0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Soha nem volt még ilyen olcsó a Lexus GS

Piacon és hazai úton a Lexus GS

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarország vezető hibridmárkája, a Lexus az eddigieknél kisebb motorral is piacra dobta a GS-t, így az olcsóbb lehet, mint valaha.

Jelentősen apasztott Cw=0,26 légellenállási együtthatójú az alapáron vízlepergető üvegekkel szerelt GS

Jelentősen apasztott Cw=0,26 légellenállási együtthatójú az alapáron vízlepergető üvegekkel szerelt GS

Új, a korábbinál élesebb vonalú formanyelvvel született meg a negyedik generációs GS

Új, a korábbinál élesebb vonalú formanyelvvel született meg a negyedik generációs GS

Mivel márciusban, egy bezúzandó mintapéldányt már láthattunk a negyedik generációs Lexus GS-ből, s már akkor igen alaposan megismerhettük azt, a júniusi, hazai GS bemutató kapcsán csak a legfontosabb paramétereit érdemes átismételni az eddigi eladásaival legnépszerűbb hibrid szedánnak. Apropó eladások, nem csak a GS vezeti kategóriájában a kétmotorosok szegmensét, a hazai piac egészén is a Lexus a leginkább hibrid autómárka, a most ráncfelvarrott RX szabadidő-autót szintén hibridként választja a legtöbb vásárló.

Lexus GS − méretek

Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4850 x 1840x 1455
Tengelytáv [mm] 2850
Csomagtér [l] GS250: 530; GS450h: 465

A GS annak ellenére alig nőtt, hogy alapjai újak, friss karosszériája a korábbinál 14 százalékkal merevebb, de tervezői szigorúan ügyeltek arra, hogy hossza ne változzon, az új GS ugyanúgy 4,85 méter hosszú, mint elődje, így pontosan ugyanolyan parkolóhelyre lehet vele beállni, mint a korábbival. Az utastér viszont tágasabb: a hátsó lábtér 2 cm-rel, a fejtér ott 2,5, elöl 3 cm-rel nőtt, ami annyit tesz, hogy a lassú, de folyamatos növekedésben lévő emberiség érezhetően kellemesebben fér el benne, mint a megelőző generációban. Több hely jut a csomagoknak is, a hibrid csomagtere 62 százalékkal 482 literesre nőtt, míg a csupán benzinmotoros 250-es poggyásztere még nagyobb, 530 literes.

A Lexus GS250 számokban

Motor 2500 cm3, V6, benzin
Teljesítmény 209 LE
Nyomaték 253 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h 8,6 sec
Végsebesség 230 km/h
Kombinált fogyasztás 8,9 l/100 km
Alapár 11 990 000 Ft

Bézs belsővel és fabetéttel konzervatív a feltűnően széles utastér

Bézs belsővel és fabetéttel konzervatív a feltűnően széles utastér

Elsőre persze nem a mérettöbblet, hanem az új, az L-finesse dizájnfilozófia továbbfejlesztett kiadásának nevezett formavilág tűnik fel. Minőségi, hogy az alapáras kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer már nem gombbal, hanem érintéssel reteszel, az utastérben pedig a szériagyártású személyautók legnagyobb (12,3 colos) TFT-panelje lehet a meghatározó, de azért feltűnik, hogy a szélesség is hízott 2 cm-t − válltérben már-már valódi luxuslimuzinos a GS. A beltér formavilágát a CT-től eredeztetik a márka emberei; valóban felfedezhető az azonos irány, de azért messze nem képzeljük a kompakt modellbe magunkat. A hibridnél elektromosan állítható és ki-be szálláskor magától visszahúzódó kormánykerék a korábbinál 5 cm-rel szélesebb tartományban állítható, szintén a komfortot javító tényező, hogy a deréktámasz immár négy irányban mozgatható, és az ülőlap hossza is igen széles, 7,6 cm-es tartományban állítható, a lap és toldaléka között ráadásul rés sem marad.

Öt különböző kárpit választható az utastérbe, az első ülések laphosszúsága hengeres toldással lehet változtatható Öt különböző kárpit választható az utastérbe, az első ülések laphosszúsága hengeres toldással lehet változtatható Öt különböző kárpit választható az utastérbe, az első ülések laphosszúsága hengeres toldással lehet változtatható

Öt különböző kárpit választható az utastérbe, az első ülések laphosszúsága hengeres toldással lehet változtatható

Szerepelhet öt (bézs, szürke, fekete, barna és vörös) árnyalatú bőrkárpit, az eddigi elefántcsont, dió és bambusz fabetétek mellett fényes fekete és alumínium felület is. A levegőminőség érdekében automatikus belsőkeringetés tartja távol a kellemetlen szagokat, ha pedig valaki mondjuk dohányfüstös ruhában ül az autóba, nanotechnológiás légtisztító fogja kiszűrni annak szagát. A technikai arzenál – a teljesség igénye nélkül − szélvédőre vetített műszerblokkot (HUD), éjjellátó kamerát, távolságtartós tempomatot, sávtartó elektronikát egyaránt bevethet.

