A jelenlegi kei car szabályozást 1998 óta él, az autók 3,4 méternél nem lehetnek hosszabbak, sem két méternél magasabbak és 1,48 méternél szélesebbek. Motorjuk maximum 660 köbcentis lehet, a maximális teljesítmény pedig 64 lóerő
Kényszer szülte a japán kei carokat, a világháború utáni nyersanyaghiány és gazdasági nehézségek az olcsón előállítható autóknak kedveztek, manapság pedig inkább a helyhiány az, ami életben tartja a kategóriát. A kei carok nagyjából hetven éve készülnek, az évtizedek alatt más és más okok indokolták a fennmaradásukat. Manapság a környezetvédelem sem elhanyagolható szempont, a legfeljebb 660 köbcentis, maximum 64 lóerős, egy tonna alatti kisautók pedig szinte benzinpárán is eléldegélnek. A minden tekintetben takarékos autók az Európai Autógyártók Szövetségének érdeklődését is felkeltették.
A megszabott méretek furcsa arányokat szülnek, a kedvezmények hatására népszerű ez a kategória
A szövetség kezdeményezésének élére állt Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója, meggyőződése szerint ideje lenne követni a japán példát. A törvényhozók évek óta egyre szigorúbb törvényekkel próbálják zöldebbé tenni az új autókat, ezzel párhuzamosan pedig visszaszorítani az autóhasználatot. A kis városi villanyautókat tömörítő kategóriára speciális szabályokat javasol a Renault vezére, például olcsóbb adót és útdíjat, tiltott vagy fizetős zónákba történő ingyenes behajtást, illetve parkolási kedvezményeket.
Európából kezdenek kikopni az olcsó és takarékos kisautók. Egy új szabályozás életet lehelhetne a kategóriába
A takarékosságra törekvés és a pazarlás visszaszorítása mindenképp jó irány, valóban nem egy hatékony megoldás kéttonnás városi terepjáróval ingázni a zsúfolt betondzsungelekben. Az elképzelés jó kompromisszum lehetne: az autósok kedvezményekért cserébe kisebb és környezetkímélőbb autóba ülnek, de nagyobb lenne a mozgásterük, az autó nélkül közlekedők pedig jobb levegőt és több szabad területet kapnának.
Az ostoba európai szabályotás nyírta ki a kicsi, valóban takarékos kisautókat. Erre hoznának nekünk – egy jóval nagyobb átlagmagasságú népcsoportnak-drágábban törpe villanyautókat?
Ne keress logikát a szájbavert brüsszeli férgek politikájában…illetve,van benne logika, kicsinálni Európa gazdaságát…
Na, ebben egyet értünk.