Az villamosÃtás olyan kisvállalkozások számára lehet elÅ‘nyös, akik nem engedhetnek meg maguknak egy új autót
Az új autók kapcsán most minden a zöldÃtésrÅ‘l szól, de kevés szó esik a már legyártott autók korszerűsÃtésérÅ‘l. A gyártókat dicséretes módon foglalkoztatja a élettartam-növelés, a Renault például külön üzemben újÃtja fel használt modelljeit, amivel számos új jármű legyártását lehet megspórolni.
A projekt egyelÅ‘re Franciaországban indul, a használt járművek valamivel kisebb hatótávval bÃrnak mint a gyárilag elektromos társaik
A Stellantis ennél is tovább megy, Å‘k a dÃzel erÅ‘forrás helyett elektromos motor épÃtenek az autókba, amivel egy csapásra kedvezmények és eddig elzárt vagy fizetÅ‘s területek nyÃlnak meg a használt áru- és személyszállÃtók elÅ‘tt. EgyelÅ‘re csak a Peugeot Expertet és annak testvéreit (Citorën Jumpy, Opel Vivaro, Fiat Scudo, Toyota Proace) épÃtik át, persze egy '96-os Jumpy-val nem érdemes próbálkozni, csak a jelenleg futó nemzedék kaphat villanymotort. A folyamat olyan szempontból egyszerű, hogy gyári elektromos változat is készül a tÃpusból, Ãgy a karosszéria képes befogadni a szükséges alkatrészeket. A 2016 óta futó generáció tagjai között már akadnak sokat futott, elhasznált példányok, amelyek Ãgyis-úgyis nagyobb javÃtás után kiáltanak, akkor pedig már érdemes inkább korszerűsÃteni.
A környezetvédelem szempontjából fontos, hogy minél később kelljen kidobni egy autót
Az átalakÃtás költsége 20 ezer euró (7,6 millió forint) alatt marad, ami még mindig sokkal kisebb összeg mint amennyibe egy új elektromos furgon kerül. Ha ebbÅ‘l levonjuk az egyszer esedékessé váló motor- és váltófelújÃtás árát, akkor még szebb számot kapunk, nem beszélve azokról a kedvezményekrÅ‘l, amelyek csak a villanyautóknak járnak.