Könnyen össze lehetne keverni a gyári verzióval, csak a kombiság miatt lóg ki a lóláb (Forrás: Motor1.com)
A modern piackutatási módszereknek hála remekül felmérhetÅ‘ek a vásárlói preferenciák, az átalakuló igényeket pedig számos, eddig nem létezÅ‘ modellel igyekeznek kielégÃteni a gyártók. A BMW kÃnálatában van már kupéterepjáró
nagy,
közepes, illetve
kis méretben is, de már akkor sem akadály a
négyajtós kupé, ha nem túl nagy a garázs. A BMW M részlegénél viszont úgy tűnik két dolog örök: nincs BMW M1 és M3 kombi. A puttonyos M3 nem létezésének valószÃnűleg megvan az oka, bár a konkurencia nem veti meg a tuningot a kombiktól sem: az
Audi RS4 Avant és a Mercedes-AMG C 43/C 63 T-modell vÃgan éli mindennapjait bajor konkurencia nélkül.
Egy BMW rajongó viszont megelégelhette, hogy hiába várja a gyártól az M3 kombit, Ãgy épÃtett egyet saját magának. A műszaki tartalmat az F80-as kódjel alatt futó BMW M3 2014 és 2019 között készült generációja adta. Az idén elbúcsúzott M3-ból a választék és az értékesÃtett mennyiség is szűkösnek mondható, mivel a tÃpus életében most elÅ‘ször csak a négyajtósból készült M3, a közel 35 000 eladott példány pedig az E30 M3 után a második legkisebb eladott volumen. A sportkombi elkészüléséhez két gyári M3-ra volt szükség. Az alkotó egy törött M3-ról szerzett sportos karosszériaelemeket, de a belsÅ‘ is a sérült négyajtósból származik. A motor tekintetében nem volt elég a sima M3 erÅ‘forrása, a kombi szÃve egy M3 CS-bÅ‘l származik, ami 30 lóerÅ‘vel erÅ‘sebb a sima alapverziónál, Ãgy a kombiban 461 lóerÅ‘ segÃti a helyváltoztatást. Az elkészült mű gyári verziónak is elmenne, ami remélhetÅ‘leg a BMW figyelmét is felkelti, és talán végre-valahára hivatalosan is készül M3 CS Touring.
Az M3 és M4 alapverziójaként szolgáló 431 lovas blokk 30 lóerÅ‘vel izmosÃtott változatát kapta meg a kombi, Ãgy M3 CS Touring lenne a hivatalos neve a tÃpusnak (Forrás: Motor1.com)