Suzuki-mágusokkal a Kakucsringen

Hazánk legbarátságosabb pályanapja? - SSGTI Trackday

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hátul hajtó Suzuki Swift szedán, nagykipufogós dízel, farmotoros buggy és az otthoni Felicia Pick-Up. Egy pályanapon bármi előbukkanhat.


Hatodik alkalommal vette hatalmába a Kakucs Ringet a hazai suzukis társadalom krémje. Én másodszor jártam az SSGTI Trackdayen (értsd: Suzuki Swift GTI pályanap), idén ismét fotósként. Így nem csak feladatom volt átvenni az esemény hangulatát, könnyen tudtam azonosulni az őszinte autószeretettel. Nem véletlen a névválasztás, itt bizony annyit számolhatunk össze a legendás japán GTI motorokból egy helyen, amennyit kevés eséllyel bárhol máshol a világon. Swift nagyhatalom vagyunk, mióta elkezdődött az első magyar Swift gyártása 1992-ben, ez nem kérdés. Mindenkinek van emléke az eleinte kevésbé biztonságáról, inkább örökéletű motorjairól híres kisautóval, ezek a srácok viszont egy kis autósport szeretettel is megfűszerezik a dolgot, és olyat hoznak ki autóikból, amit kevesen a világon. Hazánk talán legbarátságosabb pályanapján jártam.
A szervező már ismerős lehet. Odafigyeléssel és szakértelemmel épített Swiftjét már mi is bemutattuk. Ralis családból származik, magam is csápoltam régen édesapjának a gyorsaságik mellett, így nem csoda, hogy ő is ebbe az irányba mozdult el, mármint az átépítős, a lehető legtöbbet kihozós irányba. Persze nincs egyedül hobbijával, a legjobb pedig, hogy a hasonló beállítottságú srácok szintén vele tartanak a pályanapra, vagyis idén már pályanapokra, hiszen kettő is lesz. Jó volt látni, hogy a Suzuki-mágusok mellett a skodások is megfértek a paddockban, ahogy egyéb őrültségeket is találni. Ettől lesz őszinte és szeretni való egy pályanap.
Versenyautók között nőttem fel, itt érzem otthon magam, de nem csak számomra lehet érdekes a suzukis pályanap. Itt virágzik az autós kultúra, itt mutatja meg valódi helyzetét és arcát a magyar valóság. Tetszik, amit láttam, egy ilyen esemény után mindig azt érzem, hogy van remény és nem minden fiatal srácból lesz focista. Nem mindenki örül jobban egy új stadionnak, mint egy új versenypályának. Bár, nem is tudom melyikből épül több kicsiny hazánkban. Persze nem kötelező a határokat feszegetni, nem kell időre menni, azért volt a nap végén időmérő is. Jó érzés tud lenni kihozni magunkból és autónkból is a legtöbbet, vagy csak szimplán egy felszabadultat autózni a hétvégén. Az SSGTI Trackdayen ráadásul mindenki annyit megy a pályán, amennyit csak bír, és tulajdonképpen márkafüggetlen.
Több elképesztően zseniális járművel találkoztam a Budapest közeli Kakucs Ringen. Ez nem a villantós teljesítményautók játszótere, inkább számtalan lelkesen építgetett, szétmerevített, a profi versenyzők által lerúgott slickeken guruló autó segít örömet okozni tulajának, akinek sok órányi munkája van benne, és most végre kiélvezheti. Voltak harsogó Hondák és hot hatchek, de a kedvencek közé tartozott a kombi Baleno is, ami évről évre keményebb, és ami jelenleg talán az egyetlen pályára optimalizált, becsövezett Baleno wagon. Mint megtudtam, régen volt belőle rali- és túraautó is. Zseniális.
Kedvenc karakter, aki egy Skoda Felicia Pick-Uppal verette a köröket, nem is rosszul. Mesélt is nekem: korábban motorozni járt a Kakucs Ringre, azonban mikor megtudta, hogy autóval is fel lehet menni, megkereste az első otthon található autót, majd elkezdte átépíteni. Saját kezével készítette a kagylóülést és az első lökhárítót is maga alakította egyrészt mutatósabbra, másrészt jobb leszorítóerőt generálóra. Nem csak az egyetlen dízel, de az egyik legmeghökkentőbb résztvevő is egy Peugeot 205 volt, bosozoku kipufogóval, hogy ne kormolja össze az aszfaltot. Nem bírtam ki, csatlakoztam a - saját állítása szerint - kisköbcenti-iszonyos tulajhoz egy körre, hogy meghallgassam a dementorok folyamatos felsóhajtását. Ha ez nem lenne elég, volt Skoda motoros buggy és hátsó kerekes Suzuki Swift szedán is. Na, pont az ilyen arcokra van szüksége a hazai kultúrának.
Hirdetés

Ugye, hogy megjön az ember kedve pályázni egy kicsit? Valódi autóbuzinak nem tudok jobb hétvégi kikapcsolódást elképzelni, mint pár percre, sőt, itt akár pár órára is eggyé válni autónkkal, vagy csak egyszerűen kiülni a tribünre, hallgatni a magas fordulaton, de annál nagyobb akarattal elsuhanó sportautókat, húzni a szánkat egy-egy kicsúszásnál, elmosolyodni egy finoman ellőtt driften vagy akár csak beszélgetni a hasonlóan elvetemült sporttársakkal (Kőváry Barna után szabadon). Jó hírem van: augusztus 12-én újabb pályanapot tart a lelkes ifjú csapat. Már lehet jelentkezni a Facebookon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:01
    Permalink

    A #24-es képen ott figyel egy Skoda 130 LR, nem semmi járgány, anno még a Matchbox is elkészítette a kicsinyített mását:

    [url]https://www.google.hu/search?q=matchbox+skoda+130+lr&client=opera&hs=DWo&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6qsz11fvUAhXE0RQKHaahD4MQ_AUICigB&biw=931&bih=610[/url]

    Nem vagyok egy nagy franciaautó-bubus(csak a design-juk miatt szeretem őket), de a kacsafenekű Mégane sportváltozatai előtt le a kalappal. Szívdöglesztőek.

Vélemény, hozzászólás?