Már a szlalompályán látszott a baj (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Bemutatkozott a legújabb generációjával és az ahhoz kérhetÅ‘ e-POWER hibridhajtásával is a városi terepjárók, avagy a crossoverek kategóriájának egyik elsÅ‘ hÃrnöke, a Nissan Qashqai. A furcsa nevű japán azonban olyat mutatott a spanyol km77.com jávorszarvas-tesztjén, amire senki sem számÃtott: minden modern biztonsági elektronikája ellenére lényegében elpattogott a hátulja és alig lehetett az úton tartani. Mindez nem csak a hirtelen kikerülÅ‘manÅ‘ver próbáján mutatkozott meg, már a szlalompályán is úgy kellett összeszedni a Nissan újdonságát az utolsó bójánál.
A jávorszarvas-teszten is pattogott, illetve a kerekét is elemelte, de ettől még a bóják közt tudott maradni 77 km/órával is (Fotó: Youtube.com/km77.com)
A jávorszarvas-teszten is ugyanazt a problémát láthatjuk: az autó a hirtelen irányváltoztatás okozta dÅ‘lés és az ESP beavatkozás miatt elemeli a hátsó kerekeit az útról, ami az autó farának kisodródásához vezet. Ez részben a hátsó kerekek rövid rugóútjának köszönhetÅ‘, részben az elsÅ‘ futómű hangolásának. Mint azt a videóból is láthatjuk, ez leginkább csak elsÅ‘re meglepÅ‘ a sofÅ‘rnek, a jelenség kezelhetÅ‘bbé válik, amikor már tudják, hogy mit kell csinálni. Ennek ellenére valódi bukásnak nem nevezhetÅ‘ a kÃsérlet, hiszen az autó 77 km/órával bójaérintés nélkül is képes volt átjutni a pályán, de 78 és 79 km/órás sebességgel is csak súrolta a pálya szélét jelzÅ‘ kúpokat. A sebességgel tehát nincs gond, és a sofÅ‘r elmondása szerint sem zavaró a kintrÅ‘l félelmetesnek látszó karosszériamozgás, ha a sofÅ‘r ismeri az autóját és fel van készülve a reakciójára.