Piacot hódíthat a 4,5 méteres, 3,2 milliótól kapható Skoda Rapid

Publikusak és nyerően alacsonyak a Skoda Rapid hazai árai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olcsó és kicsi, mégis ügyes Citigo után itthon is újabb vadonatúj modellel jelentkezik a Skoda, a Rapid még sikeresebb lehet.

Évi 1,5 millió Skoda - ennyit szeretne hamarosan eladni a két éve még az említett szám felét sem értékesítő cseh gyártó, illetve tulajdonosa, a Volkswagen konszern - tudtuk meg a Citigo hazai bevezetésekor, a nyár derekán. Azóta Horvátországot is megjártuk az 1,0 literes, háromhengeres Citigóval, és azt kell mondjuk, az ügyes miniautó tökéletes eszköz lehet a számok feltornászásához. Persze tömegmodell, legalábbis itthon aligha lesz belőle, a magyar piac nem egy miniautó vásárló piac. Az autónak mérete kell legyen, jó ha van fara és persze legyen minél olcsóbb. Nos, a Skoda újdonságai között ilyen van, a 4,48 méter hosszú, 550 literes csomagterű Rapid, melynek immár hazai árai is ismertek, s kedvezőek is.

Az 1,2 literes, háromhengeres, 75 lóerős Easy alapmodell (egyebek mellett 6 légzsákkal, ESP-vel, 4 hangszórós MP3-olvasós CD-rádióval és központi zárral) az ötajtósával már nem is kapható Octavia korábbi alapáránál bő 1 millió forinttal olcsóbban, 3 199 360 forintért kapható meg. Légkondicionáló 353 060 forintért kérhető hozzá, így a legolcsóbb klímás Rapid már 3,55 millió forint - vélhetően azonban így is népszerű lesz a friss formájú, méreteivel az első Octaviát kívülről, de főként belülről kenterbe verő ötajtós "kisautó".
Hirdetés

Turbómotorral, az 1.2 TSI 86 lóerősével, a már gazdagabb Active ellátmánnyal is legalább 3 932 150 forintot kell fizetni a Rapidért, a 105 lóerős azonos méretű feltöltős, de már 6 fokozatú váltóval adott motor felára azonban szerény, nem egész 100 ezer forint. DSG - kétkuplungos, 7 fokozatú automata váltóval - az 1,4 literes, mással nem is választható, 122 lóerős TSI kapható, alsó hangon 4 781 780 forintért. Dízelből az 1.6 CR TDI 105 lóerőse kínálkozik, egyelőre csakis 5 fokozatú kézi váltóval, 4 688 750 forinttól. Utóbbi nem a spórolós, hanem a nyomatékával csúcsmodell, aki olcsó és olcsón futtatható autót szeretne, az a 6,1 l/100 km vegyes fogyasztású háromhengeres alappal is jól járhat, étvágyával még kedvezőbb a sokkal kellemesebb vezethetőséget is ígérő, 5,1 l/100 kombinált fogyasztású, 86 lóerős 1.2 TSI. Utóbbihoz mérten - azonos felszereltséggel 557 250 forint a 4,4 l/100 km vegyes fogyasztású dízel felára, az elvileg 0,7 literes 100 kilométerenkénti fogyasztáskülönbség 1,5 millió kilométer alatt sem fogja kitermelni a gázolajos felárát.

A csakis a háromhengeres alapmotorral kapható Easy, valamint a már egyebeket is kínáló Active mellett Ambition és Elegance ellátmányokkal is kapható Rapid csúcsa már kétzónás automata klímás, tempomatos és számos egyéb extrával, például sportülésekkel is kiegészíthető. A szerény alapárú kisautó akár prémium-igényeket is kielégíthet - hatásos fegyver, amit a Citigo esetében is láttunk már. Amíg az új - már videón is mutatott - Octavia nem érkezik meg a Rapid nem csak kitölti a Fabia és az Octavia közötti űrt, vevőit is begyűjti. A kombiként továbbra is kapható Octavia új generációja pedig már az alsó-középből a valódi középkategóriába igazol majd, várhatóan továbbra is a szegmens átlaga alatti árral - így menetelhet előre a piacot és világot hódítani kívánó Skoda.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Nézd a HTP motorok a kompromisszumról szólnak, ennyi és kész! Megbízható és viszonylag gazdaságos. Elvisz A.ól B-be. Ha vezetési élményre vágysz, akkor vegyél combosabb motort, ez más gyártóknál is így van!