Nem alapárért, de a szériagyártású autók legnagyobb műszerfali kijelzője lehet a GS-ben

Nem alapárért, de a szériagyártású autók legnagyobb műszerfali kijelzője lehet a GS-ben

A korábbival egyező, 345 lóerős rendszerteljesítményű, 3,5 literes, Atkinson ciklusú, 290 lóerős V6-oson és 200 lóerős villanymotoron alapuló GS450h úgy lett 23 százalékkal takarékosabb, 5,9 l/100 km vegyes fogyasztású, hogy közben 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulási értéke nem változott, a vele elérhető végsebesség azonban nőtt, már elektronika fogja vissza 250 km/óránál. Noha a motor alapja a régi, újdonság bőven van benne, például már nem csak szelepvezérlése, hanem befecskendezése is változó, terheléstől függően a világon egyedüliként egyszerre lehet közvetlen és szívócsövön keresztüli is.

A Hybrid váltója a márkától megszokottan CVT automata, a jelenleg kéttagú kínálat csúcsának tekinthető verzió – elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóműve − alapáron kap négykerék-kormányzást és adaptív felfüggesztést is. Utóbbi opciós, a hátsó – hajtott – kerekek kormányzása azonban nem elérhető a belépőverziónak számító GS250-eshez. Annak is van persze ütőkártyája, az IS250-esből ismert 2,5 literes V6-ost alkalmazó 206 lóerős GS, az eddigi legkisebb motorú GS-ként lehet az eddigi legolcsóbb, alapból adott, 6 fokozatú automata váltójával is 11,9 millió forinttól elérhető, mely által az eddig e modellel nem kacérkodók számára is elérhetővé vált.

A Lexus GS450h számokban

Motor 3456 cm3, V6, benzin, Atkinson-ciklus, 2 villanymotor
Rendszerteljesítmény 345 LE
Nyomaték 352+275 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h 5,9 sec
Végsebesség 250 km/h
Kombinált fogyasztás 5,9 l/100 km
Alapár 14 990 000 Ft

Remote Touch egérrel irányíthatók a fedélzeti, a Luxury szinttől 12,3 colos kijelzőn megjelenő elektronikák

Remote Touch egérrel irányíthatók a fedélzeti, a Luxury szinttől 12,3 colos kijelzőn megjelenő elektronikák

Ráadásul a japán márka felszerelés-filozófiája igencsak elüt az európai vetélytársakétól. Míg a leginkább konkurensnek tekinthető német prémiummárkáknál megszokott, hogy az alapverzió és a rendelt darabok ára között a végtelen hosszúságú extralistáról csak szolidan szemezve is milliós árkülönbségek adódnak, a Lexus már alapáron is tisztességes (egyebek mellett 10 légzsák, ESP, kulcs nélküli rendszer, automata klíma, tempomat, Bluetooth, Xenon fényszóró, esőszenzor, parkolóradar) ellátmányt ad – a 11,9 milliós GS250-eshez is. Bár az ellátmány japán szokás szerint csomagokkal bővíthető, az 5 (Comfort & Navigation, Luxury, Luxury & Safety, Comfort Leather & Navigation, F-Sport, F-Sport Safety) rendelhető ellátmány és az ugyanennyi kárpit, valamint betétszín és a 11 fényezés által csaknem 900 különféle autó konfigurálható össze.

Menetdinamikai kapcsoló, amellyel szokás szerint nem csak a motor, a váltó és a kormányrásegítés is hangolható

Menetdinamikai kapcsoló, amellyel szokás szerint nem csak a motor, a váltó és a kormányrásegítés is hangolható

Kényelmi elemek szempontjából a GS250 és 14,99 millió forinttól elérhető, az alapnál erősebb és takarékosabb GS450h csomagjai egyezőek, fontos kiemelni, hogy minél jobb verziót, akár a 21,49 millió forintos csúcshibridet (távolságtartós tempomattal, holttérfigyelő, balesetelkerülő és éjjellátó rendszerrel, adaptív lengéscsillapítókkal, hűthető, fűthető ülésekkel és fűthető, fa-bőr kormánykerékkel vásárolja autóját egy megrendelő, annál többet spórolhat a konkurensekhez képest. Ennek ellenére továbbra is tartja magát ahhoz a Lexus, hogy nem lesz tömegmodell az új GS, elemzésük szerint a prémiumvásárlók is igencsak megérezték az elmúlt évek gazdasági válságát, így idén mindössze 50 GS magyarországi értékesítésével számolnak, a hibrid többletével. Bár az új sorozat még nem egész 3 hónapja rendelhető, már több mint 20 példányt eladtak belőle, ami akár a gyári várakozások túlszárnyalását is jövendölheti, ami talán nem is meglepő a kisautós fogyasztással, de sportautós menetteljesítménnyel, városban akár emissziómentesen mozgó limuzintól.

