0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.

Teszt
Műszaki adatok

Alapkivitelével légellenállási együtthatója mindössze Cw=0,26, a többi verzióé, így a nálunk járt Luxury & Safety csúcskivitelé is hajszálnyit nagyobb, 0,27 értékű. Autópályán ennek ellenére van szerény − a luxuskategóriában már említésre méltó − szélzaj a tükrök felől

Alapkivitelével légellenállási együtthatója mindössze Cw=0,26, a többi verzióé, így a nálunk járt Luxury & Safety csúcskivitelé is hajszálnyit nagyobb, 0,27 értékű. Autópályán ennek ellenére van szerény − a luxuskategóriában már említésre méltó − szélzaj a tükrök felől

Elöl-hátul LED-esek a lámpák, a csomagtérajtót szervomotor emeli, de az emelőszerkezet nem tudja elengedni a fedelet, így kézzel nem lehet gyorsabbá tenni a nyitást

Elöl-hátul LED-esek a lámpák, a csomagtérajtót szervomotor emeli, de az emelőszerkezet nem tudja elengedni a fedelet, így kézzel nem lehet gyorsabbá tenni a nyitást

Láttuk és nagyon rövid úton vezettük is már itthon a Lexus GS 450h idén bemutatkozott második nemzedékét, azaz a negyedik generációs GS-en alapuló hibridet, de igazából csak most tudtuk kipróbálni. Különleges autó − tudtuk eddig is, hiszen annyi benne az újítás, technikai csemege, hogy inkább a megboldogult Delta magazin kihelyezett forgatásán, mint autóban érzi magát az ember.

Persze csak technikáját tekintve, maga a GS nem egy űrhajó, sokkal inkább egy kifinomult és inkább klasszikus, mint futurisztikus megjelenésű szedán, 4,85 méteres hosszával néhány mai középkategóriás modellnél alig nagyobb külső méretekkel, de részleteiben azért luxusautós megjelenéssel. Ha skatulyázni kellene, a GS nagyautó, osztályát tekintve nem igazi luxusautó, hiszen az a márka egyel nagyobb, azaz csúcslimuzinja, az LS. Valójában azonban mi mást mondhatnánk rá, mint, hogy luxusautó.

Teljes bőrkárpitozás nincs a Lexusnál, a műszerfalat, illetve a középső könyöklőt műbőr borítja, a középkonzol tetejére a mai autók legnagyobb, 12,3 colos színes kijelzője került, a fabetétes, a fogáspontoknál bőrrel burkolt kormány igényes

Teljes bőrkárpitozás nincs a Lexusnál, a műszerfalat, illetve a középső könyöklőt műbőr borítja, a középkonzol tetejére a mai autók legnagyobb, 12,3 colos színes kijelzője került, a fabetétes, a fogáspontoknál bőrrel burkolt kormány igényes

Három üléspozíciót is raktározhat, ki-beszálláskor a kormányhoz hasonlóan visszahúzódással segít az elektromos ülés, a kilincsek viszont műanyagok

Három üléspozíciót is raktározhat, ki-beszálláskor a kormányhoz hasonlóan visszahúzódással segít az elektromos ülés, a kilincsek viszont műanyagok

Már a GS 450h – 14 990 000 forintért – még nem is túlzottan csillagászati áron elérhető alapverziója is igen sok mindent tud. Egyebek mellett 10 légzsákkal, ESP-vel szolgálja a biztonságot, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, 10 irányban állítható elektromos ülésekkel a kényelmet, de az igazi érdekességek a csúcs, 6,5 millió forintos többlettel, azaz 21 490 000 forintért elérhető Luxury & Safety. Amit a GS tudhat, az ebben kipróbálható. Lássuk hát, mi mindent sorakoztat fel, s azok miként szolgálnak.

Az új Lexusok meghatározójává tett orsós hűtőmaszk körül LED-es, menetfényes fényszórók gyúlnak, a felnik higgadt 18 colos aluk, a 235/45 R18-as abroncsok nem vészesen peresek rajtuk. A korábbinál jóval markánsabb forma továbbra is higgadt, inkább kecses, mint sportos, s gyakorlatilag nem túl sok eredetiséget tartalmaz ahhoz, hogy érdemes legyen kívül sokat időzni, a külsőről sokat írni.

