Az Audi nagyon érzi a sportos vonalat az új A1-gyel
Fehér felnikkel, piros fényezésben dÃszeleg az Audi A1 Párizsban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elődjénél szögletesebb dizájnnal érkezett a legkisebb Audi, az A1 tisztességesen sportos megjelenéssel jelentkezett a Párizsi Autószalonon.
ÉlÅ‘ben is bemutatkozott az új legkisebb Audi, az A1 debütálását a Párizsi Autószalonon tartja épp a négykarikás márka. Az új kisautó formája durva, vonalai élesek, drasztikusak, az Å‘s quattrót idézik, persze az arányok egészen másak. A géptetÅ‘ éle alatti háromfelé osztott kis légbeömlÅ‘k szintén a sportos felmenÅ‘t juttatják eszünkbe, ám alatta az új, igencsak széles single frame hűtÅ‘maszkot találjuk. A második generációs kisautó élénkpiros fényezéssel, fekete tetÅ‘vel és hófehér 18 colos felnikkel dÃszeleg a rendezvényen, ebben a formában tökéletesen hozza a raliautók stÃlusát.
Az új kisautó LED-es elsÅ‘ fényszórókkal is elérhetÅ‘ lesz, valamint sportos S Line külsÅ‘ elemekkel; 11 féle fényezés közül választhatunk majd. A 4,03 méter hosszú, 1,74 széles és 1,41 magas kisautó nagyobb csomagtartóval érkezett, mint elÅ‘dje, ez az adat 335 liter, lehajtott ülésekkel pedig 1090 literre bÅ‘vÃthetÅ‘ a raktér. A dizájn bent is durva, kicsit gépies a hatalmas légbeömlÅ‘kkel, de audisan otthonos és persze minÅ‘ségi. Az új A1 ütÅ‘kártyája, hogy hasonlóan a Mercedes A-osztályhoz, itt is alapáras a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a multikormány.
8,8, vagy 10,1 colos érintÅ‘képernyÅ‘s fejegységet választhatnak az új A1-et konfigurálók, utóbbi legnagyobb újdonsága, hogy Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is kÃnál, valamint két USB csatlakozót. Az A1 prémiumérzetét 11 hangszórós Bang & Olufsen hifivel dobhatjuk fel, de az elsÅ‘ lépcsÅ‘s hangrendszer is nyolc hangszórós. Alapáras lesz a sávelhagyás-figyelmeztetÅ‘, felárért kaphatunk sebességhatárolót és tempomatot, parkolóasszisztenst, elsÅ‘ parkoló szenzorokat, melyek különleges funkciója, hogy az útba kerülÅ‘ tárgyakat nem csak jelzik, biztonságos távolságban megállÃtják az autót, ha a sofÅ‘r figyelmen kÃvül hagyta volna a jelzéseket.
Az új A1 belépÅ‘motorjaként egy háromhengeres ezres turbómotort kapunk, mely 95 lóerÅ‘vel szolgálja a sofÅ‘rt. 1,5 és 2,0 literes turbós benzinmotor is lesz hozzá, utóbbi már 200 lóerÅ‘vel, a 40 TFSI modell az egyetlen, mely hatfokozatú duplakuplungos S tronic váltót kap. A kisebb teljesÃtményű motoroknál hatfokozatú kézi váltó és opcionálisan hétfokozatú duplakuplungos lesz elérhetÅ‘. Az alap futómű mellett sportfutómű is választható lesz, valamint egy sportos, de állÃtható csillapÃtású megoldás is, emellett pedig egy Performance csomag is rendelkezésre fog állni nagyobb, elöl 312, hátul 272 milliméter átmérÅ‘jű féktárcsákkal.
visszapill lehetett volna már fehér akkor, sztem igy idétlen ha világos a felni és fent nem harmonizál. fekete kocsinál, fekete visszapill,fekete felnivel jóvan, de sötét felnivel ez is elment volna, Ãgy picit idétlen, de amúgy a kocsi jópofa, lehetett volna már 10 centivel hosszabb, na mindegy.
lényeg, hogy nem értem ezt az új orr kiképzést. úgyértem, ez a mopsz orra a kocsiknak wtf? egy csúnya,gnóm, szuvnak még értem, hogy olyan az orra mintha betonfalba hajtott volna és van a motorháztetÅ‘ és egyszercsak 90fokban le van vágva az egész…de ez? érdekes…….