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Nézd azt tudomásul kell venni hogy a károsanyag kibocsátási normák határozzák ma meg az autók/motorok fejlesztési irányát. Ez legalább olyan fontos mint a fogyasztás. Ne csak a múltban és jelenben gondolkodj, hanem a következő generációkra is gondolj. A jövő szempontjából az emissziós normák tekintetében óriási a fejlődés, és ez nem elhanyagolható/lebecsülendő!!! Az amerikai példák szerintem nem jók, mivel az hogy ők az oceán másik oldalán hogyan élnek és miből, azt mindewnki tudja. Nem akarok politizálni, de számomra bicska nyitogatóak az ilyen példák, meg a kinti üzemanyagárak is. Agresszív külpolitikával és katonai erővel könnyű a jólétet biztosítani. Erről ennyit.
    Szóval van ennek az éremnek pozitív oldala is!

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    [i]“A dízel motorok kapcsán senki sem tíltakozik, háborog a folyamatos leméretezés kapcsán.”[/i]

    Dehogynem! Én igen! Csak én egy olvasó vagyok csupán a sok közül.
    Tapasztalatom, véleményem szerint semmilyen gazdasági előnyt nem hordoz a leméretezés a felhasználó számára benzin, de még kevésbé Diesel motor esetén! Tudom, a leméretezéseket emissziós értékekkel indokolják, bár ebben én nem hiszek vakon. Egy benzinmotor esetén az elfogadható termikus hatásfok 250 ccm-től indul, Diesel esetén 500! ccm-től! (hengerenként).
    Jó példa erre pl. az új KIA RIO 1,1-es Dieselje is sok más felhozható egyéb példa mellett. Amilyen valóságos fogyasztási értékekről beszélnek a felhasználók az új RIO dieselnél, azt a 90 lóerős 18 évvel ezelőtt használt “ős” Tipo 1,9-es Dieselem is tudta. Hol itt az előrelépés akkor a fogyasztásban? Benzinmotor esetén meg már mondtam több amerikai példát, személyes tapasztalatot.

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Fabia matrix tulajdonos vagyok 12 éve (1,4-es 68 LE-s motor). Egy szerviz alkalmával rávettek tesztvezetésre, mondván majd délután hozza vissza ha jön a kocsiért, az akkori új Tsi motoros verzióval. Tökéletesen igazat adok DATAman kollégának, magam sem tudnám jobban leírni a tapasztaltakat mint Ő. A kocsi ezerrel is közlekedik mikor nem kell, mikor kellene meg meghal, kicsit olyan az egész mint kamasz gyerek meg szex újság (ránézett és már el is sült).

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Érdekes ez a kettős mérce kedves olvasótársaim! A dízel motorok kapcsán senki sem tíltakozik, háborog a folyamatos leméretezés kapcsán. Sőt a dízeltábor pártiak évek óta meg vannak elégedve a leméretezett motorok teljesítményével, megbízhatóságával, élettartalmával (véleményemet más újságok és személyes tapasztalatokra alapozom)!!!! Miért ne működhetne ugyanaz a recept a benzineseknél?????? Légyszíves konkrétumokat írjatok, pl: a programozott élettartam kapcsán, vagy az új fejlesztésű olajok, anyagok, stb…. [b]Esetleg az Autónavigátor szerkesztősége megkérdezhetne ebben a témában valamilyen szakértőt (mérnők) aki jártas a témában, és belelát a technológia tervezési fázisába is, nem csak a szerelésbe!?[/b] A szerelők véleményét inkább hanyagolnám, mivel saját tapasztalataim szerint ők is legalább annyira megosztottak ezen kérésben mint mi! Szerintem a dízelnél bevált recept műdni fog a benzineseknél is.