Nagyautós, négy felnőttnek elegendő helykínálatú a GS, az ötödik ülőhely felnőtteknek nem elegendő terű, a hátsó oldalablakokra kézzel, a leghátsóra elektromosan húzható redőny Nagyautós, négy felnőttnek elegendő helykínálatú a GS, az ötödik ülőhely felnőtteknek nem elegendő terű, a hátsó oldalablakokra kézzel, a leghátsóra elektromosan húzható redőny

Nagyautós, négy felnőttnek elegendő helykínálatú a GS, az ötödik ülőhely felnőtteknek nem elegendő terű, a hátsó oldalablakokra kézzel, a leghátsóra elektromosan húzható redőny

Nem azonos a két első ülés, az utasénál lábtámasz hajtható fel, a sofőrnél a lap hossza toldható, állítható továbbá az oldaltartás, a háttámla íveltsége és derék-, illetve háttámasza is

Nem azonos a két első ülés, az utasénál lábtámasz hajtható fel, a sofőrnél a lap hossza toldható, állítható továbbá az oldaltartás, a háttámla íveltsége és derék-, illetve háttámasza is

Annál érdekesebb a beltér, ami immár öt különböző árnyalatú bőrkárpittal kérhető. A tesztautó diófa betéteket és bézs, hivatalosan elefántcsont színű bőrt kombináló utastere jól harmonizál a külsővel és a műbőrbe varrt műszerfal vonalaival – higgadt. Aki viszont ezt a finoman luxusautós világot választja, az joggal teheti fel a kérdést, hogy miért nem jutott valódi bőr a műszerpultra, vagy a középső könyöklőkre. A prémiummániások bizony egyéb hiányosságokat is kiszúrhatnak, ebben a kategóriában például már rangon aluli, hogy a kilincsek műanyagok, de vannak részletek, például az amúgy csak egyszínű Head up Display, vagy az éjjellátó hőkamera gombjainak kormány mögé helyezése, amelyek ergonómia szempontjából sem szerencsések.

Természetesen automata az összes elektromos ablak, továbbá nem csak a fényszóró a távfény is automatikusan kapcsolódhat, nagy segítség a precíz holttérfigyelő, télen pedig jó szolgálatot tehet − a markolatok alá tett − kormánykerékfűtés. Kár, hogy néhány gomb, például a Head up Display vezérlősora is láthatatlan helyre, a kormány mögé került, ezért aztán autópályán például nehéz állítgatni Természetesen automata az összes elektromos ablak, továbbá nem csak a fényszóró a távfény is automatikusan kapcsolódhat, nagy segítség a precíz holttérfigyelő, télen pedig jó szolgálatot tehet − a markolatok alá tett − kormánykerékfűtés. Kár, hogy néhány gomb, például a Head up Display vezérlősora is láthatatlan helyre, a kormány mögé került, ezért aztán autópályán például nehéz állítgatni Természetesen automata az összes elektromos ablak, továbbá nem csak a fényszóró a távfény is automatikusan kapcsolódhat, nagy segítség a precíz holttérfigyelő, télen pedig jó szolgálatot tehet − a markolatok alá tett − kormánykerékfűtés. Kár, hogy néhány gomb, például a Head up Display vezérlősora is láthatatlan helyre, a kormány mögé került, ezért aztán autópályán például nehéz állítgatni

Természetesen automata az összes elektromos ablak, továbbá nem csak a fényszóró a távfény is automatikusan kapcsolódhat, nagy segítség a precíz holttérfigyelő, télen pedig jó szolgálatot tehet − a markolatok alá tett − kormánykerékfűtés. Kár, hogy néhány gomb, például a Head up Display vezérlősora is láthatatlan helyre, a kormány mögé került, ezért aztán autópályán például nehéz állítgatni

Lexus hagyomány szerinti helyen található a távolságtartós, araszolófunkciós tempomat kapcsolója. Lehetne kézre esőbb helyen, például a kormányon. Az állóra fékezett és néhány másodpercig várakozott autó ezen pöcök érintésével is ismét mozgásba hozható

Lexus hagyomány szerinti helyen található a távolságtartós, araszolófunkciós tempomat kapcsolója. Lehetne kézre esőbb helyen, például a kormányon. Az állóra fékezett és néhány másodpercig várakozott autó ezen pöcök érintésével is ismét mozgásba hozható