Ez is érdekes lehet:
 

Műszaki vizsga - Tudod, hogy milyen gyakran, mennyi pénzért kell megcsináltatni?

Nem csak személyautóra, minden járműre összeszedtük, hogy azt milyen gyakran, mennyi pénzért...

Hazánkban is bemutatkozott a Renault Kadjar

A külföldi menetpróbát követő hazai bemutató legfőbb információja a vételár a Renault Kadjar...

Karbon-kerámia fékek helyett itt a vákuum alapú technológia, ami segít a gyors megállásoknál

Akár 40 százalékkal is csökkenti a fékutat az Autoliv legújabb fejlesztése. A vákuummal működő...

BMW X3 xDrive 20d teszt

Ráncfelvarrott külsővel, és frissített dízelmotorral járt nálunk a BMW X3 belépő szintű összkerékhajtású...

Most már biztos: 350 lóval érkezik a Ford Focus RS

Számos pletyka és találgatás látott napvilágot a Ford Focus RS pontos teljesítményével kapcsolatban...

Lemerült a távirányítóban az elem? Nem. Elromlott a Toyota?

Piszok rossz érzés, amikor egy autó megadja magát. A Toyotával most megtörtént az, ami ellen...

A Veyron méltó utódja: jövőre várható a Bugatti Chiron

Még fejlesztés alatt áll a Veyron utódjaként érkező Bugatti Chiron, de már brutális teljesítményéről...

Vezettük a megújult Peugeot 208-ast

Átrajzolt lámpákkal és lökhárítókkal, új színvilággal és erősebb, takarékosabb motorokkal érkezik...

Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI, DLX Plus, automata teszt

Mennyire távoli a Tivoli? Teszten a SsangYong Tivoli

Felveszi-e a versenyt a koreaiak új crossovere a szegmens többi szereplőjével? Elég-e az 1.6-os benzines automata váltóval? Tesztünkből kiderül.


Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Nagycsaládos, sportos, utazós - Mazda6 Sportkombi teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál? Tesztünkből ez is kiderül.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (170 LE) AWD teszt

Önkényes tűzoltó – Opel Insignia Country Tourer

Már hét éve kapni, mégsem untuk meg. Az Opel Insignia ma is érdekes és jó is, pláne Country Tourerként és a legújabb dízelmotorjával.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Lexus RX 450h teszt

Alapból luxus

Ilyen is ritkán fordult elő velem: a Lexus RX 450h Basic tesztautó átvételekor a cég munkatársa sűrűn kérte az elnézést, hogy alapmodellel kell távoznom a telephelyről.

Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Utánajártunk, hogy miként válhat valakiből profi autóversenyző

Belőled is lehet Vettel vagy Hamilton

2 napja – Sztori

Manapság egyre nagyobb teret hódít magának a hazai autósportban az utánpótlás-nevelés. Megmutatjuk, hogyan indulhat el bárki egy sikeres autóversenyzői karrier felé.


A Morgan legújabb prototípusa az EV3 egy 3 Wheeler, elektromos hajtással és 240 km hatótávval

Háromkerekű villanyautó? Ez csak Morgan lehet

3 napja – Sztori

A Morgant mint a klasszikus brit roadster élmény egyik utolsó továbbéltetőjét tartjuk számon, erre előálltak egy villanyos háromkerekűvel.


X-Tomi elkészítette az Alfa Romeo Giulia eddig nem látott változatait

Variációk a Juliskára - 4 Alfa Giulia, ami ma csak álom

3 napja – Sztori

Az Alfa Romeo kupét és kombit nagy valószínűséggel fog készíteni az Giuliából, de a kabrió és a versenyváltozat egyelőre csak fantázia.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS GS 450h Mark Levinson Precrash (Automata)

LEXUS GS 450h Mark Lev...

Ár: 4.150.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS GS 450h F-Sport&Safety (Automata) 22.240 km

LEXUS GS 450h F-Sport&...

Ár: 15.950.000 Ft

Évjárat: 2013 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Hibrid

LEXUS GS 450h Comfort&Navigation (Automata) Szervizkönyves!90.749 km!!

LEXUS GS 450h Comfort&...

Ár: 10.590.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó