Partner a szállításban – megújult a Peugeot Partner

Újabb ráncfelvarrást kapott a Peugeot Partner

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A régi értékeit és előnyeit megőrizve frissült a Peugeot Partner. Az új külső mellett technikai újításokat is kapott a kishaszonjármű.


Másodszor frissült. A Peugeot-nál a Partner az egyik legsikeresebb és ezáltal legnagyobb darabszámban eladott modell. A közel 20 éve piacon lévő kishaszonjármű első változata 13 éven keresztül volt elérhető. 1996-ban indult a Partner életpályája, az első generáció 2003-ban frissült és 2009-ig volt kapható. 2008-ban érkezett a második generáció, amelynek 3 éve volt már egy modellfrissítése, most pedig a piaci igények miatt újabb ráncfelvarrás vált szükségessé. A külső megújulása mellett tovább fejlődött a technológia is, melyek főként a motorok területén mutatkoznak meg az új Partnerben.
Hirdetés

Az értékeket megőrizte. A raktérszélesség nem változott, mellyel továbbra is az egyik legjobb a piacon. Annak köszönhetően, hogy a kerékdobok közötti szélesség meghaladja az EUR raklap szélességét, két darab is elhelyezhető benne. A Multiflex üléspad továbbra is rendelkezésre áll, amely számos variációs lehetőséget kínál. A szélső utasülés például teljesen síkba hajtható, így még a rövid változatnál is szállíthatunk akár 3 méter hosszú tárgyakat is. Szintén megmaradt a jól bevált GripControl, amely az ESP speciális vezérlésével javítja a hajtott első kerekek tapadását csúszós körülmények között. Az L1 (4380 mm) és L2 (4628 mm) hosszúságú kivitel mellett megtalálható egy padlókabinos verzió, továbbá egy duplakabinos változat is.

Miben újult meg? Elsődlegesen a külsőben, melyet a modellfrissítések során már megszokhattunk. Az első lámpák mellett a hűtőmaszkot is átrajzolták, melyet ezentúl már az oroszlán logó is díszíti. Elérhető továbbá egy külső megjelenés csomag, mellyel teljesen személyautós megjelenés kölcsönözhető a Partnernek. Minden karosszériaelem fényezést kap, továbbá a LED-es nappali menetfény és a ködfényszóró is megjelenik. Belül a 7 colos érintőképernyős kijelző - amely MirrorScreen támogatást is magába foglal - a parkolóradarok jeleit is mutatja. A személyautókban már megszokhattuk az Active City Brake biztonsági extrát, azaz a kis sebességeknél aktív automatikus vészfékező rendszert. A Partnerben ez az extra 2015 végétől az Active felszereltségi szinthez opcióként lesz rendelhető.

Környezetbarátabb lett. Akárcsak a személyautóknál, a Partner haszonjármű kiviteleinél is kötelező lett az Euro 6-os norma. A megújult motorok közül benzines fronton 1,6 literes 98 és 120 lóerős változatok érhetők el, itt lényegében nem történt változás. 2016-ban érkezik egy új erőforrás, az 1,2 literes PureTech 110 lóerős turbós benzines. A dízeleknél ugyanakkor bevezetésre kerülnek a BlueHDi motorok, amelyek a nagyobb teljesítmény és nyomaték mellett elődjeikhez képest kedvezőbb fogyasztást ígérnek. A korábbi 1.6 HDi 90 lóerős változat 10 lóerővel izmosodott. Ez a modell robotizált váltóval is elérhető, amely a kategóriájában a legjobb fogyasztást ígéri. A 115 lóerős dízel 120 lovasra erősödött, emellett pedig start/stop rendszert is kapott.

Nulla emisszióval is elérhető. A tisztán elektromos Partner a gyári adatok alapján 170 km-es hatótávot ígér, amely távolság természetesen több dologtól is függ. Jól megpakolva egy hideg téli napon bizonyára nem lesz képes erre a távra, ugyanakkor városon belüli fuvarozáshoz jó választás lehet az elektromos hajtás. A 67 lóerős és 200 Nm nyomatékot adó villanymotor maximum 110 km/h sebességre képes gyorsítani az autót. Töltési ideje 8,5 óra, gyorstöltővel azonban fél óra alatt elérhetjük a 80 százalékos töltöttséget. A raktér alatt elhelyezkedő két darab akkumulátorra 8 év vagy 100 ezer km garanciát ad a Peugeot. Aki most Partnert rendel, már az új verziót kapja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?