Már másfél milliónál is többet eladtak a Superbekből a modell újjászületése óta
Negyedik generációjába lép a Å koda Superb, már ami a modern kori Superbeket illeti. 90 éve ugyanis gyártott már autót ilyen névvel a Å koda, aztán néhány évtizedes kihagyás után 2001-tÅ‘l hÃvták Ãgy ismét a cseh gyártó zászlóshajóját. Az új Superb ismét elérhetÅ‘ lesz szedán és kombi kivitelben, és a motorválaszték sem lesz szűkös: három benzines, két dÃzel és egy lágyhibrid meghajtás mellett megint lesz konnektoros hibrid. Utóbbi viszont csak a kombinál választható, de a beépÃtett akkumulátor mérete megduplázódik, a kibocsátásmentesen megtehetÅ‘ kilométerek száma Ãgy már eléri a 100-at.
A szedánról még nem érkeztek fotók, de valamivel magasabb lesz, mint a jelenlegi
A legkisebb motor egy 1,5 literes benzines, ez kerül a lágyhibridbe és a konnektorosba - elÅ‘bbiben 150, utóbbiban 204 lóerÅ‘ lesz a teljesÃtmény. A dÃzelek és a benzinesek 150 és 265 lóerÅ‘ között mozognak majd, opcionális lesz az összkerékhajtás, viszont széria az automata, duplakuplungos (DSG) váltó. A csökkentett károsanyag-kibocsátásért az összes motor megtesz mindent, amit csak lehet: lesz hengerlekapcsolás és nagyobb teljesÃtménnyel dolgozik majd a hűtÅ‘rendszer is. Az új Superb méretei is változnak: hosszabb és magasabb, viszont valamivel keskenyebb lesz az autó. A tengelytáv ugyan változatlan, tehát nagyobb lábtérre nem kell számÃtani, nÅ‘ viszont a csomagtér mérete, illetve a fejtér is mindkét sorban.
Elöl és hátul is az Enyaq fényszóróira hasonlÃtanak a lámpák
A Å kodára jellemzÅ‘ apró, de roppant hasznos megoldások szintén feltűnnek az új Superbben: a hátsó középsÅ‘ könyöklÅ‘be táblagéptartót épÃtenek, az elsÅ‘ ülések háttámlájába pedig okostelefon-tartót. A kombiban a csomagtér puha fedÅ‘je elektromosan gurul a helyére, az ablakmosó folyadék tartályának nyÃlása körül pedig tölcséres kialakÃtás segÃt, hogy egy csepp se vesszen kárba. A Superb ikonikus bépÃtett esernyÅ‘je természetesen továbbra is elérhetÅ‘ lesz. Elöl a központi érintÅ‘képernyÅ‘ hatalmasra nÅ‘, a középkonzolon pedig rengeteg helyet kapunk, ugyanis a sebességváltó karja a kormányoszlopra költözik. Elöl és hátul is egy újfajta, kristályos hatást keltÅ‘ kialakÃtást kapnak a fényszórók, ez újdonság lesz a Å kodánál. Természetesen a vezetéssegÃtÅ‘ rendszerek is magasabb fejlettségi szintre lépnek, keresztezÅ‘désekben például figyelmeztet majd az autó a keresztirányú forgalomra, illetve már a kerékpárosokkal is számol a Superb fedélzeti számÃtógépe. MindezekbÅ‘l Ãtélve tehát úgy tűnik, minden adott, hogy folytatódjon a Å koda legnagyobb szedánjának sikertörténete, az új generációval néhány éven belül reális cél a valaha összesen eladott kétmillió Superb elérése. Ezek jelentÅ‘s része Németországba kerül, de az autópályákat járva egyértelmű, hogy itthon is népszerű modell. SÅ‘t, lassan már azt sem lehet mondani, hogy a Volkswagen Passat átemblémázott változata volna a Superb, hiszen igazából a következÅ‘ Passatot már pont a Å koda munkatársai tervezik. A szlovákok sem maradnak ki viszont a buliból, ugyanis a Superb a Volkswagen pozsonyi gyárában fog készülni.