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    A végsebesség az alaktényezőtől és a maximum lóerőtől függ döntő többségben.
    Az a baj, ezzel a háromhengeres varrógépekkel, hogy “alul” jól megy, de Hiába Taposod Paraszt (HTP) ezek a motorok, mert fent nem megy. Márpedig kocsisort előzni nem lehet “alulról nyomatékból”, ha a hülye buzukijukat visszagangolják kettőt és elforgatják, legalább megy, de ezek a Skodrik sehova.
    Japán autó beltere ocsmány, hát akkor ez mi? EGy szép belsős skodát nem láttam.
    Ez a kocsi pont úgy néz ki, amivel nagyot akartak dobbantani, de elég eröltetett és béna lett. Elölről még csak-csak, de a többi kritikán aluli. Esküszöm egy KIA ezerszer jobban néz ki kint-bent.
    Nem hiszem el, hogy minden VW konszern márkáról jókat kell írni. Nekem VW POLO (2011) 1.4 TSi van, mielőtt elfogultságra hivatkozna akárki …

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Ez is városba való. Az viszont önmagában nem mond semmit, hogy melyik hány lóerőt ad le. A Rapid alacsonyabb fordulaton dolgozik, nem kell annyira pörgetni a max Nm-hez kW-hoz.
    adatokat innen szedtem, ha érdekel:
    http://www.cars-of-europe.com/skoda/skoda_rapid_12_mpi_ktb5771.shtml
    http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_%282012%29
    Egyébként, annak ellenére, hogy nyilvánvalóan nagyobb a tömege a Splash 990 kg-jánál (zsikipédia 1140 kg-ot ad meg), és 19 lóerő lemaradásban van, csak 1,9 sec. gyorsul lassabban 100-ra, és mind2 autónak 175 km/h a végsebessége. Hogy ha csak azokat az adatokat nézzük amit írtál, miszerint melyikben hány lóerő van, akkor ha a Rapid 75 lóval 175km/h-t tud, akkor a Splash-nak 94 lóval 195km/h-t kellene tudnia.
    Ennek ellenére nem mondom hogy jó lenne, a 3 hengereseket én sem szeretem.

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Ez tényleg nevetséges 1,2liter 3 henger belépőmotor, egy ekkora kasztnihoz! Miért nem 1.0literes már vagy 0.9liter turbóval.Menjünk egyre lejjebb hátha nem tudja majd megmozdítani a kasztnit.

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Nekem is nagyon bejön a Rapid formája, mindössze a motorizáltságával nem vagyok kibékülve. 1200 köbcenti, 3 henger… hát nem tudom. Szerintem egy 4 hengeres 1.4-es szívó benzines kb. 90 lóval jobb lenne az alapverzióba. A turbóst meg vegye az, akinek több lóerő kell. Kétlem, hogy a kis alapmotor elfut 300 ezer kilométert bontás nélkül, pedig minimum ennyit egy mai modern autónak illik bírnia.

  • 2017.10.30. at 12:33
    Permalink

    Nagyon jó kocsi, mint minden Skoda. Láttam róla néhány videot, igaz cseh nyelven 🙂 Az árai is nagyon jónak tűnnek, főleg ekkora utas és csomagtérrel. Ha a turbo benzines klímával, és néhány egyéb extrával 4 millió alatt marad, akkor erős lesz a kategóriájában. Robbantani nem fog, mert manapság senki sem robbant a jelenlegi válságos helyzetben. Az biztos, hogy ezek után kevesebben vesznek majd Fabiat, hacsak nem akciózzák le nagyon. Odavághat még a KIA, a Chevrolet és a Hyundai eladásainak is, és bizony az amúgy is mostanság szerénykedő Suzukinak is. Egy SX4 áráért (vagy kicsit hozzátéve) megkapható. És azért ez a Rapid mindenben jobb.

Vélemény, hozzászólás?