0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

2,8 millióért jön a tetőre állított Dacia Lodgy egyterű

Itthon a Dacia Lodgy - beleültünk, beindítottuk

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault Hungária székházának tetején csodálhattuk meg, indíthattuk be és parkolhattuk ide-oda a szenzációs áron érkező Dacia Lodgy egyterűt.

Hatalmas méret, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, a leggyakoribb, 15 colos kerekeken is ballonos, 185/65 R15 abroncsokkal − helykínálatával és rugózásával is komfortosnak ígérkezik a Dacia Lodgy

Hatalmas méret, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, a leggyakoribb, 15 colos kerekeken is ballonos, 185/65 R15 abroncsokkal − helykínálatával és rugózásával is komfortosnak ígérkezik a Dacia Lodgy

Meredek, teljes egészében felnyíló hátfal segíti a pakolást és javítja az átláthatóságot

Meredek, teljes egészében felnyíló hátfal segíti a pakolást és javítja az átláthatóságot

Noha eddig is tudtunk egy-két dolgot a 2004-ben a Logannal (helyesebben Logannel, hiszen elvileg logennek kellene mondani) útjára indított, első évében 22 833, a tavalyi évre, 8 év alatt egyenletes, töretlen fejlődéssel 813 822 példányos volument magáénak tudó Dacia hetedik modelljéről, az egyterű Lodgyról, testközelből most először vehettük szemügyre, s immár tényleg csaknem mindent tudunk róla. Még vezetni is sikerült: a Renault Hungária székházának tetejére kiállított első, még nem is hazai, hanem svájci piacra specifikált, s onnan kölcsön kapott kompakt egyterű első és hátrameneti fokozata is könnyedén kapcsolható, kormánytekerését pedig szervorásegítés könnyíti.

Ez egy közepes ellátmányú verzió műszerfala. A műanyagok kemények, de néhol egészen gusztusosak

Ez egy közepes ellátmányú verzió műszerfala. A műanyagok kemények, de néhol egészen gusztusosak

A 4498 mm hosszú, 1751 mm széles és 1680 mm magas, óriási, 2810 mm-es tengelytávú, a Reanult Grand Scénicnél külméreteivel alig kisebb, de természetesen puritánabb kivitelű egyterű a Dacia eddigi legigényesebb autója. Noha utastéri műanyagkárpitjai továbbra is kivétel nélkül kemények, műszerfalát króm vagy akár zongoralakk hatású középkonzol, világos betét, krómgyűrűs légbeömlő, USB-csatlakozós gyári hifi, de még érintőképernyős navigáció is színesítheti. Utóbbi szó szerint, hiszen a 7 colos kijelző színes, s igazi örömhír, hogy az LG hardware nem TomTom, hanem magyar fejlesztésű iGO szoftvert kap.

Sem elöl, sem pedig hátul nem lehet panasz a helykínálatra. Isofix csatlakozó mindhárom második üléssori ülőhelyre kerül Sem elöl, sem pedig hátul nem lehet panasz a helykínálatra. Isofix csatlakozó mindhárom második üléssori ülőhelyre kerül

Sem elöl, sem pedig hátul nem lehet panasz a helykínálatra. Isofix csatlakozó mindhárom második üléssori ülőhelyre kerül

A Lodgy piros mutatós, egészen szép tipográfiájú műszerpultjára fedélzeti számítógép kerülhet, elektromos ablakainak kapcsolói a Daciánál elsőként a középkonzol helyett az ajtókon találhatók, a lényeg azonban, hogy az opcióként 7 üléses, három üléssoros egyterű mindegyik ülése teljes értékű. Az utastér belső szélessége gyári értékek szerint az első üléssorban 1408, középen 1466, leghátul 1370 mm, s az ötüléses mintapéldány ülőpróbája alapján elmondható, elöl-hátul (illetve középen) valóban tökéletes, fejtér szempontjából bőséges a helykínálat. Tologathatóságot csak az első székek kínálnak, a Lodgy esetében az egyterűs jellegekből leginkább a térkínálat van meg, a hátsó ülések nem is padlóba süllyeszthetők, s nem is kivehetők. A hét üléssel 207 literes csomagtér bővítéséhez az ülések csak hajtogathatók, a középső sor háttámlájához billenthető leghátsó sorral 634 literes, a csupán ötüléses Lodgy esetén 5 üléssel még óriásibb, 827 literes a tér, míg csupán az első üléseket használva, a hátsókat az első támlák mögött sorakoztatva a hétüléses verzió raktere 1861, az ötülésesé 2617 literes. Az utastérben kesztyűtartó, első-hátsó ajtózsebek, középkonzol tetejébe vájt praktikus rekesz formájában további 30 liternyi tér hasznosítható.