Több szempontból is érdekes kettősség tehát a GS. Kifinomult, de azért nem minden megoldásával, továbbá hiába higgadt megjelenésű, a technokratáknak szól, azoknak, akik elvárják, értékelik és használni is tudják, sőt szeretik a technikai csemegéket. Az ugyanis bőven van. Kezdjük azzal, hogy a műszerfal közepére 12,3 colos, subnotebooknyi kijelző került – a luxusautóktól megszokottan nem érintésérzékeny kivitelben. Navigálni a legújabb Remote Touch, erőkkel támogatott, s a gombokra magától ráugró egérrel lehet. Szokni kell, az egyszer biztos, de nem rossz megoldás. A menürendszer már elhibázottabb, telefonból például életszerűtlenül elsőre tárcsázót ad, s csak újabb nyomásokkal érhető el a híváslista vagy a névjegyzék – sajnos a telefon hangminőségével sem meggyőző, még a középkategóriás, kommersz autók körében sem mondanánk jónak, prémiumautók körében pedig sokkal jobbakat is tapasztaltunk már. Sajátos logika kell a navigáció, a rádió és az összes többi menüpont kiismeréséhez is. Jó pont, hogy a rendszer egésze beszél és ír is magyarul. A fordítások helyenként lehetnének mondjuk szebbek, célravezetőbbek.

Hibrides és sportos, fordulatszámmérős is lehet a műszerfali óracsoport, jól látható, hogy az éberségfigyelő szenzora kitakarja a középső kijelző alsó sorát Hibrides és sportos, fordulatszámmérős is lehet a műszerfali óracsoport, jól látható, hogy az éberségfigyelő szenzora kitakarja a középső kijelző alsó sorát

Hibrides és sportos, fordulatszámmérős is lehet a műszerfali óracsoport, jól látható, hogy az éberségfigyelő szenzora kitakarja a középső kijelző alsó sorát

Jól követhető utasításokat ad, magyarul beszél a navigáció, de vidéken előfordul, hogy egy-egy utcát nem ismer. Automatikus cím-kiegészítő funkcióját szokni kell, a méretes kijelzőn jól elfér az osztott panel is, de az egyszerre adott sok információt nehéz egy-egy pillantással értelmezni

Jól követhető utasításokat ad, magyarul beszél a navigáció, de vidéken előfordul, hogy egy-egy utcát nem ismer. Automatikus cím-kiegészítő funkcióját szokni kell, a méretes kijelzőn jól elfér az osztott panel is, de az egyszerre adott sok információt nehéz egy-egy pillantással értelmezni

Óriási mutatvány a fő műszercsoportnál, hogy fordulatszámmérő mutatkozik Sport és Sport+ módban, míg Normal és Eco üzemmódokban a hibrid üzeműektől megszokott, töltést/elektromos hajtást kifejező óra tájékoztatja a vezetőt. Utóbbi gyűrő és a sebességmérő órája között színes egérmozi is informál, sajnos túlzottan kicsiny betűkkel, alsó sorát az éberségfigyelő szenzora által kitakarva és ha csupán egy-egy szóval, de számai mellett angol nyelven. Kegyetlenek és szőrös szívűek vagyunk a GS-sel szemben, hiszen a 20 millió forint felett vásárlók is azok, a maximumot várják el, amit sok más tekintetében egyébként meg is kapnak a GS-től. Az első, 10 irányban elektromosan állítható, ülőlapjánál és háttámlájánál külön-külön szabályozható oldaltartású, utóbbinál állítható íveltségű, a lapnál hosszúságú székek pazar kényelműek – és ismét hőbörgünk, kézzel állítható fejtámaszúak.

Csak egy színnel vetít a Head up Display, analóg a műszerfali óra, a fokozatmentes automata váltó hagyományos karral, annak 7 fokozata a kormányról is kapcsolható Csak egy színnel vetít a Head up Display, analóg a műszerfali óra, a fokozatmentes automata váltó hagyományos karral, annak 7 fokozata a kormányról is kapcsolható Csak egy színnel vetít a Head up Display, analóg a műszerfali óra, a fokozatmentes automata váltó hagyományos karral, annak 7 fokozata a kormányról is kapcsolható

Csak egy színnel vetít a Head up Display, analóg a műszerfali óra, a fokozatmentes automata váltó hagyományos karral, annak 7 fokozata a kormányról is kapcsolható

A korábbinál több mint 50 százalékkal nagyobb, 465 literes, de a kategóriában szerény méretű, és nem is bővíthető a hibrid NiMH akkumulátorait, s a vezérlőelektronikák ólomsavasát is hordozó csomagtér

A korábbinál több mint 50 százalékkal nagyobb, 465 literes, de a kategóriában szerény méretű, és nem is bővíthető a hibrid NiMH akkumulátorait, s a vezérlőelektronikák ólomsavasát is hordozó csomagtér

A GS helykínálata kapcsán a sajtóanyag büszkén hangoztatta: a korábbinál 2 cm-rel nagyobb a szélesség, a hátsó lábtér 2 cm-rel, a fejtér ott 2,5, elöl 3 cm-rel nőtt. Utóbbival ennek ellenére nem voltunk megelégedve, sofőrként többünk feje is összetalálkozott a vezető oldalára is szerelt kapaszkodóval, hátul pedig a középső ülőhelyen már 172 centiméterrel sem lehet elférni. A GS-t így négyüléses autóként kell elkönyvelni. Ha azonban nem cél többen utazni, akkor a GS bizony több mint vállalható. Helykínálata hátul mondjuk messze van a nagyvonalútól, de a szélső helyeken elegendő. Helyet nem, főnöki érzést azonban ad, hogy az első utas ülése hátulról előreküldhető, de még támlája is billenthető. Az audiorendszer, a klíma és a hátsó roló egyaránt irányítható a második sori kartámaszról is.

Míg a klíma nem túlzottan cizellált műanyag gombokkal vezérelhető a Mark Levinson hifi fém tekerőkkel és a központi kijelzőn keresztül, illetve a hátsó kartámaszról Míg a klíma nem túlzottan cizellált műanyag gombokkal vezérelhető a Mark Levinson hifi fém tekerőkkel és a központi kijelzőn keresztül, illetve a hátsó kartámaszról Míg a klíma nem túlzottan cizellált műanyag gombokkal vezérelhető a Mark Levinson hifi fém tekerőkkel és a központi kijelzőn keresztül, illetve a hátsó kartámaszról

Míg a klíma nem túlzottan cizellált műanyag gombokkal vezérelhető a Mark Levinson hifi fém tekerőkkel és a központi kijelzőn keresztül, illetve a hátsó kartámaszról

Napjaink legtechnikásabb hajtáslánca: 3,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor, változó, terheléstől függően közvetlen vagy szívócső befecskendezéssel, természetesen szintén változó szelepvezérléssel, E-CVT váltóval és 200 lóerős villanymotorral, 345 lóerős rendszerteljesítménnyel

Napjaink legtechnikásabb hajtáslánca: 3,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor, változó, terheléstől függően közvetlen vagy szívócső befecskendezéssel, természetesen szintén változó szelepvezérléssel, E-CVT váltóval és 200 lóerős villanymotorral, 345 lóerős rendszerteljesítménnyel

Már ott, illetve elöl is igen kellemes élvezni az utazás mellett a 17 (!) hangszórós, 835 Wattos, akár digitális (az analógnál sokkal tisztább hangú) rádióadást is megszólaltató Mark Levinson hifirendszert. Kritikával azonban sajnos itt is tudunk élni, a más modellekben már sikerrel próbált Samsung Galaxy S2-vel ezúttal nem tudtunk Bluetooth-on keresztül hangfájlokat küldeni. Akár a sofőrt is zavarhatja ez, pedig neki azért jut egyéb élmény bőven. Kulcselfordítási élményről mondjuk nemigen beszélhetünk – hiszen a motor gombbal indul – s alapjáraton is halk, nem pedig fenyegetően morajló. Ráadásul stop-start rendszerével, villanymotorjával nem is biztos, hogy elindítja benzines motorját a hibrid. A karosszériát elindítani is képes az akár 64 km/óráig önállóan gyorsító villanymotorral, hiszen az sem szerény, 200 lóerő teljesítményű, 275 Newtonméter nyomatékú, ha azonban komolyabb gázt adunk, netán a menetdinamikai kapcsolót Sportba tekerjük, azonnal életre kel a 215 lóerős, 352 Newtonméter nyomatékú V6-os benzines, s így a gázpedál már 345 lónak parancsol. Ráadásul – Sport módban – azonnali gázreakcióval. Nincs visszaváltási megtorpanás, a fokozatmentes, 7 programozott fokozatot is kínáló E-CVT váltó gyorsan és észrevétlenül szabályozza áttételét, a vezető pedig csak azt érzi, hogy a normál módban higgadt, de izmos limuzinból harapós, sportos gép lesz. Az 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás nem lélegzetelállító, de azért komoly, komolyabb azonban az, hogy a GS dinamizmusa autópályás tempónál, 130 km/óra felett sem csökken, ha kell, erőteljesen gyorsul, akár 250 km/órás tempóig. Városban, parkolóházban pedig akár emissziómentesen, villanymotorral megy szépen higgadtan, komótosan.

