak volt egy 225 LE-s változata csak ezért készítettek volna más blokkot vagy esetleg te már az újabb 1.8as motorokra gondolsz?

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Valamennyit minden blokk szokott azért változni az életciklusa alatt ez teljesen természetes. De itt teljesen új motorokról van szó. Semmi nem marad a régiből, minden megy a kukába, tiszta lappal a 0-ról kezdik. Ez ennyi idő után nem jellemző.

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Na most erre kíváncsi vagyok, mindegyikre rálátásom nincs, csak párra – ott viszont annyit változik a blokk, hogy ihaj. Többször van szó komolyabb változtatásokról is.
    A TSI motorok bajait sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, nem volt ilyenem – és gondolom, akinek csak eggyel is gondja volt, már sok neki…

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Ahhoz képest, hogy mennyi ideig szoktak autógyártók egy blokkot használni ez szerintem iszonyatosan rövid idő. Arról nem is beszélve, hogy ezekkel a TSI motorokkal mennyi baj volt.

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Az eltérő terhelések miatt nem biztos, hogy ugyanazt a blokkot kapja. A Volvo ezt annak idején megcsinálta, de azóta annyit változtak az egyes költségek, hogy nem lehet egyszerűen rámondani, hogy olcsóbb lenne ugyanazt használni mindkettőbe. (Pl. az Audi 1,8-as ötszelepes motorjainál a 210 LE felettiek már más blokkot kaptak, mint az az alattiak – pedig mindegyik benzines, ugyanannak a motorcsaládnak a tagja volt.)

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Az 1,4 TSI 2005-ben mutatkozott be (turbó+kompresszor), az 1,6 TDI pedig 2008-ban. Utóbbi 2012-ben lett frissítve – ehhez képest 2017 azért hosszú idő.

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    A gyártási költségek magasabbak lesznek? Szerintem ez pont hogy a költségcsökkentés miatt vezetik be így egy blokkot kell csak gyártani a benzineshez is meg a dieselhez is mehet ugyanaz 🙂

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Én is fejetlenséget érzek a VW háza táján. Addig, amíg a csaló-parasztvakító világukat élték, mintha minden olajozottan ment volna. Most, hogy a becsületes utat kéne járni, mintha nem találnák a helyüket:)

  • 2017.10.28. at 09:08
    Permalink

    Ehhhh….. Nemrég debütáltak a most használt motorok is. Kicsit olyan érzésem van, mintha a VW nem találná a megfelelő utat a motorfejlesztésben.

Vélemény, hozzászólás?