Ajtózseb és a műszerfalihoz hasonló betét mindegyik ajtóra kerül Ajtózseb és a műszerfalihoz hasonló betét mindegyik ajtóra kerül

Ajtózseb és a műszerfalihoz hasonló betét mindegyik ajtóra kerül

A Lodgy motorpalettája jól ismert és vadonatúj motorokat egyaránt tartalmaz, mindegyik Euro5 normás. Alapmodellje, az előbbi, azaz a jól ismert csoportba tartozó 1,6 literes, 8 szelepes, 82 lóerős benzinmotor, melynek legnagyobb különlegessége, hogy gyárilag LPG, azaz autógáz üzeműre alakított, kilométerköltségét megfelező verzióban is fog készülni. A másik benzines, az 1,2 literes, 115 lóerős, 190 Nm nyomatékát már 2000 1/percnél szállító közvetlen befecskendezésű, gyors reakciójú turbóval szerelt motor pedig a Renault palettáján is újdonság, a Daciánál pedig természetesen itt jelenik meg először – 5,9 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel, 135 g/km CO2 emisszióval. Dízelből 90 és 107 lóerővel, utóbbi esetén 5 helyett 6 fokozatú váltóval választható az 1,5 literes dCi, melynek erősebb változata is mindössze 4,4 l/100 km üzemanyagot kér 100 km-re, CO2 emissziója 116 g/km, kisebb teljesítményű testvére esetén utóbbi mindössze 109 g/km.

A Dacia Lodgy motorpalettája

1.6 MPI 1.2 TCE 1.5 dCi 90 LE 1.5 dCi 107 LE
Teljesítmény (LE/p) 82/5500 115/4500 90/3750 107/4000
Nyomaték (Nm/p) 134/3000 190/1500 200/1750 240/1750
Végsebesség (km/h) 160 179 169 175
Gyorsulás (0-100 km/h, mp) 14,5 10,6 12,4 11,6
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 7,1 5,7 4,2 4,4
CO2-kibocsátás (g/km) 165 135 109 116

Rekorder méretű, 827 literes az ötüléses Lodgy 2617 literig bővíthető csomagtere

Rekorder méretű, 827 literes az ötüléses Lodgy 2617 literig bővíthető csomagtere

Az ötüléses csomagtérméretével minden vetélytársát, még haszonjármű alapú egyterű konkurenseit is felülmúló Lodgy ára egyértelműen mindenkié alatt marad. Korábban azt a biztató információt kaptuk, hogy 3 millió forintnál szerényebb lesz, most már 2,8 millió forint alattit ígér Rosta Gergely, a Renault Hungária marketing menedzsere, ami főként a már most ismerhető ellátmány mellett vonzó. A marokkói Tanger ipari szennyvizet, de még szén-dioxidot sem termelő új gyárában készülő Lodgy júniustól lesz rendelhető itthon, végleges ára is akkor lesz publikus, de az említett alapár mellett még egy verzióé ismerhető: a klímás, ötüléses, dízel felára mintegy 1 millió forintnyi lesz, azaz 3,8 millió környékén várható, s állítólag a csúcs is 5 millió alatt marad. Nem csak ellátmányával, fix árú karbantartásaival is olcsó a Dacia, az évente esedékes átvizsgálás díja – évi 20 ezer kilométeres futást feltételezve − az első három évben egyaránt 24 190, a negyedikben 45 990, az ötödikben pedig 37 990 forint.

A nem egész 4,5 méteres hosszúsághoz 2,81 méteres tengelytáv és csekély saját tömeg társul, a legnehezebb Lodgy tömege is 1,4 tonna alatti. Biztonságát 4 csillagosnak jósolják

A nem egész 4,5 méteres hosszúsághoz 2,81 méteres tengelytáv és csekély saját tömeg társul, a legnehezebb Lodgy tömege is 1,4 tonna alatti. Biztonságát 4 csillagosnak jósolják

Daciánál most elsőként kerültek ajtókra az ablakemelő-kapcsolók

Daciánál most elsőként kerültek ajtókra az ablakemelő-kapcsolók

Az Acces, Ambiance, Arctic és Exception ellátmánysor első tagja, azaz az Acces ötüléses, egyben dönthető hátsó üléses utasteret kap, de már abban is megvan a három (!), azaz minden hátsó helyhez járó Isofix gyerekülés-rögzítő, a szervokormány és a blokkolásgátló, valamint a Daciánál első alapmodellként a 4 légzsák is. Kerekei 14 colosak, kesztyűtartója nyitott, ablakemelői manuálisak, a lökhárítók azonban már esetében is fényezettek. Az Ambiance osztott (2/1 arányú) hátsó ülésdöntést, fedélzeti számítógépet, elektromos első ablakokat, távirányítós központi zárt, utastéri 12 V-os csatlakozót, zárt kesztyűtartót, 15 colos felniket, valamint oldalsó fekete védőelemeket és rolós csomagtérfedőt tesz az alapra. A manuális légkondi nem meglepő módon az Arctic szinttel jelenik meg, amelynél továbbá krómozott lökhárító díszítés, krómozott kilincs, műszerkeret és hasonló légbeömlőkkel szerelt fényes fekete középkonzol, zárt műszerfali tároló, ködfényszóró, magasságában állítható vezetőülés, tetősín, elektromos külső tükör is gazdagítja a felszerelést. A csúcs, Exception ellátmánynál a műszerfalba épített Bluetooth kihangosítást és audio streaminget (zene átjátszást) is kínáló Media Nav navigációs rendszer, elektromos hátsó ablak, tolatóradar, bőr borítású kormány és sebességváltógomb, fűthető első ülések, ESC menetstabilizátor és sebességkorlátozó elektronika, valamint 16 colos alufelni is megjelenik.

USB-csatlakozós hifi 60 ezer forintért, érintőképernyős, Bluetooth-kapcsolatos navigációs szórakoztató-központ 130 ezer forintért kapható

USB-csatlakozós hifi 60 ezer forintért, érintőképernyős, Bluetooth-kapcsolatos navigációs szórakoztató-központ 130 ezer forintért kapható

Extrák tételenként is rendelhetők lesznek, illetve némely csakis úgy érhető majd el. A legfontosabbakat kiemelve, a hétüléses verzió felára 200 000 forint, a metálfényezés 120 000, a menetstabilizáló elektronika 85 000, a navigációs berendezés 130 000, az USB-csatlakozós, MP3 lejátszós hifi 60 000, a légkondicionáló 160 000, míg a magasságában állítható vezetőülés és kormány 50 000 forintos extra lesz.

A márka szavaival élve a Lodgy pont azt adja, amire a vevőknek szükségük van, se többet, se kevesebbet, s az ára is ehhez szabott. Nem titkolt cél a piac sokkolása, mely kapcsán felvetődik a kérdés, vajon lesz-e elég példány a vevői igények kielégítésére. A két éve megjelent Duster esetében ugyanis a kedvező ár hosszas, hat hónapnál is hosszabb várakozási időket szült. Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője szerint most ugyan nem kell a Dustertől ismertekre számítani, ám a bevezetés utáni hónapokban most is elképzelhetőek féléves türelmi idők, de úgy gondolja, hogy lesz annyira kedvező ajánlat a Lodgy, hogy a vevőknek megérje várakozniuk, s véleménye szerint meg is fogják tenni azt. Így legyen, mi pedig várjuk a tesztautót, hogy még alaposabban is bemutathassuk, kipróbálhassuk.

Ez is érdekes lehet:
 

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Peugeot 206 1.4 Presence, 2004 - használtteszt

Mennyire jó városi autó a Peugeot 206? Egy alig 38 ezer kilométert futott, megkímélt példány...

Úgy tűnik, kevesen spórolnak a megengedettnél lassabb tempóval

Végeztünk egy kis felmérést, és kiderült, hogy kevesek sportja a megengedettnél alacsonyabb tempóval...

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

Az USA közlekedési hatósága durva kisfilmekkel szoktat le a vezetés közbeni telefonnyomkodásról

Az NHTSA videókampánya hatásos elrettentés, hogy senki ne nyomogassa a telefonját vezetés közben...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...

Én így vezetek: takarékosan, de azért nem lassan

Alaposan rászálltunk a tempó és az autózási költség összefüggésére, most még egy adag személyes...

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (43 db)

Horatius írta: 2012 május 23., szerda 10:12:46

A másik dolog pedig, hogy úgy van Magyarországon 3.8 millió autó, hogy abból a felét szinte nem is használják. Több olyat is ismerek, akik bármilyen autót vesznek nem megy tönkre náluk, mert alig használják. Mikor úgy gondolják, hogy már nem kell, mindig hamar találnak rá vevőt. Miért? Mert annyiért kínálják, amennyiért biztosan elviszik.

Az autósok fele legalább olyan, aki évi 5 ezer km-nél kevesebbet megy a kocsijával.
Újonnan megveszi és 5 év után még mindig csak 14 ezer van benne.
Gyakorlatilag felesleges neki autó, mert általában tömegközlekedik. Közel van a munkahelye (5 km). Nincs hová mennie. Bevásárlásra használja egy héten egyszer. Meg arra, hogy biztonságból ott legyen, ha sürgősen menni kell valahová. (sosem kell)
Ilyeneknél nem megy tönkre az autó, nem jön elő semmi hiba. Olajcsere nagy ritkán, meg téli-nyári gumi, de ezen kívül semmi.

Aki viszont rendszeresen, napi szinten használja és sok km-t megy, annál minden autóra költeni kell, mert a használat következtében amortizálódik, elhasználódik rajta minden kopó-fogyó alkatész. Ha más nem, akkor a fékpofák, féktárcsák, gumik, olaj, olajszűrő, légszűrő, benzin/gázolajszűrők, ékszíjjak, vezérműszíj és görgők.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 2012 május 23., szerda 10:03:25
vidi500 írta: tavaly

Dixi:

"...ha lenne pénzem csakis újat vennék. Szarok rá mennyit "bukok" amikor megveszem, nem eladni veszem, hanem használni hosszú évekig."



Horatius: "Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük."




Szerintem az igazság, a két szélsőséges vélemény között húzódik meg.

Amit Horatius mond, abban sok az igazság, de frázisként is hat.

10-11 évvel ezelőtt hobbim volt, hogy hétvégeken néhány órát használt autókereskedésekben nézelődtem. Nem akartam harmadikat venni, (mert volt 2) csak a kíváncsiság, érdeklődés vitt. Végigmentem a különböző telepeken, körbenéztem a kiállított 1-2- háromszáz autót, majd a végén közülük rámutattam 1-re vagy 2-re, hogy az összes közül csak ez érné meg. A dolog érdekessége az volt, hogy az így megjelölt autó a következő héten már soha nem volt ott!

Ha rámégy a használtauto internetes oldalra, most látsz 79.313 db-ot.

Garantálom, ekkora számból nincs több 500-nál az olyan autó, amiről te beszélsz!


Előzmények megtekintése

Vidi: Egyetértek! Alaposan szét kell nézni és ha elég kitartó az ember, akkor ki lehet fogni egy-egy jó példányt. Amennyiben utána hosszú évekig akarja használni, akkor megéri rászánni az időt, energiát, mert súlyos milliókat lehet vele spórolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 2012 május 23., szerda 09:56:44
Törölt felhasználó írta: tavaly

Na ennél bénább példát még nem olvastam!!! "Seat Toledo 1.9TDI" még a régi 1.9TDI(A legelső kasztnis) rettenetesen sok gond volt legfőképpen a spanyolok trehánysága miatt, ugyanilyen évjáratú Audi és Passat az már igen akkoriban sokkal jobbak és tartósabbak voltak, sajnos a környezetemben a Toledósknál nyoma sincs az elégedettségnek, tudnék mesélni neked mint "tapasztalt" autó kereskedőnek hogy milyen gyakori hibák fordultak elő a Seatokkal!!!!(Egyébként a sógorom közel 20évig nepperkedet, úgyhogy én is láttam eleget!!) Na és lásd a pozitív példát is egy konszernen belül a hasonló értékesítői munkakörben dolgozó ismerősöknél akik a Skodákkal évi 50-80.000km-eket mentek, akár dízel akár benzines de inkább a benzinesek, nagyon elégedettek és ritkábban fordult elő bármilyen hiba!!!


Előzmények megtekintése

A ma kapható egyik legolcsóbb és legmegbízhatóbb használt autóról beszélünk. Egy-két dolog van rajta, amit 1X ki kell cserélni. Pl.: hátsó rugók gyárilag gyengék, de fillérekért lehet kapni utángyártott erősített változatot, ami utána egy örök életre szól. Ez volt a legnagyobb gond vele, de 6 ezer Ft/db-ért megoldódott. Vagy a belső kilincs eltörik egy idő után. De ezek semmiségek, filléres dolgok ahhoz képest, hogy a Citroennnél orrán-száján folyik a hidraulika olaj, vagy szétesik a váltó rudazat és ott maradsz vele lépten-nyomon a dugóban Pesten a piros lámpánál, vagy egyszer csak az első teleszkóp elfáradt gumi tartója szétesik és menet közben felveri a motorháztetőt.

Vannak olyan autók, amelyeknél nincs vége a hibáknak és a javításoknak. Ez az autó azok közé tartozik, amelyekre kis túlzással bátran mondhatjuk: "sosem megy tönkre".

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 19., szombat 13:12:02
Horatius írta: tavaly

Kedves Dixi!



Sajnos Te rosszul választottál, pórul jártál a használt autókkal. Ma Magyarországon egyre többen jönnek rá arra, hogy a legnagyobb bukás új autót venni. Egyre kevesebb embernek van kidobni való pénze.



Tudod milyen autókra van ma kereslet? A 100 ezer és az 1 millió forint közötti használt autókra. Ha egy kicsit ért hozzá, jól kiválasztja és nem tud rajta bukni.



Tudod mire költöttem 1.2 milliót? A világ legkényelmesebb, de leggyakrabban elromló autójára a Citroen XM-re! Ezen az autón a létező összes alkatrész egymás után meghibásodik egy bizonyos kor után. Olyan hibák jönnek rajta elő, amire az ember előtte álmában sem gondolt. Na ilyet valóban nem szabad megvenni már 100 ezer Ft-ért sem.



De egy mezei Golfra ennyit költeni. Háát sajnálom.

Akinek esze van nem vesz új autót, mert cefetül lehúzzák vele.



Tudod ki vesz új autót? Aki egyáltalán nem ért az autókhoz és nem meri megvenni a használtat, mert jobban fél tőle, mint a tűztől. Meg az, akinek annyi pénze van, hogy nem számít neki, hogy 2-3 millióval több vagy kevesebb.



Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük.



Új autóból csak elektromosat vennék! Azt is csak azért, mert használtan olyat nem lehet még kapni.


Előzmények megtekintése

Dixi:
"...ha lenne pénzem csakis újat vennék. Szarok rá mennyit "bukok" amikor megveszem, nem eladni veszem, hanem használni hosszú évekig."

Horatius: "Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük."


Szerintem az igazság, a két szélsőséges vélemény között húzódik meg.
Amit Horatius mond, abban sok az igazság, de frázisként is hat.
10-11 évvel ezelőtt hobbim volt, hogy hétvégeken néhány órát használt autókereskedésekben nézelődtem. Nem akartam harmadikat venni, (mert volt 2) csak a kíváncsiság, érdeklődés vitt. Végigmentem a különböző telepeken, körbenéztem a kiállított 1-2- háromszáz autót, majd a végén közülük rámutattam 1-re vagy 2-re, hogy az összes közül csak ez érné meg. A dolog érdekessége az volt, hogy az így megjelölt autó a következő héten már soha nem volt ott!
Ha rámégy a használtauto internetes oldalra, most látsz 79.313 db-ot.
Garantálom, ekkora számból nincs több 500-nál az olyan autó, amiről te beszélsz!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 május 19., szombat 12:53:28
Horatius írta: tavaly

Kedves Vipo!



Én autókereskedő voltam, úgyhogy tudom miről beszélek! Vannak ilyen típusok, amelyek 12-15 évesen sem mennek tönkre, rendkívül megbízhatóak és szinte semmit nem kell rájuk költeni.



Mondjak egyet? Seat Toledo 1.9 TDI (3 - 5 liter között fogyaszt, a világból kimegy, 550 literes csomagtartója van, fillérekért meg lehet venni és egyáltalán nem kell rá költeni!)



Olvasd el a népítéleteket a különböző fórumokon, ha nem hiszed, mindenki elégedett vele!

A Dácia Lodgy elmehet a sunyiba a méreg drága 2.8 milliós árával! 1.5 milliót ér maximum, nem többet!


Előzmények megtekintése

Na ennél bénább példát még nem olvastam!!! "Seat Toledo 1.9TDI" még a régi 1.9TDI(A legelső kasztnis) rettenetesen sok gond volt legfőképpen a spanyolok trehánysága miatt, ugyanilyen évjáratú Audi és Passat az már igen akkoriban sokkal jobbak és tartósabbak voltak, sajnos a környezetemben a Toledósknál nyoma sincs az elégedettségnek, tudnék mesélni neked mint "tapasztalt" autó kereskedőnek hogy milyen gyakori hibák fordultak elő a Seatokkal!!!!(Egyébként a sógorom közel 20évig nepperkedet, úgyhogy én is láttam eleget!!) Na és lásd a pozitív példát is egy konszernen belül a hasonló értékesítői munkakörben dolgozó ismerősöknél akik a Skodákkal évi 50-80.000km-eket mentek, akár dízel akár benzines de inkább a benzinesek, nagyon elégedettek és ritkábban fordult elő bármilyen hiba!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 2012 május 19., szombat 12:05:53
Dixi írta: tavaly

Ekkora baromságot nem mondhatsz. :D lol Ja láttam ilyen minőségi használt autókat. A mercedes stuttgarti szalonjában. 199x-es mercik, 5-70000 km -ig, szinte új autó árban. Na azok talán tudják amit te itt leírsz. Meg amit vitrinben tartottak a 15 évből 13-ig. Több mint 10 kocsim volt már használt, ha lenne pénzem csakis újat vennék. Szarok rá mennyit "bukok" amikor megveszem, nem eladni veszem, hanem használni hosszú évekig. Hányok már az általad leírt "elfogadható áron használtan" magyar álomautóktól. Csupán a jelenlegi golfomra költöttem 2,5 év alatt 1,2 milliót, úgy, hogy nem volt komoly baja, csak rohadt sok szar állandóan. Soha többet ilyen retket.


Előzmények megtekintése

Kedves Dixi!

Sajnos Te rosszul választottál, pórul jártál a használt autókkal. Ma Magyarországon egyre többen jönnek rá arra, hogy a legnagyobb bukás új autót venni. Egyre kevesebb embernek van kidobni való pénze.

Tudod milyen autókra van ma kereslet? A 100 ezer és az 1 millió forint közötti használt autókra. Ha egy kicsit ért hozzá, jól kiválasztja és nem tud rajta bukni.

Tudod mire költöttem 1.2 milliót? A világ legkényelmesebb, de leggyakrabban elromló autójára a Citroen XM-re! Ezen az autón a létező összes alkatrész egymás után meghibásodik egy bizonyos kor után. Olyan hibák jönnek rajta elő, amire az ember előtte álmában sem gondolt. Na ilyet valóban nem szabad megvenni már 100 ezer Ft-ért sem.

De egy mezei Golfra ennyit költeni. Háát sajnálom.
Akinek esze van nem vesz új autót, mert cefetül lehúzzák vele.

Tudod ki vesz új autót? Aki egyáltalán nem ért az autókhoz és nem meri megvenni a használtat, mert jobban fél tőle, mint a tűztől. Meg az, akinek annyi pénze van, hogy nem számít neki, hogy 2-3 millióval több vagy kevesebb.

Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük.

Új autóból csak elektromosat vennék! Azt is csak azért, mert használtan olyat nem lehet még kapni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 2012 május 19., szombat 11:54:38
Vipo írta: tavaly

Ha feltalálták az olyan 12-15 éves autót, amelyre nem kell költeni, tehát nem kopnak az alkatrészei évtizedek és kilométerek százezrei alatt, akkor szólj, légyszi! :) A te gondolatmenetedből kiindulva, ha tényleg ez számodra a minőségi autó, akkor azt hiszem nem sok autóval volt dolgod eddig, és még nagy csalódások előtt állsz.


Előzmények megtekintése

Kedves Vipo!

Én autókereskedő voltam, úgyhogy tudom miről beszélek! Vannak ilyen típusok, amelyek 12-15 évesen sem mennek tönkre, rendkívül megbízhatóak és szinte semmit nem kell rájuk költeni.

Mondjak egyet? Seat Toledo 1.9 TDI (3 - 5 liter között fogyaszt, a világból kimegy, 550 literes csomagtartója van, fillérekért meg lehet venni és egyáltalán nem kell rá költeni!)

Olvasd el a népítéleteket a különböző fórumokon, ha nem hiszed, mindenki elégedett vele!
A Dácia Lodgy elmehet a sunyiba a méreg drága 2.8 milliós árával! 1.5 milliót ér maximum, nem többet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 18., péntek 21:52:00
nick írta: tavaly

Az a baj, hogy sok vezérműszíjas kocsin is van EGR, dupla gond :)

Opellal már nem vagyok annyira képben, főleg az újabb turbós motorokkal, de régebben egyedül az 1.4 Twinport (jellemzően a G Astraban volt ) volt láncos, minden más vezérműszíjas volt. Korábban gondolkodtam egy ilyen Astra kombin, hogy ne kelljen állandóan cserélgetni a vezérműszíjat, de aztán más kocsi lett a vége (szíjas, de csak 120 ezrenként kell cserélni).


Előzmények megtekintése

"(szíjas, de csak 120 ezrenként kell cserélni)"
Úgy gondolom egy vezérműszíj csere műveleteit elvégezni (általában az egyszerűbb autókat alapul véve) könnyebb, mint egy EGR szelep, illetve legfőképpen járatainak tisztítása. Hozzá le kell szerelni az egész szívócsőrendszert.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2012 május 18., péntek 21:39:06
vidi500 írta: tavaly

EGR szelep: Exhaust Gas Recirculation.

Kipufogógáz-visszavezető rendszer.

Az emisszió miatt rakják az újabb típusokba, elég sok problémát okozva ezzel az új autó tulajdonosoknak. Ez a "csodálatos" szerkezet a kipufogógáz egy részét visszavezeti az égéstérbe, ami lejjebb kényszeríti a távozó gázok hőmérsékletét. Az íjmódon visszavezetett kipufogógáz csökkenteni hivatott az égéstérben lévő keverék fajlagos hőkapacitását, ezáltal kisebb hőmérsékleti csúcsok alakulnak ki odabenn, aminek eredményeképpen csekélyebb lesz a kipufogógázban a NOx-tartalom.

A legújabb motorok már láncosak, és a legenda szerint a lánc élettartama a motor élettartama, tehát megspóroltunk ezzel egy macerás művelet, vagyis a vezérműszíj cserét. Viszont, jött a helyébe egy másik macerás tétel, az EGR szelep...


Előzmények megtekintése

Az a baj, hogy sok vezérműszíjas kocsin is van EGR, dupla gond :)
Opellal már nem vagyok annyira képben, főleg az újabb turbós motorokkal, de régebben egyedül az 1.4 Twinport (jellemzően a G Astraban volt ) volt láncos, minden más vezérműszíjas volt. Korábban gondolkodtam egy ilyen Astra kombin, hogy ne kelljen állandóan cserélgetni a vezérműszíjat, de aztán más kocsi lett a vége (szíjas, de csak 120 ezrenként kell cserélni).

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 18., péntek 08:46:43
Törölt felhasználó írta: tavaly

OK! Köszi most már tudni fogom, egyébként nem tudom hogy ez a bizonyos EGR szelep miért olyan problémás alkatrész, mert a 1,8TDCI Focusomon, 300ezer km-ig, 1x cserélték, meg 2-3x tisztították, és az ára valami horrorisztikus, 2-300.000,-Ft os költség!!!


Előzmények megtekintése

EGR szelep: Exhaust Gas Recirculation.
Kipufogógáz-visszavezető rendszer.
Az emisszió miatt rakják az újabb típusokba, elég sok problémát okozva ezzel az új autó tulajdonosoknak. Ez a "csodálatos" szerkezet a kipufogógáz egy részét visszavezeti az égéstérbe, ami lejjebb kényszeríti a távozó gázok hőmérsékletét. Az íjmódon visszavezetett kipufogógáz csökkenteni hivatott az égéstérben lévő keverék fajlagos hőkapacitását, ezáltal kisebb hőmérsékleti csúcsok alakulnak ki odabenn, aminek eredményeképpen csekélyebb lesz a kipufogógázban a NOx-tartalom.
A legújabb motorok már láncosak, és a legenda szerint a lánc élettartama a motor élettartama, tehát megspóroltunk ezzel egy macerás művelet, vagyis a vezérműszíj cserét. Viszont, jött a helyébe egy másik macerás tétel, az EGR szelep...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

DACIA tesztek

Dacia Dokker 1.5 dCi Arctic teszt

Nagycsaládosok és kisvállalkozók álomautója - Dacia Dokker teszt Videó

Erősebbik dízelmotorjával és egészen gazdag ellátmánnyal járt nálunk az amúgy puritán, de nagyon tágas Dacia Dokker. Így is viszonylag olcsó maradt.


Dacia Logan Arctic 1.2 16V teszt

Ár/értékben verhetetlen. Dacia Logan teszt

Szedán kéne, nem Sandero? Új, elég nagy, s főleg minél olcsóbb? A második generációs Logan simán kielégítheti az igényeit, még benzines alapmotorjával is.


Dacia Lodgy Arctic 1.5 dCi teszt

Van még olcsón jó új autó: Dacia Lodgy teszt Videó

Ötülésesen, alapdízelével fogtuk komoly tesztre a Dacia legújabb modelljét, és a Lodgy meg is felelt az elvárásoknak. Az ár/érték és ár/méret versenyt fölényesen nyeri, bűnei bocsánatosak.


Dacia Duster 1.6 4x4 Arctic teszt

A Duster vételára mindent átír

Kíváncsiak arra, milyen volt egy autó húsz évvel ezelőtt? Nullkilométeresen megtalálják a Dacia szalonokban, Duster néven.


Dacia Sandero 1.4

Hódító Sandero

Egy halvány fokot finomítva és csinosítva, a Dacia Sandero ugyanaz a kisautók közt, mint ami a Logan az alsó-közepeseknél. És ez így rendben is van.

Még több DACIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

Próbán a Mercedes 9 fokozatú váltója

Tegnap – Újdonság

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk a teljes E-osztályos palettát.


Sokat kockáztat, aki ittasan ül volánhoz

Húsvéti ittas vezetés: a jogsi mellett a biztosítás is elbukható

2 napja – Sztori

Jogosítványát, szabadságát és kár esetén még biztosítását is bukhatja az, aki ittasan vezet.


Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Na most akkor jó ez a sok Toyota-visszahívás?

2 napja – Sztori

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez azért van, mert egyre rosszabb a minőségük?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

Ár: 685.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

DACIA LOGAN MCV 1.5 dCi Ambiance

DACIA LOGAN MCV 1.5 dC...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó