Elegáns lett az új négyajtós
Néhány hónappal az ötajtós A3
leleplezése után befutott a négyajtós változat is, ami az elÅ‘bbitÅ‘l nem meglepÅ‘ módon nem sokban tér el a hátsó traktust leszámÃtva, az elÅ‘zÅ‘ generációhoz képest viszont sokat fejlÅ‘dött. MÃg utóbbi még hazánkban, az Audi gyÅ‘ri üzemében készült, az új egyelÅ‘re Németországban, az ingolstadti gyárban fog, 4 cm-rel hosszabb, 2 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb lett, és bár a tengelytáv nem változott, az elsÅ‘ utasok fejtere (a mélyebbre helyezett üléseknek köszönhetÅ‘en) 2 cm-rel nagyobb lett, és a kartámaszokon is több a hely. A csomagtér 425 l-es térfogata változatlan.
Elöl terészetesen nincs változás a meredekhátú kompakthoz képest; a hűtőrács lamellái vezérelten záródók
A külsÅ‘ stÃlus összességében elegáns, természetesen elölrÅ‘l szinte megkülönböztethetetlen az ötajtóstól, itt is egy hatalmas hűtÅ‘rács vár minket, az elsÅ‘ fényszórók pedig akár mátrix LED-esek is lehetnek. Oldalt és hátul találjuk az újdonságokat, a küszöbök fölött futó karosszéria-vonal a meredekhátúval ellentétben nem a hátsó sárvédÅ‘ elÅ‘tt, hanem utána Ãvel fölfelé, ezáltal is hangsúlyozva a jármű hosszát (ami 15 cm-rel nagyobb az ötajtósnál). A tetÅ‘vonal már a B-oszloptól kezd lefelé Ãvelni, ezáltal kupés hatást kölcsönözve a szedánnak, bár ez is inkább a Q8-ashoz hasonló értelemben számÃt csak kupésnak, a BMW 2-es Gran Coupé és a Mercedes-Benz CLA tetÅ‘vonala mind meredekebben lejt, az A-osztály Limuzinjához jobban hasonlÃt az A3 ebben az értelemben. A sportosságot viszont erÅ‘sen képviseli az opcionális szénszálas szpojler a csomagtartó-fedÅ‘n.
Enyhén kupés a tetővonal
Az új stÃlussal áramvonalasabb is lett az autó, a 0,29-rÅ‘l 0,25-re csökkent légellenállási együttható eléréséhez a hűtÅ‘rács zárható lamellái, az aerodinamikusabb visszapillantók és az aktÃv fékhűtés nagyban hozzájárultak. FinomÃtották a felfüggesztéseket is, ami által valamivel precÃzebben irányÃtható az A3 szedán, felárért pedig sportfelfüggesztés és állÃtható vezetési üzemmódok is kérhetÅ‘k (változó gázreakció és kormányzás), Ãgy mind a kényelmes, mind az üzemanyag-hatékony, mind a sportos utazás megvalósÃtható.
Futófényes irányjelzők is kérhetők
Kütyük terén is fejlÅ‘dött a kis Audi, alapáras a digitális műszerfal és a központi, enyhén sofÅ‘r felé fordÃtott érintÅ‘képernyÅ‘ navigációval, ami a kézÃrást is felismeri. Extraként elérhetÅ‘ a nagyobb digitális műszerfal a változtatható nézetekkel, valamint a head-up display. A legdrágább MMI infotainment rendszer 4G-s internetkapcsolattal rendelkezik és Wi-Fit szór a telefonoknak, amiket mellesleg vezeték nélkül is tud tölteni, illetve Android Autón és Apple CarPlayen keresztül csatlakozik is hozzájuk - az elÅ‘bbi operációs rendszerrel rendelkezÅ‘ telefonok még a slusszkulcsot is tudják helyettesÃteni. A navigáció figyelembe veszi a forgalmi viszonyokat, az üzletek nyitvatartási idejét, segÃt nekünk takarékosan vezetni azáltal, hogy jelzi, mikor érdemes levenni a lábunkat a gázról, a célállomáshoz érkezve pedig a telefonunkon folytatja az útmutatást, hogy gyalog is odataláljunk a parkolóból. A hagyományos mellett internetes rádiókat is fog, és más járművekkel is kommunikál, például megjegyzi és elküldi másoknak az út szélén talált szabad parkolóhelyeket. Természetesen számos vezetéssegÃtÅ‘ és biztonsági rendszer is rendelkezésre áll, például a 360 fokos kamerák, a keresztirányú forgalomra figyelmeztetÅ‘ rendszer, a ráfutásgátló vagy a távolságtartó tempomat.
Modern beltér a Volkswagen-csoport pöttöm automata váltókarjával
Májustól valószÃnűleg már rendelhetÅ‘ lesz az A3 szedán, elÅ‘ször egy benzines és egy dÃzelmotorral. Mindkét erÅ‘forrás 150 lóerÅ‘t teljesÃt, a gyártó által megadott fogyasztási adatok 5 liter alattiak, a gázolajos pedig csak automata váltóval érhetÅ‘ el. A benzines esetében az automata váltó (hétsebességes) mellé 48 V-os lágyhibrid rendszer is jár, ami 0,4 literrel csökkenti a fogyasztást 100 km-en a motor lekapcsolásával gurulás és lassú gyorsÃtás közben. KésÅ‘bb érkezik majd egy belépÅ‘ szintű benzines is, ami Németországban 27.700 eurótól indul majd, a 150 lóerÅ‘s 35 TFSi alapára 29.800 euró lesz (9,84 és 10,58 millió forintnak megfelelÅ‘ összegek, bár itthon valószÃnűleg ettÅ‘l valamivel drágábbak lesznek).
Egy prémium autóhoz finom anyagok és magasszintű technológia jár