Nem spóroltak a fekete festékkel
A BMW X5 és a Mercedes-Benz ML sikerén felbuzdulva több autógyártó is belépett a nagy SUV-ok kategóriájába az évezred elején, de a Volkswagen részérÅ‘l volt igazán nagy bátorság egy alapvetÅ‘en pérmiummárkáknak szóló szegmensben próbálkozni. A kockázatos lépés végül kifizetÅ‘dött, hiszen a SUV-ok azóta is csak terjednek és terjednek, miközben a wolfsburgiak már a kezdetekkor letettek egy olyan modellt az aszfaltra, ami a borsosabb árú vetélytársaktól is tudott vevÅ‘ket elcsábÃtani. A Touareg sikerét mi sem bizonyÃthatná jobban, hogy két évtizedes pályafutása alatt több mint egymillió darab készült belÅ‘le. A jubileumi életkort most egy különkiadással ünnepli a Volkswagen.
A 20 colos fekete felnik is egyediek a különkiadáson
A Touareg Edition 20 kihasználja a méretes terepjáró összes tekintélyt parancsoló karakterisztikáját. A sötét megjelenéssel nem éppen a családnak praktikus autót keresÅ‘ apukákra céloznak - pedig tudja ezt is a Touareg, de ilyen kinézettel a konditerem egyszerre két parkolóhelyére beálló kétajtós szekrényeknek is vonzó alternatÃvát nyújthatnak. Új a külsÅ‘ fényezés, a sötétkék/fekete árnyalatnak még csak véletlenül sem akartak kontrasztot adni. Ugyanúgy sötét a hűtÅ‘rács, valamint a felnik, a sárvédÅ‘k és a diffúzor teljesen feketék, de még a hátsó fényszórók burkolata is sötétÃtett (mint ahogy az ablakok is). A B-oszlopon egy diszkrét Edition 20 jelvény kapott helyet.
20 év, 3 generáció, több mint egymillió eladott példány
Az utastérben is a fekete dominál, ilyen árnyalatúak a gyémántmintásan varrott ülések. Ugyanakkor itt már játszottak kissé a szÃnekkel a tervezÅ‘k, egy diszkrét bézs kontrasztvarrás dÃszÃti a műszerfalat és a beltér többi részét is, egyes helyeken pedig ezzel párhuzamosan egy piros vonalat is végigvittek a varrógépek. ExkluzÃv részlet a méretes, férfias sebváltókar bÅ‘rfelületébe nyomott Editin 20 logó, de ugyanezzel a felirattal találkozhatunk még a kesztyűtartó fölött is, itt már a dekorelem szÃnével összhangban, pirosban. A vörös árnyalatok a dinamizmust hivatottak jelezni, ami persze nem feltétlenül az alap 230 lóerÅ‘s dÃzelmotortól várható (bár lomhának ez sem nevezhetÅ‘, 500 Nm-es forgatónyomatékával pedig elvontat bármit, amit kell). Az Edition 20 felszereltség elérhetÅ‘ a további erÅ‘forrásokhoz is, Ãgy a 286 lóerÅ‘s dÃzelhez, vagy a 340 lóerÅ‘s benzineshez, illetve a 380 lóerÅ‘s konnektoros hibridhez. A legnagyobb forgatónyomatékot a hibrid és az erÅ‘sebbik dÃzel tudja 600 Nm-rel, ami egy 3,5 tonnás fékezett utánfutó vontatásához tökéletesen elég, de azért még ezek is elmaradnak az elsÅ‘ generációnál bemutatott ötliteres, V10-es dÃzelszörny 750 Nm-éhez képest. A különleges Touareg júniustól már rendelhetÅ‘.
Kényelemből és technológiából sincs hiány a beltérben