Elegáns részletek kívül Elegáns részletek kívül Elegáns részletek kívül

Elegáns részletek kívül

Bőr üléskárpit és műbőr könyöklő találkozása a hátsó sorban

Bőr üléskárpit és műbőr könyöklő találkozása a hátsó sorban

Nem csak menetdinamikájával, futóművével is kétarcú a GS. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, természetesen zömében alumínium rendszerek az adaptív és – szintén a menetdinamikai körkapcsoló – által hangolható lengéscsillapítókkal alapesetben lágyan ringatva, az úthibákat csaknem elnyelve viszik a korábbinál 50 kilogrammal könnyebb limuzint. Sportban aztán egészen más lesz, ha nem is élesen, de minden úthiba érezhető, csökken persze a kanyarodási oldaldőlés, de azért sodródási hajlam mégis marad; igazi sportkocsi nem lesz a csak hátul hajtó GS. Nem gondoljuk, hogy sok vásárlót fog ez utóbbi zavarni. Sokkal inkább fogják értékelni, hogy aktív (alacsony sebességnél a fordulékonyság javítására az elsőkkel ellentétesen, tempósabban haladva néhány foknyit a fordulékonyság javítására azokkal együtt forduló) hátsó kerekeivel városban kifejezetten jól manőverezhető, továbbá, hogy holttérfigyelő rendszere a műfaj legjobbja, radaros, távolságtartós, ráfutásgátlós tempomatja igen precíz, araszolófunkciójával városban is nagy terhet vesz le a sofőr válláról. Autópályán utóbbi még fontosabb szolgálatot tehet, hiszen az egy-egy másodpercre, akár csak a navigációra vetülő szem által nem látott eseményekre is tud reagálni. Vannak persze korlátai, 130 km/órás tempónál például tesztünkön egy 90 km/óra környéki tempóval cammogó Kispolszkit csak későn látott meg, melyre végül maga is hangos sípolással hívta fel a figyelmet, de ott emberi beavatkozásra is szükség volt a baj elkerüléséhez. Utóbbi mégis fontos és hamar megszerethető extra, nem úgy az éjjellátó kamera, ami a sötétben az óriási középső kijelzőre vetítve jeleníti meg az általa látottakat. Egyedül autózva nem sokat segít, ha ül utas az autóban, ő esetleg figyelheti, s időnként szólhat a sofőrnek, hogy van valaki az út szélén, de annak nincs realitása, hogy a vezető maga figyelje, az emberi szem egyelőre többet mutat − szerencsére.

A hibrid fényszórói is LED-esek, az oldalablakokat a hűtőmaszk felső részéhez hasonlóan króm szegélyezi, az első, 356 mm átmérőjű féktárcsákat négy, a hátsókat kétdugattyús féknyergek szorongatják, így a fékhatás (is) igen jó

A hibrid fényszórói is LED-esek, az oldalablakokat a hűtőmaszk felső részéhez hasonlóan króm szegélyezi, az első, 356 mm átmérőjű féktárcsákat négy, a hátsókat kétdugattyús féknyergek szorongatják, így a fékhatás (is) igen jó

Összességében jó autó-e a GS? Piszkosul, technikája lenyűgöző, utastere azonban talán túlzottan tartózkodó és a korai tesztautóban sajnos még nagyon apró zörejek is mutatkoztak. Fülelni kell hozzájuk, de 21,5 millióért már fájóak. Az persze más kérdés, hogy hiába sokak számára beláthatatlanul nagy összeg – autóra – ennyi pénz, a konkurensek ilyen technikai csomagot csak nagyon sokkal magasabb áron adnának, ráadásul benzinmotorral ilyen teljesítmény ilyen fogyasztással nincs máshol, a GS (18 colos felnivel) 6,2 l/100 km vegyes fogyasztási értéke rekorder. A teszten persze nem ez adódott, a fedélzeti számítógép által írt 8,1-es értékkel még elégedettek lettünk volna, a tankolás szerinti 9 l/100 km már picit lelombozó volt. Persze 345 lóerőtől azért nem rossz, ahogyan a GS sem az!

Értékelés

Pozitív
Komoly teljesítmény, ahhoz mérten szerény fogyasztással, kiamagasló technológiák minden téren
Negatív
Szűk ötödik ülőhely, nehézkesen barangolható menürendszer, neszek, zörejek az utastérben

Árak

Tesztmodell alapára 14 990 000 Ft (2012. augusztus 13.)
Tesztmodell ára 21 790 000 Ft (2012. augusztus 13.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4850 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1825 kg
Össztömeg: 2325 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 465 liter

Motor és váltó

Motor: Hibrid
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 3456 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 352 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény: 215 kW (292 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 5,9 s
CO2-kibocsátás: 145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,0 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ahogyan az várható volt, tovább apadnak az üzemanyagárak

Míg múlt héten a benzin ára esett egy hajszálnyit jelentősebben, most a gázolajnál nagyobb az...

Kia Rio 1.5 CRDi EX Cool, 2009 - használtteszt

Családi használatra is alkalmas négyajtós szedán, igazi menedzserautó a Kia Rio szedán. Ráadásul...

Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán...

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Mi minden befolyásolja a féktávolságot autózás során?

Többrészes sorozatban vizsgálódunk egy kicsit az elkövetkező hetekben. Fényt derítünk arra, hogy...

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail...

Surranó tolvajok fosztogatták az autókat

A tolvajok a távirányítók blokkolását követően nyom nélkül képesek nyitni és kipakolni az autókat...

A felismerhetetlenségig tört össze a 430 lóerős BMW M3

Dél-Afrikában történt a csúnya baleset még a hónap elején. A képeket elnézve azt várhatnánk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

MacKrin írta: 2013 október 09., szerda 08:05:33
saabracinghungary írta: 2 éve

nem fér a fejembe minek kell egy autónak egy szar elektromotort meg akkukat cipelni. halott a hibrid hüjeség aki gazdag annak úgyis van pénze ha nem számít a súly hajítsanak alá inkább egy v8 vagy v12 est az legalább szépen szól nem vísít mint egy kiherélt macska. utálom a villanyos autókat meghallom elhajtani őket egy nagy fekete luxusautó aminek ojan hangja van mint a trolinak szánalom kb úgyis mennek mert nehezek mint az ólom. ezenkívül drágák túlbonyolítottak nem értem minek erőltetik azt ami nem megy jólbevált belsőégés azt kell tovább fejleszteni


Hááát ha ez neked szánalom ez a technika, akkor olvass egy kis Orosz ill. Amerikai elégedettségi listát, de a Németek is szívesen nyilatkoznak a "szánalomról". Szerintem az a szánalom hogy hülye vagy hozzá, meg helyesen sem tudsz írni!!! Tudod ez "ojan". Mi???

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 2012 szeptember 01., szombat 09:48:42

Még "beleférhet" a fejedbe, megfejlődheted ezt a dolgot csak idő kérdése:))))

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 augusztus 21., kedd 14:53:41

nem fér a fejembe minek kell egy autónak egy szar elektromotort meg akkukat cipelni. halott a hibrid hüjeség aki gazdag annak úgyis van pénze ha nem számít a súly hajítsanak alá inkább egy v8 vagy v12 est az legalább szépen szól nem vísít mint egy kiherélt macska. utálom a villanyos autókat meghallom elhajtani őket egy nagy fekete luxusautó aminek ojan hangja van mint a trolinak szánalom kb úgyis mennek mert nehezek mint az ólom. ezenkívül drágák túlbonyolítottak nem értem minek erőltetik azt ami nem megy jólbevált belsőégés azt kell tovább fejleszteni

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2012 augusztus 19., vasárnap 22:11:04

Nekem volt szerencsém 1 hónapig használni egy új A6-os 2literes start stopos kézi 6 sebességes autót 0 km-es korától.
Olyan 16-17 millás volt az ára (szerencsére nem én fizettem).
Kívül és belül is tetszett az autó pedig nem vagyok VW konszern dizájnjainak a kedvelője.
Csak addig tetszett az autó amíg le nem parkolt mellém (Németországban) egy Infiniti.
Az új Audi A6-osnak a váltója akadt, többen is melléraktuk használat közben, ajobb hátsó ajtaján süvített be a hideg szél télen, arról nem is beszélve hogy úgy csukódtak, be az ajtajai mintha Vartburg ajtókat csuknék be. Szar hangja volt a motorjának. A hosszú 1-esnek köszönhetően nem igazán ugrott az autó, de ettől függetlenül jól ment (a 6. is hosszú volt).
Összességében sokkal de sokkal többet vártam volna ettől az agyonsztárolt Auditól, tisztára olyan érzésem volt benne mintha egy nagyrafújt németesen semilyen (kommersz) csicsadizájnos Passatba ülnék.
Volt alkalmam nagy méretű személyautókat vezetni az USA-ban vagy 16 éve, meg párat itthon is azóta, és nem látom azt az okot miért olyan nagy sztár ma pl: az Audi sokak szemében.
(Talán mert még nem tapasztalták meg kitől lopják össze a technikai arzenált) na azok inkább autók!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 augusztus 17., péntek 13:13:58
Combi27 írta: 2 éve

azért ne érts félre, nem vagyok dízel fan, csak írtam a teszt végéről egy vitaindító mondatot...

Nekem LPG-s kocsim van :)) sztem jobb egy gázos autó mint egy hibrid..A gáz bizonyított nekem az anyagmozgató targoncáknál (használtam párat, mind hibátlan volt), a téli benzinnel való hidegindítási gondok megszüntethetők egy fűthető reduktorral, igaz ahhoz kicsit nagyobb teljesítményű akksi kell.. :)


Előzmények megtekintése

Nem értelek félre... Szerintem a gáz üzem is nagyon jó. főként a CNG lenne jó, ha lenne kiépített országos hálózata :-(
Rövid és középtávon (1-2 évtized) mindenképpen van jövője a benzin, gáz, dízel, hibrid üzemeknek, viszont utána majd tömeges mértékben jön az elektromos üzem. Addigra valószínűleg fejlődik majd annyit a technika... Az én személyes véleményem az, hogy a környezetszennyező és egészségkárosító dízel motoroknak a teher/haszon/erő-gépjárművekben van a helye! Most már a fogyasztás tekintetében is van valódi alternatívájuk -hibridek-, s szerencsére egyre inkább előtérbe kerülnek a környezetvédelmi normák is!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 17., péntek 10:52:28
kopasz írta: 2 éve

Látod ez az amit nem nem hiszek el! Miben fordulna? El ne mondja már nekem senki se hogy egy 3 literes motor fogyasztása kevesebb lenne. Lóerőben alul maradna, a nyomatékával meg nagyjából pariban lenne. Viszont attól még kerregne mint a piros Mtz a határban a szántóföldön, ja és ezerrel szórná szét a levegőben a tüdőrák kockázatát! Ez csupán a szerző elfogult magánvéleménye volt, nem hiába nem magyarázta meg azt! Ezek a hibridek tökéletes alternatívát kínálnak a dízelnek a fogyasztás szempontjából is, nem beszélve a benzinmotor finom járáskultúrájáról, arról meg már csak halkan beszélek, hogy összteljesítményben le is nyomják az azonos kategóriájú dízelt, s relatíve annyira nem is környezetszennyezőek!!!


Előzmények megtekintése

azért ne érts félre, nem vagyok dízel fan, csak írtam a teszt végéről egy vitaindító mondatot...
Nekem LPG-s kocsim van :)) sztem jobb egy gázos autó mint egy hibrid..A gáz bizonyított nekem az anyagmozgató targoncáknál (használtam párat, mind hibátlan volt), a téli benzinnel való hidegindítási gondok megszüntethetők egy fűthető reduktorral, igaz ahhoz kicsit nagyobb teljesítményű akksi kell.. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 augusztus 16., csütörtök 17:39:46
Combi27 írta: 2 éve

azért a teszt végén van egy mondat:



"Csak az Audi maradt hoppon, a hibridek között nem rúghat labdába, viszont ha egy 3.0 TDI morogna az orrában, azonnal fordulna a kocka."


Előzmények megtekintése

Látod ez az amit nem nem hiszek el! Miben fordulna? El ne mondja már nekem senki se hogy egy 3 literes motor fogyasztása kevesebb lenne. Lóerőben alul maradna, a nyomatékával meg nagyjából pariban lenne. Viszont attól még kerregne mint a piros Mtz a határban a szántóföldön, ja és ezerrel szórná szét a levegőben a tüdőrák kockázatát! Ez csupán a szerző elfogult magánvéleménye volt, nem hiába nem magyarázta meg azt! Ezek a hibridek tökéletes alternatívát kínálnak a dízelnek a fogyasztás szempontjából is, nem beszélve a benzinmotor finom járáskultúrájáról, arról meg már csak halkan beszélek, hogy összteljesítményben le is nyomják az azonos kategóriájú dízelt, s relatíve annyira nem is környezetszennyezőek!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 16., csütörtök 07:28:32
kopasz írta: 2 éve

Ez a teszt is azt bizonyítja hogy a hibridhajtáslánc megfelelő és méltó ellenfele a dízelnek, sőt talán jobb is nála!


Előzmények megtekintése

azért a teszt végén van egy mondat:

"Csak az Audi maradt hoppon, a hibridek között nem rúghat labdába, viszont ha egy 3.0 TDI morogna az orrában, azonnal fordulna a kocka."

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 augusztus 15., szerda 12:52:51
Combi27 írta: 2 éve

Egy kicsit jobb a kép ha összehasonlítunk 3 hibridet....



http://www.vezess.hu/teszt/harom_hibrid/38339/


Előzmények megtekintése

Ez a teszt is azt bizonyítja hogy a hibridhajtáslánc megfelelő és méltó ellenfele a dízelnek, sőt talán jobb is nála!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 15., szerda 11:12:25

Egy kicsit jobb a kép ha összehasonlítunk 3 hibridet....

http://www.vezess.hu/teszt/harom_hibrid/38339/[/url]

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 Ultra Prestige teszt

Németes francia – Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 teszt

Két éve járt már nálunk a DS 3 1,6 literes dízele. Azóta némi módosításon esett át. Megjelenése szebb, motorja erősebb és takarékosabb lett.


Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Lexus RX 450h teszt

Alapból luxus

Ilyen is ritkán fordult elő velem: a Lexus RX 450h Basic tesztautó átvételekor a cég munkatársa sűrűn kérte az elnézést, hogy alapmodellel kell távoznom a telephelyről.

Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: megdőlt a kamionos ugratás Guinness rekordja

A félpótkocsis Renault megugrotta a Lotus F1-est Videó

14 órája – Sztori

A Lotus F1-es csapata sajátosan búcsúzott el a Renault-tól: csapatkamionjuk átugrat a versenyautó fölött, közben rekordot is döntöttek.


Megjelent a Gymkhana 6 legújabb paródiaváltozata

Itt a legújabb Gymkhana paródia Videó

17 órája – Sztori

Alig egy hete, hogy megjelent a Gymkhana 7, melyben Ken Block egy 845 lovas Mustanggal csapat Los Angeles utcáin, máris itt a gagyi, de annál látványosabb verzió.


Partneri együttműködést kötött a Budapest Airport és a Mercedes-Benz

Kecskemétről Ferihegyre megy számos Mercedes

Tegnap – Sztori

Egységesíti autóflottáját a Budapest Airport Zrt. Olyan gyártót kerestek, amely hosszú távú, megbízható partner lehet. A Mercedes nyert.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS GS 450h Luxury (Automata)

LEXUS GS 450h Luxury (...

Ár: 18.499.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Hibrid (Benzin)

LEXUS GS 300 (Automata)

LEXUS GS 300 (Automata)

Ár: 4.600.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS GS 450h Comfort Leather&Navigation (Automata) 30000 km

LEXUS GS 450h Comfort...

Ár: 11.790.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Hibrid (Benzin)

Még több autó