Partner a szállÃtásban – megújult a Peugeot Partner
Újabb ráncfelvarrást kapott a Peugeot Partner
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A régi értékeit és elÅ‘nyeit megÅ‘rizve frissült a Peugeot Partner. Az új külsÅ‘ mellett technikai újÃtásokat is kapott a kishaszonjármű.
Másodszor frissült. A Peugeot-nál a Partner az egyik legsikeresebb és ezáltal legnagyobb darabszámban eladott modell. A közel 20 éve piacon lévÅ‘ kishaszonjármű elsÅ‘ változata 13 éven keresztül volt elérhetÅ‘. 1996-ban indult a Partner életpályája, az elsÅ‘ generáció 2003-ban frissült és 2009-ig volt kapható. 2008-ban érkezett a második generáció, amelynek 3 éve volt már egy modellfrissÃtése, most pedig a piaci igények miatt újabb ráncfelvarrás vált szükségessé. A külsÅ‘ megújulása mellett tovább fejlÅ‘dött a technológia is, melyek fÅ‘ként a motorok területén mutatkoznak meg az új Partnerben.
Az értékeket megÅ‘rizte. A raktérszélesség nem változott, mellyel továbbra is az egyik legjobb a piacon. Annak köszönhetÅ‘en, hogy a kerékdobok közötti szélesség meghaladja az EUR raklap szélességét, két darab is elhelyezhetÅ‘ benne. A Multiflex üléspad továbbra is rendelkezésre áll, amely számos variációs lehetÅ‘séget kÃnál. A szélsÅ‘ utasülés például teljesen sÃkba hajtható, Ãgy még a rövid változatnál is szállÃthatunk akár 3 méter hosszú tárgyakat is. Szintén megmaradt a jól bevált GripControl, amely az ESP speciális vezérlésével javÃtja a hajtott elsÅ‘ kerekek tapadását csúszós körülmények között. Az L1 (4380 mm) és L2 (4628 mm) hosszúságú kivitel mellett megtalálható egy padlókabinos verzió, továbbá egy duplakabinos változat is.
Miben újult meg? ElsÅ‘dlegesen a külsÅ‘ben, melyet a modellfrissÃtések során már megszokhattunk. Az elsÅ‘ lámpák mellett a hűtÅ‘maszkot is átrajzolták, melyet ezentúl már az oroszlán logó is dÃszÃti. ElérhetÅ‘ továbbá egy külsÅ‘ megjelenés csomag, mellyel teljesen személyautós megjelenés kölcsönözhetÅ‘ a Partnernek. Minden karosszériaelem fényezést kap, továbbá a LED-es nappali menetfény és a ködfényszóró is megjelenik. Belül a 7 colos érintÅ‘képernyÅ‘s kijelzÅ‘ - amely MirrorScreen támogatást is magába foglal - a parkolóradarok jeleit is mutatja. A személyautókban már megszokhattuk az Active City Brake biztonsági extrát, azaz a kis sebességeknél aktÃv automatikus vészfékezÅ‘ rendszert. A Partnerben ez az extra 2015 végétÅ‘l az Active felszereltségi szinthez opcióként lesz rendelhetÅ‘.
Környezetbarátabb lett. Akárcsak a személyautóknál, a Partner haszonjármű kiviteleinél is kötelezÅ‘ lett az Euro 6-os norma. A megújult motorok közül benzines fronton 1,6 literes 98 és 120 lóerÅ‘s változatok érhetÅ‘k el, itt lényegében nem történt változás. 2016-ban érkezik egy új erÅ‘forrás, az 1,2 literes PureTech 110 lóerÅ‘s turbós benzines. A dÃzeleknél ugyanakkor bevezetésre kerülnek a BlueHDi motorok, amelyek a nagyobb teljesÃtmény és nyomaték mellett elÅ‘djeikhez képest kedvezÅ‘bb fogyasztást Ãgérnek. A korábbi 1.6 HDi 90 lóerÅ‘s változat 10 lóerÅ‘vel izmosodott. Ez a modell robotizált váltóval is elérhetÅ‘, amely a kategóriájában a legjobb fogyasztást Ãgéri. A 115 lóerÅ‘s dÃzel 120 lovasra erÅ‘södött, emellett pedig start/stop rendszert is kapott.
Nulla emisszióval is elérhetÅ‘. A tisztán elektromos Partner a gyári adatok alapján 170 km-es hatótávot Ãgér, amely távolság természetesen több dologtól is függ. Jól megpakolva egy hideg téli napon bizonyára nem lesz képes erre a távra, ugyanakkor városon belüli fuvarozáshoz jó választás lehet az elektromos hajtás. A 67 lóerÅ‘s és 200 Nm nyomatékot adó villanymotor maximum 110 km/h sebességre képes gyorsÃtani az autót. Töltési ideje 8,5 óra, gyorstöltÅ‘vel azonban fél óra alatt elérhetjük a 80 százalékos töltöttséget. A raktér alatt elhelyezkedÅ‘ két darab akkumulátorra 8 év vagy 100 ezer km garanciát ad a Peugeot. Aki most Partnert rendel, már az új verziót kapja.