Még egy picit modernebb lesz az ID.3
Az elektromos autók még mindig újdonságnak és ritkaságnak számÃtanak, és mégis, a Volkswagennél már el is érkezett az idÅ‘ egyik villanymodelljük frissÃtéséhez. Az ID.3, ami az e-Golf és az e-up! után az elsÅ‘ rendes tömeggyártásra, önálló padlólemezre tervezett elektromos modell, jövÅ‘ tavasztól megújult arculattal és fejlettebb technológiával kerül gyártásba. Az ID. modellek iránt nagy a kereslet, idáig már több mint félmilliót adtak el belÅ‘lük világszerte, ezért Zwickau és Drezda után a wolfsburgi fÅ‘hadiszállás gyártósorai is az ID.3-ra állnak át.
A hátsó részt nem nagyon akarták átrajzolni
Ugyan a frissÃtett ID.3 elsÅ‘ darabjai tavaszra készülhetnek el, a vásárlókhoz a chiphiány és a nagy kereslet miatt leghamarabb jövÅ‘ év vége felé érkezhetnek meg a megrendelt darabok. SÅ‘t, aki mostanában adja le rendelését, az sem a konfigurátorban beállÃtott autóját fogja már megkapni, hanem a frissÃtett verziót. Ez persze feltehetÅ‘en nem lesz baj, egyrészt mert az ID.3 csak visszafogottan frissül, másrészt pedig mert a módosÃtások nyilván pozitÃv irányba fejlesztik a kompaktot. KÃvül az elsÅ‘ lökhárÃtó megújul, a légbeömlÅ‘ és két oldalt a légfüggöny nyÃlásai átalakulnak, kissé még morcosabbá is teszik az ID.3 megjelenését. Hátul és oldalt viszont nagy újdonságokra nem számÃthatunk. Nem kizárt az sem, hogy esetleg új karosszéria-fényezések jelennek majd meg a kÃnálatban.
Alapáron nagyobb lesz a központi érintőképernyő
Az újdonságok maradékát odabent kell keresni, például teljesen vegán lesz az utastér, azaz semmilyen állati eredetű anyagot nem találhatunk majd (ez enyhe hátrányt is jelenthet egyes vásárlóknak, akik a mostani ID.3 konfigurálásával bÅ‘rrel bevont kormánykerékre számÃtanak: mire elkészül az autójuk, már a frissÃtett, bÅ‘rhatású, de
állatmentes burkolat lesz rajta). Diszkréten megújul a műszerfal, a rajta lévÅ‘ két képernyÅ‘bÅ‘l a nagyobbik, központi immár alapáron 12 colos lesz, és az új infotainment-rendszer fut majd rajta, ami vezeték nélküli frissÃtéseket is támogat. A csomagtartó padlóburkolata kivehetÅ‘ lesz, a navigáció okosabban kalkulál majd a töltÅ‘pontokkal, illetve az autók közti kommunikáció elÅ‘nyeit kihasználva pontosabb forgalmi adatokat bocsát a sofÅ‘r rendelkezésére az ID.3. Mindezek mellé ráadásul a legyártott autó vevÅ‘höz juttatása is szénsemleges folyamattá válik.