Partner a szállításban – megújult a Peugeot Partner
Újabb ráncfelvarrást kapott a Peugeot Partner
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A régi értékeit és előnyeit megőrizve frissült a Peugeot Partner. Az új külső mellett technikai újításokat is kapott a kishaszonjármű.
Az új külső mellett frissültek a motorok is, ezeken kívül pedig több technikai újítást is kapott a Partner, melynek második generációja második alkalommal újult meg idén
Másodszor frissült. A Peugeot-nál a Partner az egyik legsikeresebb és ezáltal legnagyobb darabszámban eladott modell. A közel 20 éve piacon lévő kishaszonjármű első változata 13 éven keresztül volt elérhető. 1996-ban indult a Partner életpályája, az első generáció 2003-ban frissült és 2009-ig volt kapható. 2008-ban érkezett a második generáció, amelynek 3 éve volt már egy modellfrissítése, most pedig a piaci igények miatt újabb ráncfelvarrás vált szükségessé. A külső megújulása mellett tovább fejlődött a technológia is, melyek főként a motorok területén mutatkoznak meg az új Partnerben.
Az értékeket megőrizte. A raktérszélesség nem változott, mellyel továbbra is az egyik legjobb a piacon. Annak köszönhetően, hogy a kerékdobok közötti szélesség meghaladja az EUR raklap szélességét, két darab is elhelyezhető benne. A Multiflex üléspad továbbra is rendelkezésre áll, amely számos variációs lehetőséget kínál. A szélső utasülés például teljesen síkba hajtható, így még a rövid változatnál is szállíthatunk akár 3 méter hosszú tárgyakat is. Szintén megmaradt a jól bevált GripControl, amely az ESP speciális vezérlésével javítja a hajtott első kerekek tapadását csúszós körülmények között. Az L1 (4380 mm) és L2 (4628 mm) hosszúságú kivitel mellett megtalálható egy padlókabinos verzió, továbbá egy duplakabinos változat is.
A Multiflex üléspad számos variációt kínál. A jobb oldali utasülés előre síkba hajtható, mellyel akár 3 méter hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk a beltérben
Miben újult meg? Elsődlegesen a külsőben, melyet a modellfrissítések során már megszokhattunk. Az első lámpák mellett a hűtőmaszkot is átrajzolták, melyet ezentúl már az oroszlán logó is díszíti. Elérhető továbbá egy külső megjelenés csomag, mellyel teljesen személyautós megjelenés kölcsönözhető a Partnernek. Minden karosszériaelem fényezést kap, továbbá a LED-es nappali menetfény és a ködfényszóró is megjelenik. Belül a 7 colos érintőképernyős kijelző - amely MirrorScreen támogatást is magába foglal - a parkolóradarok jeleit is mutatja. A személyautókban már megszokhattuk az Active City Brake biztonsági extrát, azaz a kis sebességeknél aktív automatikus vészfékező rendszert. A Partnerben ez az extra 2015 végétől az Active felszereltségi szinthez opcióként lesz rendelhető.
A régi előnyöket megőrizte a Partner, rakterébe akár két darab EUR raklapot is elhelyezhetünk, hiszen széltében is befér
Környezetbarátabb lett. Akárcsak a személyautóknál, a Partner haszonjármű kiviteleinél is kötelező lett az Euro 6-os norma. A megújult motorok közül benzines fronton 1,6 literes 98 és 120 lóerős változatok érhetők el, itt lényegében nem történt változás. 2016-ban érkezik egy új erőforrás, az 1,2 literes PureTech 110 lóerős turbós benzines. A dízeleknél ugyanakkor bevezetésre kerülnek a BlueHDi motorok, amelyek a nagyobb teljesítmény és nyomaték mellett elődjeikhez képest kedvezőbb fogyasztást ígérnek. A korábbi 1.6 HDi 90 lóerős változat 10 lóerővel izmosodott. Ez a modell robotizált váltóval is elérhető, amely a kategóriájában a legjobb fogyasztást ígéri. A 115 lóerős dízel 120 lovasra erősödött, emellett pedig start/stop rendszert is kapott.
A belső személyautósabb lett. Megjelent a 7 colos érintőképernyő, amely MirrorScreen funkciót is tartalmaz, azaz klónozhatjuk az okostelefonunk képernyőjét
Nulla emisszióval is elérhető. A tisztán elektromos Partner a gyári adatok alapján 170 km-es hatótávot ígér, amely távolság természetesen több dologtól is függ. Jól megpakolva egy hideg téli napon bizonyára nem lesz képes erre a távra, ugyanakkor városon belüli fuvarozáshoz jó választás lehet az elektromos hajtás. A 67 lóerős és 200 Nm nyomatékot adó villanymotor maximum 110 km/h sebességre képes gyorsítani az autót. Töltési ideje 8,5 óra, gyorstöltővel azonban fél óra alatt elérhetjük a 80 százalékos töltöttséget. A raktér alatt elhelyezkedő két darab akkumulátorra 8 év vagy 100 ezer km garanciát ad a Peugeot. Aki most Partnert rendel, már az új verziót kapja.
Elektromos változat is elérhető, mellyel akár 170 km-t is megehetünk. A beépített elektromotor 67 lóerős, az akkumulátorok normál esetben 8,5 óra alatt tölthetőek fel